Po ralio – pakeitė profesiją
Pirmasis „Press Rally“ įvyko 1996 metais. Tąkart ralio baze virto vadinamasis Rytų kempingas Minsko plente, Vilniuje. Sąlygos, prisimena V. Valiukevičius, buvo spartietiškos, tačiau nepaisant visko, geros nuotaikos netrūko. Be to, lietuvių idėja patikėjo ir kolegos iš Estijos, Latvijos, Rusijos.
„Kai kam tas pirmasis ralis taip giliai smigo į širdį, kad inspiravo net ir gyvenimo pokyčius. Pavyzdžiui, Dainius Leonavičius, dabar operatorius ir laidų vedėjas, tuomet buvo diplomuotas fizikas, dirbęs apsaugos sistemų bendrovėje. Po „Press Rally“ jis metė darbą ir drauge su juo sukūrėme televizijos laidą „Ekipažas“, – pasakoja V. Valiukevičus.
D. Leonavičius iki pat šiol ne tik dirba žiniasklaidoje, tačiau ir yra nuolatinis „Press Rally“ dalyvis, neretai, beje, nusinešantis ir pirmąsias varžybų vietas.
Nugalėjo, tik nežino – kaip
Linas Butkus, „Verslo žinių“ žurnalistas, tapo pirmojo „Press Rally“ nugalėtoju. Tiesa, vyras juokiasi, kad iki šiol nežino, kaip tą padarė, mat į varžybas važiavo kaip į nuostabią avantiūrą – apie lenktynes tuomet jis nesuprato ir nežinojo beveik nieko.
„Kaltę dėl to, kad tapau tų lenktynių nugalėtoju, galiu suversti savo šturmanui Almantui Jacevičiui ir jo „Auredi-Golf“ taurės čempionatą nugalėjusiam pirmos kartos „Volkswagen Golf“, kuriuo mes važiavome“, – pasakojo L. Butkus.
Žurnalistas pasakojo, kad pirmasis startas lenktynėse virto vairavimo pamokomis realiu metu, mat šturmanas tiesiog trasoje mokė jį sportinio vairavimo abėcėlės.
„Iš tikrųjų, net pats nesupratau, kaip tada įveikiau labai patyrusius varžovus iš Latvijos ir Rusijos. Žinau tik, kad turėjau geriausią šturmaną ir puikiai tinkamą automobilį“, – prisimena pašnekovas.
Greitis – nebūtina sąlyga
V. Valiukevičius sako, kad įvertinti, ar organizuoti „Press Rally“ yra sudėtinga, ar lengva – sunku. Mat viena vertus, lengva dėl to, kad renginio idėja tiki ne jis vienas, antra vertus, ralio biudžetas nemažas, o startiniai mokesčiai, už kuriuos dalyviai gauna viską nuo varžybų iki nakvynės ir maitinimo, minimalūs, tad visuomet svarbu rasti partnerių, į kuriuos galima atsiremti.
„Pavyzdžiui, jeigu ne „Continental“, kurie drauge su mumis daugiau nei 20 metų, kažin ar šis ralis būtų gyvavęs, – pasakoja Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas. – Dėkoti reikia ir tiems, kurie nuolatiniai ralio dalyviai. Turime tokių mohikanų kaip Renaldas Gabartas, Linas Butkus, Dainius Leonavičius, Mindaugas Grinius ir kiti, kurie ralyje važiuoja kasmet.“
Kalbėdamas apie šiemet birželio 26-27 d. Aukštaitijos apylinkėse – Alantoje, Anykščiuose, Molėtuose ir Utenoje – vyksiantį „Press Rally“, V. Valiukevičius pabrėžia, kad tam, jog ralyje būtų ypač smagu, nebūtinai čia reikia daug greičio ir sėkmės, mat dalyviai gali rinktis skirtingas įskaitas: yra tie, kurie kaunasi dėl pirmųjų vietų, o yra tie, kurie atkeliauja pasidžiaugti Lietuvos gamta, aplankyti įdomius objektus, pabendrauti su kolegomis ir t.t.
Šiemet „Press Rally“ dalyviai skirstomi į dvi įskaitas: sportinę ir turistinę. Sportinės įskaitos dalyviai varžosi „Press“ ir „Sport“ klasėse ir jų „žaidimų aikštele“ tampa autodromai, specialios aikštelės ir trasos.
V. Valiukevičius sako, kad „Sport“ klasė atsirado šiemet iš kadaise buvusios VIP klasės. Savo jėgas per ne vienerius ralio metus čia išbandė visas Lietuvos autosporto žvaigždynas, tačiau tai nereiškia, kad čia dalyvauti gali tik patyrę – „Sport“ klasėje laukiamas kiekvienas, norintis išmėginti savo jėgas. Štai „Press“ klasės dalyviams būtina sąlyga – pirmasis ekipažo vairuotojas privalo turėti galiojantį žurnalisto pažymėjimą.
„O prieš kelerius metus nutarėme, kad „Press Rally“ papuoštų istorinių automobilių ralis. Ir šis sprendimas buvo sėkmingas, mat kasmet turime apie 25 senovinių automobilių ekipažus, kurie keliauja turistinės įskaitos maršrutais. Tai ypač smagu dėl to, kad Lietuvoje tėra du istoriniai raliai ir vieną jų organizuojame mes“, – šypsojosi V. Valiukevičius.
Registruotis į „Press Rally“ galima iki birželio 18 dienos, užpildant registracijos anketą šiuo adresu:
https://bit.ly/PressRally2020.