Kaip pastebėti gedimus?
Pajusti, kada stabdžiai susidėvi ir pats metas juos pakeisti - nesunku.
„Modernių, elektronika aprūpintų automobilių prietaisų skydeliuose yra indikatorių, perspėjančių, kada susidėvi stabdžių kaladėlės arba diskai. Jei tokių nėra - stabdžių problemas vairuotojas pajus vairo mušimu ar kėbulo vibracijomis stabdant. Pasireiškus tokiems požymiams automobilį reikia remontuoti nedelsiant. O iki tol patarčiau prieš kiekvieną sezoną keičiant padangas, stabdžių būklę patikrinti servise, taip pat apžiūrint ir amortizatorius bei likusias pakabos detales“, - aiškino „Eolto“ atstovas D. Ramanauskas.
Amortizatorių saulėlydį pirmieji gali pastebėti tik patyrę meistrai, matantys skysčių nuotėkį, nuo amortizatorių darbo priklausomų pakabos detalių susidėvėjimo požymius ar netolygų padangų dėvėjimąsi. Blogiau tai išsiaiškinti patiems. Atitarnavę amortizatoriai visų pirma erzins garsiu dunksėjimu važiuojant per nelygumus ir užuot juos sugėrę, privers automobilį siūbuoti. Automobilis praras stabilumą ir „plaukios“ po kelią. Bus sunkiau prognozuojamas, valdomas ir, žinoma, nebesaugus.
Rinktis pigius ar brangius?
„Tenka pastebėti, kad vairuotojai vis dažniau laiku keičia susidėvėjusias detales, ir amortizatorius, ir stabdžius. Tik dauguma pirkėjų renkasi ekonominę klasę. Daugiau dėmesio skiriama kainai, o ne kokybei“, - sakė D. Ramanauskas.
Kalbant apie stabdžius - skiriasi medžiagų sudėtis, iš kurių pagamintos detalės. Nuo to labai priklauso stabdymo savybės. Stabdžiams svarbiausia neperkaisti ir neprarasti efektyvumo ištikus ekstremaliai situacijai.
Amortizatoriuose naudojamos skirtingos, iš išorės nematomos technologijos, kurios užtikrina tiek važiavimo kokybę ir komfortą, tiek valdymo savybes.
„Sumontavus pigiausius stabdžių diskus ir kaladėles tam, kuris ramiai važinėja mieste maršrutu namai - darbas, didelių pokyčių nepasijus. Tačiau prireikus stabdyti ekstremaliai ar staigiau nuo didesnio greičio pigūs stabdžiai gali perkaisti, kaladėlės nebesukibs su diskais, stabdymo kelias pailgės ne metrais, o kartais. Tas pats ir dėl amortizatorių – užgulti didesniu krūviu jie neatlaikys streso, automobilį bus sunkiau suvaldyti.
Ar reikia pirkti brangiausias detales, nes jos bus kokybiškiausios? Tikrai nebūtina. Kartais brangiausios detalės neužtikrina geriausios kokybės. Tačiau norintiems važiuoti saugiai rekomenduočiau pradėti žiūrėti bent į vidutinės klasės gaminius. Jie siūlo bene geriausią kainos ir kokybės santykį. O, pavyzdžiui, renkantis amortizatorius siūlyčiau atkreipti ir į gamintojo suteikiamą garantiją. Ji daug ką pasako apie gaminį“, - patarė Kauno „Eolto“ serviso vadovas.