Britų sprendimas „Jaguar“ paversti itin prabangių elektromobilių gamintoju reikalauja radikaliai keisti šios markės veiklos modelį. Kanadoje daugelį metų „Jaguar“ automobiliais prekiavę verslininkai teigia, jog gamintojas juos spaudžia, kad atsisakytų „Jaguar“ franšizės siūlydamas, jų nuomone, pernelyg mažą kompensaciją.
„Šiuo metu mes sėdime ant parako statinės“, – sakė vienas iš daugelio nepatenkintų „Jaguar“ atstovų.
Pranešama, jog „Jaguar“ atstovai daugiau nei dvejus metus ieškojo abejoms pusėms tinkamo kompromiso, tačiau bendrovės padalinys Kanadoje pernelyg rimtai nevertina verslininkų nuogąstavimų.
Kadangi derybos yra įstrigusios, verslininkai per artimiausias savaites planuoja imtis teisinių veiksmų.
„Tai yra pats blogiausias scenarijus, tačiau būtent jie privertė mus taip elgtis“, – sakė kalbinti verslininkai. Vis dėlto, praėjusių metų rugsėjį „Steele Auto Group“ nusprendė, jog turi pakankamai rimtų argumentų, jog bylinėtųsi su Jungtinės Karalystės koncernu teismo salėje savo jėgomis.
„Steele Auto Group“ pateikė 6,85 mln. dolerių ieškinį dėl 2022 metais atidarytos „Jaguar“ atstovybės, kurią verslininkai turėjo uždaryti vos po 16 mėnesių. Bendrovės atstovai tikina, jog „JLR Canada“ padalinys nurodė klaidingus duomenis pristatant „Jaguar“ franšizės galimybes, nors žinojo, jog po naujos atstovybės atidarymo „Jaguar“ verslo modelis pasikeis 180 laipsnių.
Rengiasi gaminti itin prabangius automobilius
„Tata Motors“ priklausantis „JLR“ koncernas vadovaudamasis „Reimagine“ vardu pavadintos strategijos planu, nuo 2025 m. visi „Jaguar“ atstovai prekiaus tik elektra varomais automobiliais, kurių pradinė kaina sieks 100 000 eurų.
Su šiuo sprendimu „Jaguar“ pamažu stabdo iki šiol gamintų modelių konvejerius. Neseniai „Jaguar“ nutraukė „XE“ ir „XF“ modelių gamą. Netrukus prie jų prisijungs „F-Type“, bei du populiariausi markės atstovai: „F-Pace“ ir „E-Pace“ visureigiai.
Atsižvelgiant į naują „Jaguar“ veiklos kryptį, gamintojas JAV įsikūrusiems markės atstovams pasiūlė daugiau „Land Rover“ ir „Range Rover“ automobilių kvotų, jeigu jie atsisakys „Jaguar“ atstovo statuso. Padarius tai, jie išsaugos galimybę aptarnauti ir pardavinėti naudotus „Jaguar“ automobilius. Su šiuo pasiūlymu sutiko maždaug ketvirtadalis JAV veiklą vykdžiusių „Jaguar“ atstovų. Tokią pačią strategiją gamintojas siekia pritaikyti ir Kanadoje.
Pardavimų apimtys mažės kelis kartus
Ieškinį pateikusios „Steele Auto Group“ atskleidė, jog gamintojas tikisi Kanadoje kasmet parduoti vos 700 naujų „Jaguar“ automobilių, tačiau britiškais automobiliais prekiaujantys verslininkai abejoja ar Kanadoje pavyks surasti bent jau 350 pirkėjų.
Jie skeptiškai žiūri į „Jaguar“ ambicijas konkuruoti su „Aston Martin“, „Bentley“ ar kitomis, aukštesnės klasės markėmis, kurios net ir turėdamos žymiai daugiau patirties šiame segmente ne visada gali mėgautis džiuginančiais rezultatais.
Verslo atstovus labiausiai piktina tai, jog dar 2013 metais visos atstovybės buvo priverstos investuoti milijonus dolerių į atstovybių atnaujinimą, su pažadais pristatyti itin plačią „Jaguar“ ir „Land Rover“ modelių gamą, tikintis, jog kasmet jiems pavyks parduoti po 12 000 „Land Rover“ automobilių ir 8 000 „Jaguar“ automobilių.
Tuomet atstovų buvo reikalaujama „Jaguar“ ir „Land Rover“ salonus sujungti į vieną. Atstovybių atnaujinimui verslininkai išleido po maždaug 13 mln. eurų, tačiau šios investicijos nepadėjo pritraukti daugiau pirkėjų.
2017 metais „Jaguar“ automobilių paklausa Kanadoje pasiekė 4 620 vnt. o 2023 metais nukrito iki vos 1 118 vnt.