Mažoji „Panda“ eilę metų iš eilės yra vienas perkamiausių bendrovės modelių visoje Europoje. Net ir nepaisant automobilio amžiaus, „Panda“ paklausa nenuslūgsta dėl kelių, bet elementarių priežasčių: mažos kainos, paprastumo ir universalumo.
Pagal tokius pačius principus „Fiat“ sukūrė ir naująją „Panda“, kuri, beje, išaugo tiek į aukštį, tiek į plotį, tiek į ilgį. Ir dėl šių pokyčių šis modelis nuo šiol bus vadinamas „Grande Panda“.
Pirmasis iš daugelio
„Fiat Grande Panda“ yra vienas pirmųjų, naujos modelių šeimos atstovų, kurių gretas gamintojas papildys kasmet iki pat 2027 metų. Tai reiškia, jog per artimiausius trejus metus „Fiat“ modelių gamoje atsiras dar du naujutėliai modeliai.
„Grande Panda“ buvo sukurtas naudojantis moduline „Stellantis Smart Car“ platforma, kurios pagrindinė funkcija – sukurti automobilį, kurio kaina išliktų neįtikėtinai maža. Be to, naujos platformos universalumas leido inžinieriams pirkėjams siūlyti dviejų tipų jėgaines: viena iš jų bus benzininė, o kita – elektrinė.
Elektrinė modelio versija bus komplektuojama su 44 kWh talpos baterija, kuri su maksimalia įkrova leis nuvažiuoti iki 320 kilometrų siekiantį atstumą. O štai benzininė modifikacija turės 1,2 litro, 3 cilindrų benzininį variklį, kuris išvystys 100 arba 130 arklio galių.
Turi prancūzišką brolį
Prognozuojama, jog elektrinė „Fiat Grande Panda“ versija Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse kainuos nuo 25 000 eurų. Visai kaip kitas „Stellantis“ produktas – „Citroën ë-C3“.
Kadangi abudu automobiliai buvo suprojektuoti ant tos pačios platformos, „Fiat“ galės pasinaudoti „Stellantis“ koncerno galimybėmis užtikrinti, jog net ir elektrinė versija kainuotų tiek pat ar netgi mažiau negu alternatyvos iš Kinijos.
Jeigu elektrinė modelio versija jums bus nepriimtina, „Fiat“ leis sėsti už benzininės modelio versijos, kuri bus maždaug 10 000 eurų pigesnė už elektrinę.
Vienu metu gamins seną ir naują
„Fiat“ taip pat paskelbė, jog toliau tęs senosios „Panda“ serijinę gamybą. Ji netrukus praeis subtilų modernizacijos procesą, kurio metu „Panda“ gaus papildomą kraitį saugumo įrangos ir našesnius variklius.
Senoji „Fiat Panda“ serijinė gamyba bus vykdoma iki pat 2030 metų. Taip tikimasi užtikrinti, jog radikalus pokytis tarp „Panda“ ir „Grande Panda“ nebūtų toks skaudus pagrindiniams ir ištikimiausiems modelio pirkėjams.