Žvelgiant į trijų, geriausiai žinomų šios klasės modelių raidą, kiekviename iš jų justi vokiškai racionalus tęstinumas, kuris visuomet apima tam tikras, specifines vietas. Pavyzdžiui,
BMW visuomet laikosi ganėtinai konservatyvios dizaino linijos bei didžiausią dėmesį skiria pagrindinių komponentų veikimo visumai, dėl kurių variklio, pavarų dėžės ir pakabos veikimas visuomet sulaukia teigiamų įvertinimų. „
Mercedes-Benz“ labai daug dėmesio skiria įvairioms smulkmenoms ir komforto įrangai, dėl kurios galėtumėte jaustis it kaip ponas. O kaip šioje kompanijoje įsispraudžia „
Audi“? Su „C8“ modelio karta, „Audi“ visas savo viltis sudėjo į konkurentus pažeminančią technologinę pažangą.
DIZAINAS
Prieš tai gamintos „Audi A6“ modelių kartos galėjo turėti eilę skirtingų privalumų, kurie padėdavo automobiliui važiuoti greičiau, saugiau, patogiau ir užtikrinčiau, tačiau spartus pigesnių automobilių gamintojų siekis pasiūlyti panašaus lygio technologijas, kurias siūlo „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“, kaip reikiant privertė gamintoją pasitempti, jog bet kokie lyginimai su „Volkswagen Passat“ neturėtų jokio pagrindo.
Pirmasis „Audi“ bendrovės inžinierių žingsnis – reikalingos struktūros sukūrimas bei jos pritaikymas savo tikslams. „C8“ kartos modelio struktūrą sudaro didelio atsparumo segmentai, pagaminti iš karštai suformuotų plieninių komponentų. Automobilyje taip pat naudojamos iš aliuminio lakšto dalių pagamintos durys, variklio dangtis, priekiniai sparnai ir bagažinės dangtis. Šie sprendimai padėjo ženkliai sumažinti automobilio struktūros svorį, išlaikant didžiulį standumą ir stiprumą avarijos atveju.
Didžiausias pokytis, lyginant „C7“ ir „C8“ modelius, slypi ne automobilio struktūroje. „Audi“ inžinieriai buvo įsitikinę, jog didesnę atskirtį tarp konkurentų jiems padės užtikrinti net 39 pagalbinės sistemos. Pasak gamintojo, pagalbinės sistemos, su ištobulintais valdymo mechanizmais, padidino patogumą naudojantis automobiliu ir papildomai padeda atlikti vairuotojo užduotis. Pavyzdžiui, „Audi A6“ buvo vienas pirmųjų savo automobilių klasėje, turinčių technologiją, padedančią adaptyviai greičio ir atstumo palaikymo kontrolei įveikti ruožus, kuriuose vyksta kelio darbai. Adaptyvi greičio palaikymo kontrolė, kartu su eismo juostos palaikymo kontrole, geriau atpažįsta pasikeitusį kelio žymėjimą ir automatiškai išlaiko reikiamą eismo juostą.
Taip pat reikėtų paminėti dar vieną naudingą asistentą, kuris „Audi“ inžinierių yra vadinamas „Efficiency Assist“. Ši sistema padeda vairuotojui iš anksto numatyti eismo sąlygas ir tokiu būdu taupyti degalus. Sistema glaudžiai bendradarbiauja su adaptyviąja greičio kontrolės sistema (ACC). Ji naudojasi prognozuojamais maršruto duomenimis iš navigacijos ir duomenų, gautų iš kitų automobilių, palaikančių „Car-to-X“ technologiją. Priklausomai nuo gautų duomenų, automobilis pats prisitaiko prie pasikeitusių eismo sąlygų arba apie pasikeitusias sąlygas informuoja patį vairuotoją, o tada galutinius sprendimus priima jis pats.
Už gausių pagalbos sistemų slypi „Audi“ aukštųjų technologijų modulis – pagrindinis vairuotojui skirtų pagalbinių sistemų (zFAS). Jis nuolat apskaičiuoja detalų aplinkos modelį, kurį jis sudaro iš duomenų, gautų iš automobilyje įdiegtų jutiklių. Geriausiai įrengtose „Audi A6“ modelio versijose jutiklių rinkinį sudaro net penki radaro jutikliai, penkios kameros, infraraudonųjų spindulių kamera, dvylika ultragarso jutiklių ir lazerinis skeneris.
Atsižvelgiant į „Audi A6“ pozicionavimą rinkoje, automobilis taip pat buvo siūlomas net su trimis LED žibintų technologijos konfigūracijomis. Priklausomai nuo įrangos lygio, automobilis gali turėti „LED“, „Matrix LED“ arba „HD Matrix LED“ technologiją. Pavyzdžiui, „Matrix LED“ technologiją turintys žibintai turi septynis skirtingus modulius. Kiekvienas žibintų segmentas gali veikti kartu arba atskirai ir tokiu būdu, pavyzdžiui, tamsiu paros metu, užtikrina, jog kiti eismo dalyviai nebūtų apakinti. Tuo tarpu „HD Matrix LED“ žibintai turi net 32 atskirus šviesos segmentus ir tas pačias funkcijas atlieka dar efektyviau ir tikslingiau. Verta pridurti, jog ir galiniai žibintai gali būti dviejų versijų.
Didžiulė pasirinkimo laisvė juntama ir kitose srityse. „Audi A6“ automobilių kėbulai galėjo būti dažomi viena iš dvylikos spalvų. Jeigu siūlomų spalvų gama nesugebėdavo atitikti pirkėjo poreikių, „Audi“ leisdavo pasirinkti individualiai užsakomą kėbulo spalvą.
„Audi“ taip pat leido rinktis iš penkių skirtingų kėbulo apdailos variantų. Kaip alternatyvą bazinei versijai „Audi“ siūlė rinktis „Sport“, „Design“, „Design Selection Line“ ir „S-Line“ kėbulo apdailos lygius.
Atkreipkite dėmesį:
- Priekinių žibintų laikikliai yra stebėtinai trapūs. Juos sulaužyti galima stipriau trinktelėjus į priekinį buferį ar atsirėmus į kitą automobilį stovėjimo aikštelėje.
- 2018-2019 metais pagamintuose modeliuose girdimi įvairūs pašaliniai garsai. Įprastai, įvairūs krebždesiai pasigirsta važiuojant didesniu nei 50 km/val. greičiu. Nors dažniausiai tai nėra indikacija apie galimą gedimą, tačiau tai labai gerai parodo suprastėjusią „Audi“ kokybės kontrolę.
- Priekinėje automobilio dalyje galima rasti tris brangias detales: aplinką stebintį radarą, lazerį ir radiatoriaus groteles. Visiškai naujas radaras kainuoja maždaug 2300 eurų, lazeris – 2500 eurų, o grotelės – maždaug 700 eurų.
- Pasitaiko atvejų, kai pro nesandarų priekinio lazerio ploviklio antgalį pradeda lašėti plovimo skystis. Remontas nėra sudėtingas, mat reikia tik pakeisti purkštuką.
- Pirmųjų gamybos metų modeliai turėjo prastos kokybės langų apdailą, kuri nebuvo atspari UV spinduliams.
- Kadangi automobilyje yra gausus būrys elektroninių prietaisų, naujausios programinės įrangos naudojimas yra tiesiog būtinas.
- Silpnoji „Audi A6“ modelių vieta – variklio pagalvės. Ši problema dažniausiai pasitaiko modeliuose su V6 benzininiu varikliu.
INTERJERAS
Kadangi „Audi A6“ siekia būti mažesne, bet ne ką mažiau geresne alternatyva „Audi A7“ ir „Audi A8“ modeliams, vokiško modelio salone rasite daugiau negu vieną bendrystės ryšį.
Be abejonės, pastebimiausias panašumas slypės centrinėje konsolėje, kurioje standartiškai montuojami du lietimui jautrūs ekranai. Viršutinis ekranas yra skirtas valdyti ar keisti pagrindines automobilio funkcijas, stebėti navigacijos duomenis, o štai apačioje esantis ekranas leidžia koreguoti klimato kontrolės darbą. Skurdžiau sukomplektuotose versijose apatinis ekranas gali turėti keletą fizinių mygtukų, kurie keičia važiavimo režimus, leidžia akimirksniu prieiti prie visų „Audi“ saugumo sistemų ar išjungti elektroninę stabilumo kontrolę. Visais kitais atvejais šios funkcijos valdomos lietimui jautriame ekrane.
Tokia prietaisų valdymo filosofija – radikali, mat BMW ir „Mercedes-Benz“ iki šiol leidžia vairuotojams pasirinkti kaip jie norėtų sąveikauti su multimedijos sistema – liečiant ekraną ar sukinėjant kokį nors valdiklį. Kita vertus, naudojimąsi šiais ekranais sumažina puikiai ištobulinta „Audi Virtual Cockpit“ sistema, kuri bus randama tikrai ne visuose modeliuose.
Nepaisant šio pokyčio, „Audi A6“ siekia sukurti pojūtį, jog vairuojate aukštesnės klasės automobilį. Medžiagų kokybė atitinka įprastai solidžius „Audi“ standartus ir gali būti komplektuojamas su keliais skirtingais apdailos variantais, įskaitant šlifuotą aliuminį, smulkiagrūdį uosį, smulkiagrūdį beržą.
Atkreipkite dėmesį:
- „MMI“ sistemos problemos – ganėtinai retos, bet erzinančios. Ilgus sistemos užkrovimus ar strigimus galima išgydyti programinės įrangos atnaujinimu. Labai retai kada prireikia pakeisti visą „MMI“ sistemos bloką;
- Navigacijai netikėtai praradus signalą gali tekti pakeisti automobilyje esančią anteną.
- Ganėtinai dažnai pasitaiko atvejų, kai prastai veikia oro kondicionavimo sistema. Šią problemą iššaukia sugedęs oro kondicionieriaus kompresoriaus elektromagnetinis vožtuvas.
- „S-Tronic“ transmisijoms būdingas alyvos nuotėkis. Dažniausiai, alyvos nuotėkis atsiranda dėl plastikinės alyvos tarpinės, kuri dėl aukštos temperatūros deformuojasi.
VALDYMAS
Daugelis gamintojų yra tiesiog pamišę dėl labai abstrakčiai skambančio žodžio – „Sportiškumas“. Šis vienas žodis turi padėti suprasti kaip automobilis rieda keliu ar reaguoja į vairuotojo komandas. Nors daugeliu atvejų gamintojų noras akcentuoti sportiškumą baigiasi lūkesčių nepateisinančiomis charakteristikomis, tačiau „Audi“ pristatydama „C8“ kartos modelį ne vieną kartą akcentavo, jog tai – vienas sportiškiausių verslo klasės automobilių. Tad kokių priemonių „Audi“ ėmėsi, jog galėtų džiaugtis tokiu titulu?
Tiesą sakant, „Audi A6“ elgesį kelyje įtakoja aibė veiksnių. Kadangi gamintojas siūlė tuziną skirtingų priedų, kiekvienas iš jų galėjo turėti ženklios įtakos komfortui, valdymo tikslumui ar net manevringumui. Pavyzdžiui? „Audi A6“ galėjo būti komplektuojamas su viena iš dviejų vairo mechanizmo sistemų. Pažangesnis, progresyvus vairo mechanizmas, didėjant vairo pasukimo kampui tampa vis tikslesnis bei stengiasi pašalinti nemalonius smūgius, perduodamus į vairo kolonėlę.
Automobilis taip pat galėjo turėti keturių vairuojamųjų ratų sistemą, kuri ženkliai pagerino „Audi A6“ eiklumą ir manevringumą. Važiuojant iki 60 km/val. greičiu, galiniai ratai pasukami penkiais laipsniais į priešingą pusę priekinių ratų atžvilgiu. Dėl to apsisukimo spindulys sumažėja iki 11,1 metro. Važiuojant vidutiniu ir dideliu greičiu, ratai pasisuka dviem laipsniais ta pačia kryptimi.
„Audi A6“ taip pat buvo gaminamas su viena iš trijų pakabos konfigūracijų. Standartinis modelis naudoja penkių svirčių nepriklausomą priekinę ir galinę pakabą, bei pasyvius amortizatorius. Tuo tarpu „S-Line“ įrangos lygį turintys modeliai standartinėje įrangoje gauna 20 mm žemesnę pakabą bei bei 19 colių skersmens ratlankius.
Sekanti opcija – pakaba su adaptyviais amortizatoriais, kurių veikimo savybės priklauso nuo pasirinkto važiavimo režimo. Be to, adaptyvius amortizatorius turinti versija, lyginant su standartiniu modeliu, turi 10 mm sužemintą pakabą.
Ir paskutinė opcija – adaptyvi pneumatinė pakaba. Įprastoje padėtyje automobilio kėbulas yra 20 milimetrų žemiau nei modelyje su standartine pakaba, tačiau važiuojant didesniu nei 120 km/val. greičiu kėbulas pažeminamas dar 10 mm. Dėl šios savybės pagerėja automobilio aerodinamika bei stabilumas.
Siekiant apibūdinti automobilio pakabos darbą gali būti labai sunku, mat „Audi A6“ elgesys kelyje ir įspūdžius, kuriuos paliks automobilis, priklausys būtent nuo jame esančių priedų ir pakabos konfigūracijos.
Atkreipkite dėmesį:
- Automobilis gali būti komplektuojamas su galinių vairuojamųjų ratų sistema, kuri padeda apsisukimo spindulį sumažinti nuo 12,1 metro iki 11,1 metro.
- Keturių cilindrų dyzelinių variklių paskirstymo diržas keičiamas kas 210 000 kilometrų. Kiti varikliai turi paskirstymo grandinę, kurios tarnavimo laikas – nėra aiškus.
- Benzininiams varikliams reikia naudoti 0W-20 rūšies alyvą, atitinkančią VW 508 00/509 00 standartą. Dyzeliniai varikliai reikalauja 0W-30 rūšies alyvos, atitinkančios VW 507 00 standartą.
- Oficialiai gamintojas siūlo planinius aptarnavimus atlikti kas 30 000 kilometrų arba kas 2 metus, tačiau variklio alyvą reikia keisti bent jau kas 15 000 kilometrų.
- Alyvą „S-Tronic“ pavarų dėžėje reikia keisti kas 60 000 kilometrų, o „Tiptronic“ – kas 120 000 kilometrų.
DINAMIKA
Technologinė pažanga, pirmą kartą parodyta „Audi A7“ ir „Audi A8“ modeliuose, buvo pritaikyta ir „C8“ kartos „Audi A6“ šeimoje. Trumpai tariant – visi į „Audi A6“ modelius komplektuojami varikliai turėjo „Mild-Hybrid“ hibridinę sistemą.
Tai reiškia, jog visi benzininiai ir dyzeliniai varikliai turi diržu varomą kintamosios srovės starterį, veikiantį kartu su 10 Ah talpos ličio jonų akumuliatoriumi. Šio įrenginio dėka, automobiliui važiuojant 55 - 160 km/val. greičiu, sistema gali išjungti variklį ir tiesiog leisti automobiliui riedėti, arba automobiliui pradėjus mažinti greitį, šis įrenginys gali atgauti iki net 12 kW energijos, kuri yra kaupiama atskirame akumuliatoriuje.
Nors šį įrenginį turi visi benzininiai arba dyzeliniai varikliai, tačiau tam tikrų skirtumų tarpų visgi yra. Keturių cilindrų varikliai naudoja 12 V, o šešių cilindrų motorai – 48 V įtampos elektros sistemą, kuri padeda efektyviau sumažinti vidaus degimo varikliui tenkama krūvį.
Kaip ir anksčiau, „Audi A6“ buvo siūlomas su priekinių arba visų varančiųjų ratų pavara „Quattro“. Vis dėlto, net jeigu automobilis turi „Quattro“ pavarą, jos veikimo pobūdis ir pačių komponentų visuma nėra identiška.
Pavyzdžiui, aštuonių laipsnių „Tiptronic“ pavarų dėžę turintys modeliai gauna mechaninę „Quattro“ pavaros versiją. Jos savaime užsiblokuojantis centrinis diferencialas paprastai sukimo momentą paskirsto 40:60 santykiu. Jeigu vienos ašies sukibimas su kelio danga sumažėja, iki 70 proc. sukimo momento gali būti siunčiama į priekinę, ir ne daugiau kaip 85 proc. į galinę ašį.
Tuo tarpu modeliai su septynių laipsnių „S-Tronic“ pavarų dėže naudojama „Haldex“ pavaros sistema. Įprastomis sąlygomis automobilis yra varomas priekiniais ratais, tačiau sudėtingesnėse sąlygose pradeda sukti visus keturis automobilio ratus.
Atkreipkite dėmesį:
- Praktiškai visi „Audi A6“ modeliai turi vadinamą mikrohibridinę sistemą, kurią sudaro diržu varomas starteris-generatorius bei atskiras ličio jonų akumuliatorius (12 V – keturių cilindrų varikliuose, 48 V – šešių cilindrų varikliuose). Ši mikrohibrdinė sistema kartais gali sukelti nemažai problemų, nes važiuojant su automobiliu prietaisų skydelyje gali pasirodyti pranešimas apie žemą įtampą. Šis pranešimas reikalaus sustoti šalikelėje, o tai padarius – automobilis galiausiai tiesiog panirs į tamsą su visiškai išsikrovusiu akumuliatoriumi. Nustatyti gedimo priežastį ne visada yra lengva. Kartais problema būna pačiame starteryje-generatoriuje, kartais įtampos keitiklyje, kartais programinėje įrangoje ar pačiame akumuliatoriuje.
- 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininis variklis gali išvystyti 245 arba 265 arklio galias. Pastaroji versija komplektuojama su kietųjų dalelių filtru.
- 3,0 litrų benzininių variklių silpnoji vieta – vožtuvų pakėlėjai. 2019 metais gamintojas atliko keletą patobulinimų, kurie sustiprino vožtuvų pakėlėjus, tačiau tai tik laiko klausimas, kuomet paaiškės ar šie patobulinimai padėjo išspręsti problemą.
- 2,0 litrų dyzeliniai varikliai – tylūs ir labai ekonomiški, tačiau karts nuo karto pasitaiko vandens siurblio gedimų, girgždančio diržo skriemulio ar „Ad Blue“ sistemos vamzdelio nuotėkio gedimų.
- Iš tinklo įkraunamo hibrido versija turi 105 kW galios elektros motorą, integruotą į automatinę pavarų dėžę. Sugedus elektros varikliui, jį galėsite gauti tik su visa pavarų dėže. Naujos dėžės kaina – maždaug 2300 eurų.
- Starterio-generatoriaus įtempimo skriemulys ilgainiui gali pradėti skleisti pašalinius garsus.
- Termostatai benzininiuose varikliuose nėra ilgaamžiai. Juos dažniausiai reikia pakeisti pasiekus 150 000 kilometrų ridą.
Versija | Gamybos metai | Varantieji ratai | Galia |
55 TFSI | 2018- | Visi | 340 AG |
55 TFSI e (PHEV) | 2021- | Visi | 367 AG |
55 TFSI e (PHEV) | 2019-2020 | Visi | 367 AG |
50 TFSI e (PHEV) | 2021- | Visi | 299 AG |
50 TFSI e (PHEV) | 2019-2020 | Visi | 299 AG |
50 TDI | 2018 | Visi | 286 AG |
45 TFSI | 2020- | Priekiniai | 265 AG |
45 TFSI | 2020- | Visi | 245 AG |
45 TFSI | 2019-2020 | Priekiniai | 245 AG |
45 TFSI | 2019-2020 | Visi | 245 AG |
45 TDI | 2018- | Visi | 231 AG |
40 TDI | 2018- | Visi | 204 AG |
40 TDI | 2018- | Priekiniai | 204 AG |
35 TDI | 2018- | Priekiniai | 163 AG |
Gamintojo atšaukimai:
- 2019 metais „Audi A6“ automobiliai buvo atšaukti dėl galimo vilkimo jungties gedimų.
- 2017 - 2020 m. laikotarpiu pagaminti modeliai su „Mild-Hybrid“ sistemos buvo atšaukti dėl didžiulės tikimybės, jog drėgmė pateks į integruotą starterį-generatorių. Dėl to gali įvykti trumpasis jungimas.
- 2021 metais „Audi“ paskelbė automobilių atšaukimą, siekiant pakeisti defektų turinčius oro pagalvių jutiklius.
- 2021 metais paskelbtas automobilių atšaukimas dėl galinės ašies ekscentrinio varžto veržlės. Gamintojo teigimu, dėl korozijos ji gali lūžti.
- 2022 metais daugiau nei 100 tūkst. „Audi“ automobilių (tame tarpe ir „A6“) buvo atšaukti dėl gamykloje nekorektiškai atlikto galinių ratų suvedimo.
KODĖL VERTA RINKTIS?
- Puikus kompanionas ilgose kelionėse
- Efektyviai veikiančios saugumo sistemos
- Ryškiai šviečiantys „Matrix LED“ žibintai
- Efektyvūs dyzeliniai varikliai
- Talpi universalo bagažinė
O KODĖL NE?
- Technologiškai sudėtingas automobilis
- Didoki eksploatacijos kaštai
- Versijos su priekiniais varančiaisiais ratais jaučiasi it turėdamos pernelyg daug viršsvorio
- Abejotinas patikimumas ilgalaikėje perspektyvoje
DETALIŲ KAINOS
- Salono filtras ~ 15 eurų
- Alyvos filtras ~ 10 eurų
- Dvimasis smagratis ~ 500 eurų
- Variklio pagalvė ~ 110 eurų
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 50 eurų
- Tarpinių komplektas ~ 30 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 35 eurai
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 30 eurų
- Priekinės svirties įvorė ~ 30 eurų
- Amortizatorius ~ 100 eurų
- Uždegimo ritė ~ 50 eurų
- Stabdžių diskas ~ 80 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 80 eurų
- Aušinimo skysčio siurblys ~ 300 eurų
- Radiatorius ~ 120 eurų
- ABS jutiklis ~ 50 eurų
- Alkūninio veleno padėties jutiklis ~ 35 eurai
- Oro srauto matuoklė ~ 100 eurų
- Kuro slėgio jutiklis ~ 50 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Audi A6“ su benzininiu varikliu – „45 TFSI“ su „Quattro“ pavara
„Audi A6“ niekada nebuvo ir nebus toks eiklus ir preciziškai valdomas kaip 5 serijos BMW. Su tuo tiesiog reikia susitaikyti, todėl galvodami apie modelį su benzininiu varikliu, pasirinkite pačią optimaliausią versiją – 2,0 litrų, keturių cilindrų, išvystančią 245 arba 265 arklio galias.
Šią versiją siūlome ne tik dėl patenkinamo dinamikos ir degalų sąnaudų koeficiento, bet ir dėl fakto, jog keturių cilindrų versijos turi paprastesnę mikrohibridinę sistemą, kuri ateityje nekels tiek daug rūpesčių.
„Audi A6“ su dyzeliniu varikliu – „50 TDI“ su „Quattro“ pavara
Puikiai suprantame, jog dyzeliniais varikliais aprūpinti
automobiliai šiais laikais nėra populiarūs dėl įvairiausių priežasčių, tačiau jeigu kiekvienais metais įveikiate tūkstančius kilometrų, pasidarykite sau paslaugą ir pasirinkite versiją su V6 dyzeliu.
Šio V6 agregato sklandus veikimas ir juokingai mažos sąnaudos važiuojant greitkeliu padės galutinį tikslą pasiekti greitai ir patogiai. Nors šio variklio eksploatacija bus šiek tiek brangesnė, tačiau didžiąją dalį laiko greitkelyje praleidžiantys vairuotojai, ko gero, norės prioritetą teikti komfortui.