Elegancijos etalonas
Prisiminkite dieną, kuomet pirmą kartą pamatėte S klasės „Mercedes Benz“ – modelį, kuriuo gamintojas pristatė savo naują dizaino kalbą. Didžiausiame vokiškos markės sedane matyti dizaino elementai labai greitai buvo adaptuoti ir kituose „Mercedes Benz“ modeliuose. E klasės kupė – ne išimtis.
Puikiai suprantu tuos, kurie mano, jog visi „Mercedes Ben“ automobiliai atrodo vienodai, tačiau mano nuomone, naujoji dizaino kryptis puikiai tinka įvairaus dydžio egzemplioriams. Žvelgiant į E klasės kupė matai daugybę S klasės automobiliuose matytų dizaino elementų, tačiau tai nėra trūkumas. Subtilumas ir elegancija visuomet būdavo „Mercedes Benz“ automobilių su kupė kėbulu išskirtinumas ir didžiausia stiprybė, todėl aš nelabai matau reikalo tai keisti.
Iki menkiausių smulkmenų nušlifuotas ir itin aerodinamiškas kėbulas neleido sukurti agresyvaus ar ekspresyvaus automobilio įvaizdžio. Pavyzdžiui, 6 serijos „BMW“ ar „Audi A5“ iš kitų išsiskiria labai griežtomis ir preciziškomis kėbulo linijomis, kurios atspindi vokišką filosofiją. Tuo tarpu „Mercedes Benz“ E klasė labiau primena Italijos dizainerių darbą, kurie didžiulį dėmesį skiria bendrai automobilio visumai, o ne konkrečioms detalėms.
Ir, žinoma, naujos kartos E klasės kupė turi vieną atributą, kuris buvo daugelio „Mercedes Benz“ išskirtinumu – tai keturis pilnai nusileidžiančius langus. Be šios savybės „Mercedes Benz“ kupė nebūtų „Mercedes Benz“ kupė.
21 amžiaus kokonas
Daugelį metų „Mercedes Benz“ automobilių interjerai atrodydavo pakankamai santūriai ir solidžiai, bet be „vau“ efekto, kuris priversdavo išpūsti akis kiekvieną kartą įlipus į automobilį. Neseniai „Mercedes Benz“ įžengė į naują erą, kurioje dominuoja modernūs potėpiai ir ryškūs atspalviai, nepamirštant pamatinių savybių – santūrumo ir solidumo.
Iš pirmo žvilgsnio E klasės kupė interjeras atrodo taip pat kaip ir kituose naujausiuose „Mercedes Benz“ modeliuose, tačiau norint pajusti vokiškos markės inžinierių aistrą ir dėmesį kiekvienam modeliui, tiesiog privaloma atsižvelgti į smulkmenas.
Pavyzdžiui, E klasės kupė automobiliuose montuojamos sėdynės nėra identiškos toms, kurias galima surasti E klasės sedane. Elegantiškai atrodantį kėbulą turintis modelis turi labiau išlenktas, geresniu šoniniu prilaikymu pasižyminčias, gilesnes sėdynes, kurios ne tik puikiai atrodo, bet ir pakankamai komfortiškos net ir ilgesnėje kelionėje. Vis dėlto, jeigu planuojate automobilyje praleisti daugiau negu keturias valandas per dieną, rekomenduočiau pasirinkti komfortui skirtus „fotelius“.
Kol dar nepakeitėme temos, reikėtų paminėti ir dar vieną, galbūt ne visiems aktualų, privalumą – lengvą įlipimą ar išlipimą iš pačio automobilio. Matote, įprastai kupė kėbulo tipą turinčios mašinos būna žemos, tad jeigu esate žemesnis negu 1,90 cm, į automobilį neįlipate, bet įkrentate. Šiame „E 400“ tokios problemos nėra.
Visumoje: vokiško greitkelių ėdiko interjere jautiesi kaip aukštesnės klasės automobilyje. Tai ką akys mato ir rankos liečia atitinka kainoraštyje prašomą kainą. Akivaizdu, jog šį kartą vokiečiai nepašykštėjo geresnės kokybės apdailos medžiagų ir pro langą išmėtė pigų plastiką, kurio netrūko praėjusios kartos „Mercedes Benz“ modeliuose.
Atvėrus „E 400“ durelės, įsitaisius vairuotojo pozicijoje ir sulaukus, kada saugos diržas bus tau įstumtas į pirštus (uždarius duris, elektros energiją siurbiantis pagalbininkas saugos diržą pristumia arčiau, jog Jums nereikėtų prisiminti kurios nors jogos pozicijos bandant jį pasiekti), akys iškart nukrypsta į milžiniškus skaitmeninius ekranus, kurie atrodo kaip vienas kūnas, tačiau iš tikro atlieka dvi skirtingas funkcijas. Kol tradicinį prietaisų skydelį pakeitusiame ekrane galima matyti pačią svarbiausią, vairuotojui skirtą informaciją, šalia esanti ekranas leidžia keisti įvairiausius mašinos parametrus.
Pirmosios akimirkos naudojantis šiais prietaisais gali galvoje sukelti chaosą, tačiau norint iki galo perprasti „Mercedes Benz“ prietaisų valdymą, iškart iš savo dienotvarkės išbraukite dešimt minučių.
Iš pradžių atrodo, jog lietimui jautrūs mygtukai ant vairo bus nepatogūs valdyti, tačiau taip nėra – jie pasižymi geru grįžtamuoju ryšiu ir neleidžia pajusti, jog tai kažkokie svetimkūniai, sumontuoti tam, jog pasunkintų vairavimo malonumą. Šiek tiek daugiau laiko reikės perprasti „Command“ – informacijos ir pramogų sistemos valdymą ir tam tikrų mygtukų funkcijas. Savotišku „wtf“ sprendimu galima laikyti tuo, jog centrinėje konsolėje esantį ekraną galima valdyti dviem prietaisais – apvaliu ratuku ir virš jo esančia lietimui jautria detale. Kodėl tiesiog nepalikus vieno prietaiso, kuris būtų skirtas viskam?
6 cilindrų griausmas
„Mercedes Benz“ net ir pačioje sudėtingiausioje situacijoje sugeba laikytis ilgamečių markės tradicijų, net nebandydama jų sulaužyti. Nuo pat aštunto dešimtmečio, kuomet „Mercedes Benz“ pradėjo dominuoti patogių, komfortiškų ir nerūpestingai greitų kupė automobilių segmente, šio tipo ratuočių gerbėjai visuomet reikalavo, jog juose būtų montuojami didesnio tūrio motorai. Nors dabar gyvename laikais, kurie nėra itin palankūs ar mandagūs didžiulio tūrio jėgos agregatams, tačiau „E400“ po kapotu turi tikrą skanėstą – 3 litrų, 6 cilindrų benzininį variklį su dviem turbinomis, galinčiu išvystyti 333 arklio galias ir 480 Nm sukimo momentą.
Kaip ir priklauso 6 cilindrų motorui – tai tylus, labai švelniai ir nepastebimai veikiantis motoras. Didžiąją dalį laiko variklio skleidžiamas garsas lieka kažkur fone, ko nepasakysi apie variklio dinamiką. „Mercedes Benz“ oficialiai teigia, jog iki 100 km/val. įsibėgės per 5,8 sekundės, ir taip – jis tai ir padarys, tačiau didžiausią įspūdį palieka ne tai kaip automobilis pradeda bėgėtis, o kaip jis vėliau įgauna tolimesnį pagreitį.
Kadangi mašina sveria daugiau kaip 1800 kilogramų, staigus pajudėjimas ir bandymas greitai įsibėgėti primena nerangų begemotą bandantį išlipti iš vandens telkinio, tačiau vėliau – pasiekus 60 ar 70 km/val. greitį, variklis pradeda demonstruoti savo žaidimo taisykles. Skaičiai spidometre keičiasi greičiau negu spėji mirktelėti, kol galiausia supranti, jog atėjo metas apsiraminti.
Norint suprasti apie ką kalbu, keletas faktų, leisiančių įsivaizduoti: automobilis nuo 60 iki 100 km/val. (naudojant „Sport“ režimą, pavarų dėžė buvo palikta „Auto“ režime) įsibėgėja per 3,1 sekundės. Nuo 80 - 120 km/val. automobilis įsibėgėja (naudojant tuos pačius parametrus) per 3,5 sekundės. Vargu, ar kas nors norėtų skųstis dėl tokių parametrų, ar ne?
Paklusnus, bet ne azartiškas
Kiekvieną kartą atsisėdus į bet kurio automobilio vairuotojo vietą, uždarius dureles, įsipatoginus ir nuvažiavus pirmuosius kilometrus, labai greitai paaiškėja, kokia yra tikroji konkretaus automobilio paskirtis. E klasės kupė atveju, iškart supranti, jog gamintojas didžiausią prioritetą skyrė komfortui ir maksimaliam malonumui vairuoti neįsitempus, o atsipalaidavus. Automobiliui važiuojant „Comfort“ režimu jautiesi taip, lyg sėdėtum ant debesies ir per gyvenimą slystum kaip per sviestą.
Dinamiško vairavimo gerbėjams E klasės kupė gali pasiūlyti vieną ir labai stiprų privalumą – „Dynamic Select“ sistemą, kuri leidžia pasirinkti vieną iš keletos skirtingų važiavimo režimų. Įprastai, važiavimo režimų keitimas nesugeba reikšmingiau įtakoti automobilio elgesio važiuojant agresyviau arba kratantis nelygiais keliais, bet tik ne „Mercedes Benz“.
Mūsų bandytasis modelis turėjo keletą rimtų pagalbininkų, vienas iš jų – „Air Body Control“ sistema, kuri reguliuoja kiekvieno atskiro rato amortizaciją pagal esamas kelio sąlygas. Ji veikia kartu su „Dynamic Select“ sistema, kuri milžiniškas smegenis turintiems kompiuteriams pasako, kokios nuotaikos ir kokį važiavimo stilių nori propaguoti vairuotojo sėdynėje tupintis išsišokėlis.
Naudojant „Eco“ arba „Comfort“ režimą, „Air Body Control“ liepia adaptyviems amortizatoriams kuo geriau sugerti bet kokius kelio nelygumus ir neleisti Jums jų net nepastebėti. Peikti šios sistemos darbo nesinori, nes kelio nelygumų ar grubių sujungimų slopinimas veikia daugiau nei įspūdingai, tačiau bendrą komforto lygį smukdo žemo profilio padangos. Suprantu, kad grožis reikalauja aukų, tačiau jeigu komfortas yra Jūsų prioritetas – būtinai užsisakykite aukštesnio profilio, mažesnio skersmens padangas.
Nusprendus, jog atėjo metas posūkiams – laikas įjungti „Sport“ arba „Sport+“ režimus, kurie automobilį prižiūrintiems kompiuteriams atleisti vadeles, pavarų dėžės valdymas perleisti vairuotojui, o amortizatoriams įtraukti pilvus ir pasiruošti darbui.
Pravažiavus tą patį kelio ruožą naudojant skirtingus režimus: „Comfort“, „Sport“ ir „Sport+“ tik dar labiau išryškina automobilyje sumontuotų sistemų svarbą. Naudojant „Comfort“ režimą, automobilio kėbulas posūkiuose linguoja it valtis ir tam tikrose situacija priverčia suabejoti „E 400“ stabilumu.
Pasirinkus „Sport“, o vėliau – „Sport+“, atsiranda ne tik pasitikėjimas pačiu automobiliu, bet ir atsiskleidžia geresnis pakabos balansas važiuojant dinamiškiau. Pradėjus džiaugtis milžinišku variklio efektyvumu, sklandžiai veikiančia pavarų dėže ir „Sport+“ režime nustatytais pakabos parametrais – pajunti, jog planuota kelionė tapo du kartus ilgesnė, ir kaip po planuotų 100 kilometrų nuvažiuoji 200.
„4Matic“ – keturių varančiųjų ratų sistema verta atskiro paminėjimo. Jeigu esate susidūrę su „BMW xDrive“ sistemomis, kurios didžiąją dalį variklio galios siunčia į galinius ratus, vairuojant „E 400“ junti, jog galios paskirstymas tarp ašių „Mercedes Benz“ yra truputėlį kitoks. Nors automobilis akivaizdžiai siunčia signalus, jog yra varomas galiniais ratais, tačiau kartais atrodo, jog „4Matic“ į pagalbą priekinius ratus pasitelkia dažniau negu „xDrive“ sistema.
Pasirinkimo laisvė
Vienas didžiausių „Mercedes Benz“ privalumų – galimybė surasti ir išsirinkti tinkamą konkretaus modelio modifikaciją. Pavyzdžiui, E klasės kupė turi net aštuonias skirtingas modifikacijas – keturios iš jų aprūpintos keturių varančiųjų ratų pavara.
Vairuotojams ieškantiems modelio su benzininiu motoru, vokiečiai siūlo rinktis iš: „E200“ (siūlomas tik su mechanine dėže. Likusieji turi 9 laipsnių „automatą“), „E200 4Matic“, „E300“, „E350“ arba „E400 4Matic“. Išskyrus pastarąjį variantą, likusios versijos komplektuojamos su įvairaus pajėgumo 4 cilindrų benzininiais jėgos agregatais, kurių pajėgumas svyruoja nuo 184 iki 299 arklio galių. Tuo tarpu „E400 4Matic“ turi net 333 arklio galias išspaudžiančią 6 cilindrų širdį.
Ekonomiškų dyzelių lauke – trys galimi pasirinkimai: „E220d“, „E220d 4Matic“ ir „E350d 4Matic“. Pastarasis – 6 cilindrų, o likusieji – itin taupūs ir laiko patikrinti 4 cilindrų motorai, kurie pasižymi didžiuliu efektyvumu ir galimybe su pilnu baku nuriedėti 900 - 1000 kilometrų.
Jeigu galite sau leisti, tiesiog privalote būsimą automobilį aprūpinti „Mercedes Benz“ markės inžinierių sukurtomis pagalbinėmis sistemomis. Didžiausią malonumą teikia „Distance Pilot Distronic“ sistema, kuri automobilį trumpam paverčia autonominiu. Kaip ir daugelyje modernių automobilių, taip ir šiame esanti sistema leidžia atitraukti rankas ir kojas, ir automobilio valdymą perleisti išmaniai veikiančiai pagalbininkei. Vis dėlto, vokiškame modelyje esančios sistemos veikimo principas ir algoritmas yra visiškai kitame lygyje. E klasėje ji veiklia sklandžiau, tolygiau ir užtikrinčiau.
Pavyzdžiui, važiuojant greitkeliu ir įjungus šią sistemą, rankas galėsite atitraukti maždaug 20 sekundžių. Po to pradės skambėti įspėjamieji varpai, kurie akimirksniu pradės stabdyti automobilį iki absoliutaus sustojimo. Norint pilnai išnaudoti šią sistemą, užteks laikyti vieną ranką ant vairo ir stebėti kaip automobilį vairuoja... automobilis. Be to, naudojant šią sistemą automobilis laikysis saugaus atstumo arba sumažins greitį po to, kai ženklų nuskaitymo programa pamatys, jog konkrečiame ruože galima važiuoti 60, 90 ar 130 km/val.
Panašu, kad visiems puikiai žinoma frazė – „Mersas ir Afrikoje Mersas“, galioja ir naujausiems „Mercedes Benz“ kompanijos automobiliams. E klasės kupė yra puikus vokiškos markės filosofijos ir technologinės pažangos atspindys, kuris tik dar kartą patvirtina, jog „Mercedes Benz“ niekuomet nebuvo tas gamintojas, kuris bėgdavo paskui tendencijas – atvirkščiai – tai automobilis, kuris diktuoja „GT“ tipo mašinų tendencijas.
PRIVALUMAI
- Kaip automobiliui turinčiam kupė kėbulą – erdvus ir praktiškas
- Sėdynės standokos, bet tuo pačiu patogios ir komfortiškos
- Fantastiškai veikiančios pagalbinės sistemos
- Priekyje, gale ir šonuose esančios vaizdo kameros labai stipriai palengvina automobilio parkavimą
- Sklandžiai veikianti pavarų dėžė
- Tylus ir efektyvus 6 cilindrų variklis
- Tikslus valdymas
- Komfortiška pakaba
- Skirtingi važiavimo režimai iš tikro keičia automobilio elgesį
TRŪKUMAI
- Variklis turi milžinišką sprogstamąjį užtaisą, tačiau jam labai trūksta atitinkamo garso takelio
- Didžioji dalis norimų „žaisliukų“ slepiasi papildomos įrangos sąraše
- Vėjo keliamas triukšmas važiuojant 120+ km/val.
- Kuro sąnaudos svyruos tarp 9 - 13 litrų 100 kilometrų