Palyginus su vokiškais automobiliais, Peugeot išsiskirdavo savo išvaizda, maloniomis valdymo savybėmis, pakankamai pigiomis atsarginių detalių kainomis ir ekonomiškais dyzeliniais varikliais. Ar tuo pačiu gali pasigirti jau nebegaminamas Peugeot 407?
Peugeot 407 buvo pristatytas 2004 metais ir pakeitė beprotiškai populiarų 406, kuris buvo gaminamas nuo pat 1995 metų. Prancūzai norėdami senųjų 406-ukų savininkus perkelti į naujos kartos modelį, vadovavosi šiek tiek kitokiomis vertybėmis. Naujasis 407 turėjo tapti ne revoliucija, bet evoliucija.
Kadangi prancūzai yra tauta, kuri mėgsta protestuoti, galutinis modelis gavosi truputėlį kitoks. Peugeot dizaineriai naujam modeliui nupiešė drąsias ir modernias kėbulo linijas, kurios iki šiol atrodo šviežiai. Tuo tarpu inžinieriai, tikrąją ta žodžio prasme, padirbėjo iš peties.
Peugeot 407 buvo sukurtas ant visiškai naujos platformos, gavo patobulintą priekinę pakabą, modernesnius ir ekonomiškesnius variklius bei geresnės kokybės interjerą.
Prancūzų įdirbį puikiai įvertino „Europos metų automobilio“ konkurso komisija, kuri 2005 metais Peugeot 407 išrinko į geriausių automobilių septynetuką. Į jį taip pat pateko 1 serijos BMW, Citroen C4, Ford Focus, Opel Astra, Renault Modus ir Toyota Prius.
Peugeot 2004 metais naujojo 407 pristatymo metu naudojo labai kandžią frazę : „Finally A Car“. Nors Peugeot niekada nesiveldavo į šio šūkio diskusijas, tačiau buvo galima pagalvoti, kad prancūzai pagaliau pristatė normalų šeiminį automobilį, kai tuo tarpu visi kiti aplinkui yra tik mažyčiai žaisliukai.
407 nėra bjaurus automobilis. Į galvą labiau šauna inovatyvus ir modernus. Kitaip negu daugelis šio segmento automobilių, prancūzišką sedaną galima atpažinti iš tolo dėl didelės oro paėmimo angos ir griežtų formų priekinių žibintų. Nors priekinė automobilio dalis labiau primena išsižiojusią žuvį, tačiau likęs mašinos siluetas yra labai elegantiškas.
Jeigu anksčiau savo kieme turėjote Peugeot markės automobilį, 407 jūsų nenustebins. Prietaisų skydelis labai panašus į Peugeot 406, vairas taip pat, tačiau centrinė konsolė labiau primins minų lauką. Kiekviena funkcija turi savo mygtuką, todėl prireiks šiek tiek laiko, kol juos perprasite. Kitas keistas dalykas - tik vienas puodelio laikiklis ir labai maži šoniniai veidrodėliai.
Tačiau tai vieninteliai trūkumai, kuriuos surasite erdviame ir net labai patogiame interjere. Palyginus su ankstesniais Peugeot modeliais, 407-ukas turi žymiai geresnės kokybės apdailos medžiagas, kurios prilygsta segmento geriausiems : Ford Mondeo ar Volkswagen Passat.
Nuo 2004 iki 2010 metų, Peugeot 407 buvo komplektuojamas su 14 skirtingų dyzelinių ir benzininių variklių. Benzininių variklių gamoje buvo net septyni varikliai, tačiau didžioji jų dalis yra silpni ir turi pakankamai didelį apetitą. Jeigu norite Peugeot 407 su benzininiu varikliu, rinkitės tik 3 litrų, šešių cilindrų agregatą. Jo sąnaudos bus panašios 2 ar 2.2 litro motorus, tačiau jo dinamika ir skleidžiamas garsas bus visiškai kitame lygyje.
Dyzeliniai varikliai yra visiškai kita kalba. Peugeot į 407 montavo kelis skirtingo charakterio dyzelinius agregatus, kurie patiks įvairiausio plauko vairuotojams.
1.6 litro dyzelinis puikiai tiks tiems, kas daugiausiai laiko praleidžia mieste. 109 arklio galias ir 240 NM sukimo momentą užtikrins mažas kuro sąnaudas ir kuklius aptarnavimo kaštus.
Aukso viduriuku galima laikyti 2.2 litro dyzelinį motorą, kuris išvystė 170 arklio galių ir 370 NM sukimo momentą. Jis automobilį iki 100 km/val. išjudins per 8.7 sekundės, tačiau šimtui kilometrų vidutiniškai suvartos maždaug 7 litrus degalų.
Taip pat galima pasirinkti 2 litrų, 137 arba 140 (po atnaujinimo) arklio galių išvystantį dyzelinį motorą, tačiau norint atlikti staigesnį lenkimą, variklis į komandas reaguoja vangokai.
Kiekvienas naudotas automobilis yra skirtingas, nes kiekvienas žmogus jį eksploatuoja skirtingai. Vis dėlto Peugeot 407 turi keletą ligų, kurios aplanko visus 407 savininkus.
* nemažai savininkų skundžiasi dėl įvorių ir vairo traukių, kurios atlaiko maždaug 50.000 kilometrų.
* Išsiaiškinkite kokios firmos įpurškimo sistemą turi jūsų norimas automobilis. Jeigu variklis turi Siemens įpurškimo sistemą, turėsite nemažai bėdų. Pradedant EGR vožtuvu ir baigiant aukšto slėgio kuro siurbliu.
* Kaip ir priklauso Peugeot markės automobiliams, taip ir 407 elektronika turi polinkį šiek tiek parodyti ragus. Vieniems kvailioja borto kompiuteris, kitiems oro apipūtimas, tretiems automatiškai užsilenkiantys veidrodėliai. Tačiau tokių automobilių skaičius yra labai mažas. Tik kas septintas Peugeot 407 savininkas turi rimtesnių problemų su elektronika.
* Jeigu automobilis yra su automatine pavarų dėže, aptarnavimo darbus atlikite tik tame servise, kuriame žmonės išmano savo darbą. Kreivos rankos, labai maža kaina ir kuklus žinių bagažas priverčia šių automobilių savininkus atsisveikinti su Peugeot 407.
Mindaugas, Peugeot 407, 1.6 HDI - 2004
„Niekada negalvojau, kad taip sakysiu, bet 407 viena geriausių mašinų, kurias turėjau. Nors draugai atkalbinėjo mane, tačiau per du eksploatacijos metus servise buvau tik porą kartų. Pirmą kartą, kai keičiau tepalus, filtrus ir diržus. Antrą kartą, kai keičiau stabdžių diskus su kaladėlėm. Dalys nėra brangios, prieinamumas super. Svarbiausia tinkamai prižiūrėti ir negailėt pinigų tepalam.“
Egidijus, Peugeot 407, 2 HDI - 2005
„Na automobilis nėra kažkuo išskirtinis. Teko keisti pakabos šarnyrus, durų užraktą, stabdžių lempas. Buvo problemų ir su vairo mechanizmu. Gal tų gėdimų buvo daug, nes mašina ne asmeninė, bet valdiška.“
Tomas, Peugeot 407, 2 HDI - 2005
„Gražus, turi daug privalumų, gerą izoliaciją. Rekomenduočiau pirkti 2 litrų dyzelius, nes 1.6 HDi nėra patys geriausi. Silpniausia vieta plaukiojantis smagratis.“
Pavelas, Peugeot 407, 3 V6, - 2006
„Nemėgstu dyzelinių variklių, todėl nesukau sau galvos ir pasiėmiau V6. Visi kiti benzininiai varikliai buki ir lėti. Sąnaudos mieste siekia maždaug 13 litrų, tačiau mano nuvažiuojami atstumai nėra dideli, todėl pirkti dyzelinio varianto neapsimoka. Kažkokių rimtesnių bėdų neturėjau, teko šiek tiek patvarkyti važiuoklę, bet visa kita - super“.
Kaip pavyzdį, paimkime Peugeot 407 su 1.6 litro dyzeliniu agregatu ir pasižiūrėkime orientacines atsarginių detalių kainas.
* Stabdžių trinkelių rinkinys nuo 93 litų.
* Paskirstymo diržo komplektas nuo 223 litų.
* Uždegimo žvakė nuo 7 litų.
* Sankabos komplektas nuo 435 litų.
* Kuro filtras nuo 32 litų.
Ar šis Peugeot kūrinys gali tapti galvos skausmu? Jeigu įsigysite daug gyvenimo mačiusi egzempliorių - taip. Nesidairykite į pačius pigiausius variantus ir turėtumėte išvengti katorgos, kurią gali sukelti kiekvienas prastos būklės automobilis.
Peugeot 407 yra dar vienas sėkmingas PSA koncerno kūrinys. Automobilis gali pasigirti ne tik unikalia išvaizda, bet ir erdviu bei praktišku interjeru, ekonomiškais dyzeliniais varikliais ir pakankamai mažomis atsarginių detalių kainomis.
Vis dėlto Peugeot 407 turi vieną labai stiprų kozirį - valdymo savybes. Palyginus su kitais šeimyniniais sedanais, prancūziškas 407 patiks net ir vairavimo malonumą vertinantiems pirkėjams.