• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dakaro ralis Lietuvoje dažnai vadinamas antrąja šalies religija. Lietuviai, prikelti vidury nakties, galėtų ne tik pasakyti, kas yra Vaidotas Žala ar su kokiu automobiliu važiuoja Benediktas Vanagas.Vis dėlto žiūrovams, kurie tik planuoja įžengti į Dakaro pasaulį, pirmiausia derėtų susipažinti su esminiais ralio terminais.

Dakaro ralis Lietuvoje dažnai vadinamas antrąja šalies religija. Lietuviai, prikelti vidury nakties, galėtų ne tik pasakyti, kas yra Vaidotas Žala ar su kokiu automobiliu važiuoja Benediktas Vanagas.Vis dėlto žiūrovams, kurie tik planuoja įžengti į Dakaro pasaulį, pirmiausia derėtų susipažinti su esminiais ralio terminais.

REKLAMA

Bivakas

Vieta, kurią drąsiai galėtume vadinti didžiule stovykla. Čia prasideda ir baigiasi kiekviena Dakaro ralio diena. Preliminariais duomenimis, kasdien bivake būna apie 4 000 žmonių – lenktynininkų, mechanikų, komandų darbuotojų, teisėjų, medicinos personalo ir žiniasklaidos atstovų.

Bivakas, iš dalies, primena kaimą, keliaujantį paskui lenktynes. Kartu su juo keliauja ir maitinimo komanda, užtikrinanti, kad dalyviai pavalgytų.

REKLAMA
REKLAMA

Bivakai paprastai įrengiami oro uostuose ar jų apylinkėse, kad ralio organizatoriai, oficialios žiniasklaidos komandos nariai bei kiti asmenys galėtų iš vieno bivako į kitą keliauti sraigtasparniais ar lėktuvais.

REKLAMA

Be to, bivake vyksta intensyvus transporto priemonių remontas ir priežiūra po ilgos lenktynių dienos. Čia lenktynininkai ir jų komandos gali atsipalaiduoti, pabendrauti su kitais dalyviais, pasidalinti dienos įspūdžiais ar dalyvauti susitikimuose su žiniasklaida.

Pagalbos automobiliai

Tai – transporto priemonės, skirtos aptarnaujančiam personalui, tokiam kaip mechanikai ar komandos vadovai.

Pagalbos sunkvežimiai naudojami dideliems kiekiams atsarginių dalių, padangų ir kitų reikmenų gabenimui.

REKLAMA
REKLAMA

Šie automobiliai yra specialiai pritaikyti važiuoti per smėlį, purvą ar akmenuotus kelius, kad galėtų pasiekti lenktynininkus bet kokiomis sąlygomis. Jie dažnai veikia kaip mobilios dirbtuvės, kuriose yra visa reikalinga įranga, leidžianti komandoms reaguoti į įvairiausius gedimus.

Fešfešas (angl. Fesh-fesh)

Tai – smėlio dulkės, panašios į miltus. Per lenktynių metu keliamus dulkių debesis matomumas tampa beveik nulinis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei automobilis padengtas fešfešu ir sušlampa, vandens ir dulkių mišinys gali patekti į smulkiausius automobilio tarpelius ir sukietėti, o tai gali lemti automobilio gedimus.

Neutralizacijos zona

Tai – kelio atkarpa tarp greičio ruožų dalių. Šiose zonose lenktynių automobiliai neturi techninės pagalbos galimybės, o laikas, per kurį jos pervažiuojamos, nėra įskaičiuojamas į bendrą laiką.

REKLAMA

Kelio knyga

Kiekvienas ralio ekipažas gauna kelio knygą, kurioje yra pateikiama dienos maršruto informacija kartu su paprasta kelio schema.

Varžybų dalyviai privalo laikytis nurodyto maršruto, o kadangi knygoje pateikti tik tikslai ir atstumai, navigacijos įgūdžiai yra gyvybiškai svarbūs.

SS (angl. Special Stage)

Lietuvių kalboje – tai tiesiog greičio ruožas, kurį lenktynininkai turi jį įveikti kuo greičiau. Ralio pabaigoje kiekviename ruože praleistas laikas ir baudos susumuojami, o nugalėtojais tampa tie, kurie numatytą greičio ruožą įveikia greičiausiai.

REKLAMA

CTIS

„Central Tire Inflator System“ arba tiesiog centrinė padangų slėgio sistema, leidžianti keisti slėgį važiuojant.

CTIS sistema leidžia greitai pritaikyti slėgį skirtingiems paviršiams – smėliui, žvyrui, purvui, užtikrindama geresnį sukibimą ir stabilumą.

Ši sistema įrengiama Dakaro bagiuose, tačiau automobilių klasėje yra uždrausta, todėl šių automobilių vairuotojai padangų slėgį gali keisti tik išlipę iš automobilio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maratoninis greičio ruožas

Tai yra dvi dienas trunkantis etapas, per kurį draudžiama naudotis pagalbos sunkvežimiais ar mechanikais.

Maratono tikslas yra sumažinti skirtumą tarp turtingų ir privačių komandų bei pavienių dalyvių. Kita vertus, lenktynininkai gali padėti vieni kitiems.

2005 m. organizatoriai pristatė „Supermaratoną“, kuriame automobiliai statomi į uždaras aikšteles, vos lenktynininkams pasiekus numatytą stovyklą.

REKLAMA

Parc-Ferme

Tai ralio organizatorių įkurta uždara technikos laikymo aikštelė. Čia nei lenktynininkams, nei mechanikams neleidžiama liesti transporto priemonių.

Šioje aikštelėje gali būti atliekami atsitiktiniai patikrinimai, siekiant nustatyti, ar automobiliai atitinka taisykles.

Waypoint ir Checkpoint

Tai kelio punktai, kuriuos ralio dalyviai privalo pasiekti. „Checkpoint“ punktuose komandos šturmanas pateikia kortą, kurioje turi gauti teisėjo žymę.

„Waypoint“ taškai skirti nukreipti dalyvius tinkamu maršrutu. Kai automobilis priartėja prie kelio taško, GPS sistema pradeda rodyti reikiamą kryptį ir atstumą iki tikslios vietos.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų surasite atskirame polapyje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų