Elektromobilių varžybos Lietuvoje pirmą kartą surengtos 2015-aisiais, dalyviai varžėsi kas greičiau pasieks Palangą. Nuo 2020 metų, kai gerokai išsiplėtė įkrovimo infrastruktūra ir patobulėjo patys elektromobiliai, varžybos finišavo Druskininkuose. Nugali komandos, per 6 valandas įveikusios didžiausią atstumą.
Varžybos kasmet keičiasi ir 2023 ne išimtis. Šiemet birželio 2 d. visi elektromobiliai startui bus pirmą kartą išrikiuoti Vilniuje Gedimino prospekte. Iki šiol, visus aštuonis metus, dalyviai pajudėdavo nuo Vilniaus savivaldybės. Jau ketvirtus metus iš eilės varžybos yra suskirstytos į tris atkarpas.
Dviejuose tarpiniuose finišuose dalyviai susipažindavo su inovatyviausiomis Lietuvos įmonėmis ar įdomiausiomis vietomis. Pirmosios sustojimo vietos organizatoriai kol kas neatskleidžia, o antrojoje 40 ekipažų galės susipažinti su Tauragės pasiekimais žaliojo miesto kūrimo kelyje. Tuo pačiu, tauragiškiai turės progą išgirsti apie elektromobilių privalumus ir trūkumus iš geriausiai šią techniką išmanančių žmonių.
Pirmą kartą varžybų dalyviai finišuos Klaipėdoje. Organizatoriai sako, norintys parodyti, kad šiuolaikiniai elektromobiliai ir kuriama infrastruktūra jau leidžia pagalvoti apie tai, kad įmonėje ar šeimoje nebereikalingas ilgesnėms kelionėms naudotas automobilis su vidaus degimo varikliu.
„Šiemet pabandysime sumodeliuoti situaciją, ar vilnietis elektromobiliu gali sau leisti komfortiškai pasiekti Klaipėdą, pakeliui užsukdamas į porą verslo susitikimų ir tai padarytų per 8 darbo valandas. Beje, šiemet turėtume pirmą kartą sulaukti ir elektrinių sunkvežimių. Bus įdomu pamatyti, kokios šiuo metu jų realios galimybės“, - kalbėjo varžybų organizatorius Darius Grinbergas.
2023 metų varžybose dalyvių skaičius bus ribojamas iki 40. Visi automobiliai bus suskirstyti į 4 klases pagal gamintojo deklaruojamą nuvažiuojamą atstumą. Vos tik paskelbus registraciją, organizatoriai sulaukė 16 paraiškų.
Praėjusių metų varžybų naujovė - galimybė stebėti varžybas tiesiogiai išliks ir šiemet. Organizatoriai viešai paskelbs „FleetComplete“ žemėlapį, jame bus galima matyti kur yra varžybų dalyviai.
Pietų Korėjos kompanija „Pittasoft“ į visus automobilius įmontuos bene pačius pažangiausius pasaulyje vaizdo registratorius „BlackVue“. Savo ir varžovų vidaus ir išorės vaizdus galės stebėti ne tik patys dalyviai, bet ir elektromobilių mėgėjai visame pasaulyje.