Dabartinis „C5 Aircross“ vis dar naudoja senesnę „Stellantis“ koncerno EMP2 platformą, kurioje netrūksta senoviškų ir modernių automobilių standartų neatitinkančių sprendimų. Tuo tarpu artimiausi šio modelio giminaičiai – „Peugeot 3008“, „Peugeot 5008“ ir „Opel Grandland“ – jau pernai persikėlė ant naujosios STLA Medium architektūros. Ši platforma leidžia inžinieriams naudoti tiek vidaus degimo variklius, tiek įkraunamus hibridus, tiek ir visiškai elektrinį pavaros variantą.
Naujojo modelio dizainas remiasi koncepciniu automobiliu, kurį „Citroën“ pristatė praėjusių metų Paryžiaus automobilių parodoje. Tačiau serijinė versija tapo šiek tiek santūresnė, bet išlaikė aiškesnes ir dinamiškesnes linijas, palyginti su ankstesne karta. Dizaineriai šįkart daug dėmesio skyrė aerodinamikai, kuri padės pagerinti ne tik važiavimo savybes, bet ir bendrą automobilio efektyvumą.
Kita svarbi naujojo „C5 Aircross“ naujovė – gerokai padidėję išoriniai matmenys. Antrosios kartos modelis pailgėjo net 150 mm ir dabar šeimyniško SUV ilgis siekia 4652 mm. Ratų bazės ilgis išaugo nuo 2730 mm iki 2784 mm. Šie pokyčiai tiesiogiai pagerins erdvę salone – keleiviai galės mėgautis dar didesniu komfortu ir erdvesne aplinka.
„Citroën“ taip pat su šiuo modeliu pristato naują interjero koncepciją „C-Zen Lounge“, kurios tikslas – sukurti salone jaukumo ir ramybės atmosferą. Gamintojo teigimu, keliaujantieji naujuoju „C5 Aircross“ turėtų jaustis taip pat patogiai kaip savo svetainėje.
Gamintojas pabrėžia, kad naujojo „C5 Aircross“ interjeras buvo kurtas siekiant perteikti namų jaukumą. Pavyzdžiui, prietaisų skydelis suprojektuotas taip, kad primintų svetainės baldus. Tai išreiškiama minkštomis, gausiai paminkštintomis paviršių formomis, kurios primena sofos apmušalus. Salono atmosferą papildys ir aštuonių spalvų aplinkos apšvietimas.
Interjero akcentu taps vertikalus 13 colių įstrižainės centrinis ekranas, savo išvaizda primenantis „Mercedes-Benz“ modelių multimedijos sistemas. Kaip ir ankstesniame modelyje, pagrindinės funkcijos – nuo vėdinimo valdymo iki multimedijos – bus valdomos per šį ekraną. Standartinėje įrangoje bus montuojamas 10 colių monitorius, o aukštesnės komplektacijos modeliuose žadama ir dirbtinio intelekto pagalba per „ChatGPT“ integraciją. Taip pat siūlomas naujas projekcinis ekranas, kuris bus 30 proc. didesnis nei ankstesniame modelyje.
Papildomai bus galima užsisakyti matricinius LED priekinius žibintus, turinčius po 20 diodų kiekviename žibinte. Jie galės automatiškai prisitaikyti prie eismo sąlygų ir užtikrinti, kad kiti eismo dalyviai nebūtų apakinti ryškia šviesa. Norintieji galės rinktis ir didelį panoraminį stogą (1069 x 720 mm), kurį bus galima ir dalinai atidaryti.

„Advanced Comfort“ sėdynės taps dar patogesnės – jos gaus storesnį paminkštinimą, tačiau gamintojas taip pat įdiegė dar vieną naujovė. Nuo šiol sėdynės turės elektrinį šoninių atramų reguliavimą. Didesni automobilio matmenys ženkliai pagerino erdvę keleiviams: antrosios eilės keleiviai turės net 51 mm daugiau vietos kojoms ir 68 mm daugiau erdvės virš galvos. Antrosios eilės atlošus bus galima reguliuoti 21–33 laipsnių kampu.
Kaip ir ankstesnės kartos modelyje, antrosios kartos „C5 Aircross“ išskirtinumas – „Citroën“ patentuota pakabos sistema „Progressive Hydraulic Cushions“. Ši technologija leidžia dar efektyviau sugerti smūgius važiuojant nelygiu paviršiumi. Priekyje įrengti du slopintuvai: vienas veikia suspaudimo, kitas – išsiplėtimo fazėje. Esant nedidelėms apkrovoms, veikia tik standartinis amortizatorius ir spyruoklė, o slopintuvai įsijungia tik tada, kai apkrova didesnė – taip užtikrinamas komfortas važiuojant tiek lygiais, tiek prastesniais keliais.
Naujojo modelio saugos ir vairavimo pagalbos sistemų sąrašas – itin platus. Viena iš įdomesnių funkcijų – pagalbinė sistema, leidžianti iš dalies autonomiškai keisti eismo juostą važiuojant greičiau nei 70 km/val. Ši funkcija aktyvuojama įjungus posūkio signalą ir patvirtinus pasirinkimą paspaudus mygtuką ant vairo. Be to, „Citroën“ siūlo pažangią aklosios zonos stebėjimo sistemą, kuri, vietoje įprastų ultragarsinių jutiklių, naudoja radarą, galintį aptikti transporto priemones net 75 metrų atstumu.
Elektrifikacijos link
Stellantis koncernas, ypač jo prancūziškoji ir vokiškoji atšakos, pastaraisiais metais faktiškai atsisakė naujų vidaus degimo variklių kūrimo. Todėl ir naujajame „Citroën C5 Aircross“ siūlomi tik keli variantai su tradiciniu varikliu.
Bazinis modelis komplektuojamas su 1,2 litro trijų cilindrų turbininiu benzininu varikliu 136 AG (100 kW), kurį papildo 9–21 kW galios elektros variklis. Pastarasis maitinamas iš mažos – vos 0,9 kWh talpos – ličio jonų baterijos. Visa sistema komplektuojama su šešių laipsnių dviejų sankabų automatine transmisija. Gamintojo teigimu, toks derinys leidžia pasiekti 15 proc. mažesnes degalų sąnaudas, palyginti su analogišku varikliu, neturinčiu elektrinės pavaros.
Galingesnis variantas – 1,6 litro keturių cilindrų turbobenzininis „PureTech“ 150 AG (110 kW) – siūlomas tik kaip iš tinklo įkraunamas hibridas. Su 125 AG (92 kW) galios elektros varikliu bendroji sistemos galia siekia 195 AG (143 kW).
Čia montuojama 21 kWh talpos baterija (naudinga talpa – 17,8 kWh), leidžianti vien elektra įveikti iki 86 km, o važiuojant tik mieste – daugiau kaip 100 km. Hibridinis variantas išsiskiria ir 55 litrų talpos degalų baku. Vis dėlto kiek nuvilia ribotas įkrovimo greitis – didžiausia galia siekia tik 7,4 kW, kai, pavyzdžiui, kai kurie „Volkswagen“ koncerno analogai palaiko greitąjį įkrovimą iki 50 kW.
Vairuotojai, besidomintys tik elektra varomais automobiliais, galės rinktis iš dviejų versijų. Pirmoji – su 210 AG (157 kW) varikliu ir 73 kWh talpos baterija – vienu įkrovimu nuvažiuos iki 520 km. Antroji, galingesnė versija 230 AG (170 kW), bus aprūpinta 97 kWh talpos baterija. Abi versijos yra priekiniais ratais varomos ir palaiko iki 160 kW galios greitąjį įkrovimą. Nuo 2026 m. papildomai bus siūloma 22 kW galios įkrovimo sistema (dabar siūloma 11 kW).
„Citroën C5 Aircross“ karta prekyboje turėtų pasirodyti antroje šių metų pusėje.