Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Besiruošdamas šį savaitgalį vyksiančioms „Aurum 1006 km lenktynėms“ lenktynininkas Ignas Gelžinis sutiko pasidalinti keliais patarimais automobilių vairuotojams.
Pasak „Circle K milesPlus“ komandos nario I. Gelžinio, patirtis lenktynėse padeda suvokti, kad kelyje visgi važiuoji ne vienas – reikia stebėti ir kitus eismo dalyvius, žiūrėti ir bandyti numatyti, ką jie gali daryti, kokie jų veiksmai, o tada reaguoti į situaciją.
„Taip pat tai suteikia geresnį greičio suvokimą – ne visada sustoti gali taip greitai, kaip nori, ne visada įmanoma greitai sureaguoti. Bendras situacijos vertinimas yra tai, ko išmoksta lenktynininkai – ne tik pagal tai, kaip gerai ar blogai jie patys vairuoja, bet ir stebint kitus“, – kalba jis.
I. Gelžinis juokauja, kad ruošiantis kelionei automobiliu, svarbiausia yra užsipilti degalų ir pasirūpinti langų skysčiu.
„Reikėtų atkreipti dėmesį, į kokią šalį vykstama – saulėtoje šalyje žieminių padangų turbūt neprireiks ir atvirkščiai. Derėtų patikrinti rutininius dalykus ir susidėti daiktus į automobilį – idealiu atveju į bagažinę – bei juos surišti, pritvirtinti, kad avarijos ar staigaus stabdymo atveju daiktai neatskrietų į saloną. Be to, automobilis eikvos mažiau degalų ir bus dinamiškesnis, jei nebus apkrautas nereikalingais daiktais, todėl reikėtų peržvelgti bagažinės turinį, taip pat reikia atsižvelgti ir į padangų slėgį“, – rekomenduoja lenktynininkas.
Kalbėdamas apie variklio pašildymą prieš pajudant iš vietos, jis sako, kad viskas priklauso nuo automobilio variklio.
„Tai tikrai nėra būtina. Tiesiog reiktų pradėti važiuoti lėtai, taip pat lėtai judėti, tada variklis ir pašils bei sunaudos mažiau degalų. Užvedus ir palikus variklį įjungtą, vidutinės kuro sąnaudos tik didėja“, – pažymi jis.
Anot I. Gelžinio, labai svarbu neignoruoti pranešimų, įspėjančių apie tepalų keitimą, mat gamintojai dažniausiai būna numatę, kada tepalus reikia pakeisti.
„Pavyzdžiui, važiuojant iš Lietuvos į Italiją, iki kurios atstumas yra apie 2 tūkst. km, nepakeitus tepalų po 700 km, jei pas jus taip nurodyta, rizikuojate prarasti automobilio garantiją. Taip pat, jeigu tepalai bus pasenę, išauga rizika sugesti automobilio varikliui“, – aiškina pašnekovas.
Degalų kokybė, anot I. Gelžinio, daro didelę įtaką automobiliui ir vairavimui – ne tik lenktynių trasoje, bet ir važiuojant gatve.
„Kai kurie sportiniai automobiliai būna tiksliai sureguliuoti tam tikram degalų tipui, tai jeigu kas nors neatitinka, variklis nedirba taip, kaip turėtų. Arba jis visiškai sugenda, blogiausiu atveju – netgi susprogsta. Aukštesnės kokybės degaluose yra tam tikrų medžiagų, padedančių varikliui dirbti efektyviau, o tai svarbu ir įprastiems automobiliams. Pasirinkus tinkamus degalus, galima net sumažinti jų sąnaudas, nes jie užtikrina mažesnį variklio dėvėjimąsi – tada variklis visą energiją gali skirti pagrindiniam savo darbui“, – reziumuoja I. Gelžinis.
Pasakodamas, kaip elgtis automobilio virtimo atveju, jis pabrėžia, kad būtina rankas laikyti sukryžiavus prie krūtinės. Kadangi verčiantis gali veikti nemaža sunkio jėga, rankas laikant prie savęs mažėja galimybė, kad jos bus sužeistos arba sužeis kitą keleivį. I. Gelžinis taip pat priminė, kad saugus greitis ir saugaus atstumo laikymasis padės išvengti galimų nelaimių.
Besiruošdamas šį savaitgalį vyksiančioms „Aurum 1006 km lenktynėms“ lenktynininkas Ignas Gelžinis sutiko pasidalinti keliais patarimais automobilių vairuotojams.
Pasak „Circle K milesPlus“ komandos nario I. Gelžinio, patirtis lenktynėse padeda suvokti, kad kelyje visgi važiuoji ne vienas – reikia stebėti ir kitus eismo dalyvius, žiūrėti ir bandyti numatyti, ką jie gali daryti, kokie jų veiksmai, o tada reaguoti į situaciją.
„Taip pat tai suteikia geresnį greičio suvokimą – ne visada sustoti gali taip greitai, kaip nori, ne visada įmanoma greitai sureaguoti. Bendras situacijos vertinimas yra tai, ko išmoksta lenktynininkai – ne tik pagal tai, kaip gerai ar blogai jie patys vairuoja, bet ir stebint kitus“, – kalba jis.
I. Gelžinis juokauja, kad ruošiantis kelionei automobiliu, svarbiausia yra užsipilti degalų ir pasirūpinti langų skysčiu.
„Reikėtų atkreipti dėmesį, į kokią šalį vykstama – saulėtoje šalyje žieminių padangų turbūt neprireiks ir atvirkščiai. Derėtų patikrinti rutininius dalykus ir susidėti daiktus į automobilį – idealiu atveju į bagažinę – bei juos surišti, pritvirtinti, kad avarijos ar staigaus stabdymo atveju daiktai neatskrietų į saloną. Be to, automobilis eikvos mažiau degalų ir bus dinamiškesnis, jei nebus apkrautas nereikalingais daiktais, todėl reikėtų peržvelgti bagažinės turinį, taip pat reikia atsižvelgti ir į padangų slėgį“, – rekomenduoja lenktynininkas.
Kalbėdamas apie variklio pašildymą prieš pajudant iš vietos, jis sako, kad viskas priklauso nuo automobilio variklio.
„Tai tikrai nėra būtina. Tiesiog reiktų pradėti važiuoti lėtai, taip pat lėtai judėti, tada variklis ir pašils bei sunaudos mažiau degalų. Užvedus ir palikus variklį įjungtą, vidutinės kuro sąnaudos tik didėja“, – pažymi jis.
Anot I. Gelžinio, labai svarbu neignoruoti pranešimų, įspėjančių apie tepalų keitimą, mat gamintojai dažniausiai būna numatę, kada tepalus reikia pakeisti.
„Pavyzdžiui, važiuojant iš Lietuvos į Italiją, iki kurios atstumas yra apie 2 tūkst. km, nepakeitus tepalų po 700 km, jei pas jus taip nurodyta, rizikuojate prarasti automobilio garantiją. Taip pat, jeigu tepalai bus pasenę, išauga rizika sugesti automobilio varikliui“, – aiškina pašnekovas.
Degalų kokybė, anot I. Gelžinio, daro didelę įtaką automobiliui ir vairavimui – ne tik lenktynių trasoje, bet ir važiuojant gatve.
„Kai kurie sportiniai automobiliai būna tiksliai sureguliuoti tam tikram degalų tipui, tai jeigu kas nors neatitinka, variklis nedirba taip, kaip turėtų. Arba jis visiškai sugenda, blogiausiu atveju – netgi susprogsta. Aukštesnės kokybės degaluose yra tam tikrų medžiagų, padedančių varikliui dirbti efektyviau, o tai svarbu ir įprastiems automobiliams. Pasirinkus tinkamus degalus, galima net sumažinti jų sąnaudas, nes jie užtikrina mažesnį variklio dėvėjimąsi – tada variklis visą energiją gali skirti pagrindiniam savo darbui“, – reziumuoja I. Gelžinis.
Pasakodamas, kaip elgtis automobilio virtimo atveju, jis pabrėžia, kad būtina rankas laikyti sukryžiavus prie krūtinės. Kadangi verčiantis gali veikti nemaža sunkio jėga, rankas laikant prie savęs mažėja galimybė, kad jos bus sužeistos arba sužeis kitą keleivį. I. Gelžinis taip pat priminė, kad saugus greitis ir saugaus atstumo laikymasis padės išvengti galimų nelaimių.