• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Prieš daugiau nei dešimt metų automanų žodyną papildė naujas terminas - keturių durų kupė. Nors daugeliui tai atrodė kaip visiškai naujas ir dar niekur negirdėtas barbarizmas, tačiau pirmasis šio segmento atstovas pasaulį išvydo pakankamai seniai - 1965 metais, kuomet „Rover“ pristatė „P5“ modelį.
Bandymų sukurti ketverių durų kupė buvo ne vienas. Po to, kai „Rover“  nutraukė „P5“ modelio gamybą 1975 metais, šis neįprastas kėbulo tipas dingo iš automobilių gamintojų radaro iki 1985 metų. Gūdžiais 1985-aisiais „Toyota“ pademonstravo „Carina ED“, o dar vėliau - 1992 metais dėmesio centre buvo „Infiniti J30“. Po šių visuomenei nepriimtinų kūrinių stojo tyla. Automobilių gamintojai nusprendė laikytis tradicijų ir pietų metu nemaišyti kavos su kokainu.

Audi A5 priekis
2005 metai tapo automobilių su keturių durų kupė kėbulo tipu atgimimo metais. „Mercedes Benz“ drąsiai ryžosi sukurti elegantiškesnę ir patrauklesnę E klasės sedano versiją ir ją pavadino „CLS“. Sulaukęs milžiniško populiarumo, panašaus tipo modelius pradėjo kurti ir kiti koncernai : „BMW“ pristatė 6 serijos „Gran Coupe“, „Jaguar“ pristatė „XJ“, o „Audi“ nusprendė žengti du žingsnius į priekį ir užpildė dvi nišas pristačiusi „A5 Sportback“ ir „A7 Sportback“.
Pirmoji „Audi A5 Sportback“ modelio karta buvo pakankamai sėkminga ir gerai vertinama visame pasaulyje. Per septynerius gamybos metus „Audi A5 Sportback“ puikiai atstovavo šios markės garbę, tačiau dabar atėjo metas užleisti vietą naujokui, kuris yra lieknesnis, raumeningesnis ir kas be ko - technologiškai pažangesnis.
Faktu_lentele
Laikosi tradicijų
Viena iš svarbiausių „Audi“ kompanijos tradicijų - automobilio dizainas privalo natūraliai evoliucionuoti, o ne keistis radikaliai. Tai puikiai matyti ne tik antrosios kartos „Audi A5 Sportback“, bet ir kituose šios markės modeliuose, pavyzdžiui : „Audi A4“ arba „Audi Q5“ bei „Audi Q7“.
Žvelgiant į naujausius „Audi“ modelius matyti, jog dizaineriai nepradeda kurti absoliučiai naujo automobilio silueto - jie tiesiog patobulina, pagražina tam tikrus elementus, kurių dėka naujasis modelis atrodo šviežiai ir moderniai. Tokiu būdu išlaikomas tolygumas ir stabilumas. Juk nuolatinis noras eksperimentuoti daugeliui simbolizuoja nepastovumą, ar ne?
„Audi A5 Sportback“ tikrai nėra vienas iš tų automobilių, kurio eksterjero dizainas būtų pribloškiantis. Automobilis atrodo pakankamai konservatyviai, santūriai ir elegantiškai, bet tai nėra trūkumas - atvirkščiai. Tai yra didžiulis privalumas, ypač kai automobilis dėvi ne pilką ar juodą spalvą. Bent jau į mūsų rankas patekęs modelis buvo nudažytas „Matador“ raudona kėbulo spalva ir atrodė pribloškiančiai. Ši spalva išryškina tam tikrus dizainerių potėpius, kurie automobiliui dėvint juodą spalva pranyksta. Pavyzdžiui, banguota ir aštri linija, kuri prasideda ties priekiniu žibintu ir tęsiasi iki pat galinio žibinto arba variklio dangtis su keturiomis iškilusiomis juostomis. Tai yra smulkmenos, bet būtent jų dėka bendra automobilio visuma atrodo iki galo išbaigta ir išpildyta. Ech, tie preciziškieji vokiečiai.


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Prieš daugiau nei dešimt metų automanų žodyną papildė naujas terminas - keturių durų kupė. Nors daugeliui tai atrodė kaip visiškai naujas ir dar niekur negirdėtas barbarizmas, tačiau pirmasis šio segmento atstovas pasaulį išvydo pakankamai seniai - 1965 metais, kuomet „Rover“ pristatė „P5“ modelį.
Bandymų sukurti ketverių durų kupė buvo ne vienas. Po to, kai „Rover“  nutraukė „P5“ modelio gamybą 1975 metais, šis neįprastas kėbulo tipas dingo iš automobilių gamintojų radaro iki 1985 metų. Gūdžiais 1985-aisiais „Toyota“ pademonstravo „Carina ED“, o dar vėliau - 1992 metais dėmesio centre buvo „Infiniti J30“. Po šių visuomenei nepriimtinų kūrinių stojo tyla. Automobilių gamintojai nusprendė laikytis tradicijų ir pietų metu nemaišyti kavos su kokainu.

Audi A5 priekis
2005 metai tapo automobilių su keturių durų kupė kėbulo tipu atgimimo metais. „Mercedes Benz“ drąsiai ryžosi sukurti elegantiškesnę ir patrauklesnę E klasės sedano versiją ir ją pavadino „CLS“. Sulaukęs milžiniško populiarumo, panašaus tipo modelius pradėjo kurti ir kiti koncernai : „BMW“ pristatė 6 serijos „Gran Coupe“, „Jaguar“ pristatė „XJ“, o „Audi“ nusprendė žengti du žingsnius į priekį ir užpildė dvi nišas pristačiusi „A5 Sportback“ ir „A7 Sportback“.
Pirmoji „Audi A5 Sportback“ modelio karta buvo pakankamai sėkminga ir gerai vertinama visame pasaulyje. Per septynerius gamybos metus „Audi A5 Sportback“ puikiai atstovavo šios markės garbę, tačiau dabar atėjo metas užleisti vietą naujokui, kuris yra lieknesnis, raumeningesnis ir kas be ko - technologiškai pažangesnis.
Faktu_lentele
Laikosi tradicijų
Viena iš svarbiausių „Audi“ kompanijos tradicijų - automobilio dizainas privalo natūraliai evoliucionuoti, o ne keistis radikaliai. Tai puikiai matyti ne tik antrosios kartos „Audi A5 Sportback“, bet ir kituose šios markės modeliuose, pavyzdžiui : „Audi A4“ arba „Audi Q5“ bei „Audi Q7“.
Žvelgiant į naujausius „Audi“ modelius matyti, jog dizaineriai nepradeda kurti absoliučiai naujo automobilio silueto - jie tiesiog patobulina, pagražina tam tikrus elementus, kurių dėka naujasis modelis atrodo šviežiai ir moderniai. Tokiu būdu išlaikomas tolygumas ir stabilumas. Juk nuolatinis noras eksperimentuoti daugeliui simbolizuoja nepastovumą, ar ne?
„Audi A5 Sportback“ tikrai nėra vienas iš tų automobilių, kurio eksterjero dizainas būtų pribloškiantis. Automobilis atrodo pakankamai konservatyviai, santūriai ir elegantiškai, bet tai nėra trūkumas - atvirkščiai. Tai yra didžiulis privalumas, ypač kai automobilis dėvi ne pilką ar juodą spalvą. Bent jau į mūsų rankas patekęs modelis buvo nudažytas „Matador“ raudona kėbulo spalva ir atrodė pribloškiančiai. Ši spalva išryškina tam tikrus dizainerių potėpius, kurie automobiliui dėvint juodą spalva pranyksta. Pavyzdžiui, banguota ir aštri linija, kuri prasideda ties priekiniu žibintu ir tęsiasi iki pat galinio žibinto arba variklio dangtis su keturiomis iškilusiomis juostomis. Tai yra smulkmenos, bet būtent jų dėka bendra automobilio visuma atrodo iki galo išbaigta ir išpildyta. Ech, tie preciziškieji vokiečiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi A5 Sportback (34)


Interjeras - stiprioji modernių „Audi“ automobilių pusė. Jeigu esate bent kartą susipažinę su naujos kartos „Audi“ modeliais, įsėdę į „A5 Sportback“ jausitės kaip namie. Vizualiai „A5 Sportback“ interjeras atrodo taip pat kaip ir pigesnio „A4“ sedano ar universalo, tačiau tai nėra nusiskundimas, nes tai moderni, puikiai apgalvota ir maloni vieta sėdėti. Sėdint vairuotojo vietoje niekuomet nekyla minčių kaip valdyti vieną ar kitą prietaisą, ar kur galiu surasti vienos ar kitos funkcijos išjungimo mygtuką ar meniu.
Pradėjus dairytis aplinkui, akys pastebės itin aukštos kokybės apdailos medžiagas ir preciziškai surinktą interjerą. „Audi“ automobilių interjerai yra savotiška šios markės vizitinė kortelė, užtenka pamatyti vieną kartą ir suprasti, jog kai kurie brangesni automobiliai atrodo kaip vienkiemyje stovintis tvartas.

REKLAMA

Audi A5 Sportback (15)


Vairuotojo pozicija - kokia ji? Pirmasis įspūdis - atrodo, lyg sėdėčiau sportiškame modelyje. Į automobilį ne įsėdi, bet įgriūni ir stebi aplinką iš pakankamai žemos pozicijos. Visai tai puiku, bet žiūrint į priekį apima keistas jausmas, nes priešais akis matyti platus variklio dangtis ir siauroki šoniniai langai, kurie sukuria visiškai kitokio automobilio įspūdį.
Apskritai - priekaištauti vairuotojo pozicijai nėra dėl ko. „S-Line“ modeliai būna aprūpinti siauresnėmis, geresnį šoninį prilaikymą pasižyminčiomis sėdynėmis, kurios taip pat yra patogios ir saugos jūsų užpakalį ir nugarą ilgose kelionėse. Pagyrų vertas ir „S-Line“ modeliuose esantis vairas. Idealaus storio ir dydžio vairas puikiai limpa prie rankos ir sugeba suteikti geresnį pojūtį vairuojantį automobilį, ypač norint greičiau keisti automobilio trajektoriją.

REKLAMA
REKLAMA

Audi A5 Sportback (31)


Ant galinių sėdynių šiek tiek liūdniau. Nors erdvės gale yra daugiau negu gali pasirodyti, tačiau jeigu jūsų ūgis ne daugiau kaip 1,85 metro, tuomet galite drąsiai sėstis į galą ir patogiai praleisti kelionę į iki pajūrio. Jeigu vis dėlto turite Olandų genų, tuomet sėskite į priekį ir nesukite sau galvos.
Maloniu siurprizu tapo bagažinės tūris. Nors antrosios kartos modelis tapo 5 milimetrais žemesnis ir 11 milimetrais siauresnis, tačiau bagažinės tūris siekia 480 litrų. Kadangi bagažinės dangtis pasikelia pakankamai aukštai, į bagažinę galima įkrauti net ir didesnį krovinį, kurio nesugebėtumėte pervežti su tradiciniu sedanu. Už šį erdvų plotą reikėtų dėkoti 21 milimetru ilgesniam kėbului ir 14 milimetrų ilgesnei ratų bazei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi A5 Sportback (32)


Efektyvi pripučiamoji jėga
Modernūs automobiliai turi vieną didžiulį privalumą - efektyvius benzininius variklius, kurie yra ne tik galingi, bet ir pakankamai taupūs. Anksčiau, tuo net neabejoju, jog daugelis tiesiog pasirinkdavo dyzelinį variklį, nes benzininis pasižymėdavo pakankamai dideliu apetitu. Dabar situacija yra pasikeitusi.
„Audi A5 Sportback“ gali būti komplektuojamas su vienu iš keturių skirtingų variklių : dviejų benzininių ir dviejų dyzelinių. Benzininių variklių gamą sudaro 2,0 litrų, 4 cilindrų motoras, kuris priklausomai nuo versijos išvysto 190 arba 252 arklio galias. Tuo tarpu dyzelinių variklių klubą sudarys 2,0 ir 3,0 litrų jėgos agregatai, kurie pasieks 190 arba 218 AG jėgą.

REKLAMA

Audi A5 Sportback (37)


Mūsų rankose buvęs modelis turėjo 2,0 litrų, 4 cilindrų, 252 arklio galias išvystantį jėgos agregatą, 7 laipsnių automatinę pavarų dėžę ir „Quattro“ vardu pavadintą „Haldex“ keturių varančiųjų ratų sistemą. Iš pradžių tikėjausi, jog jis bus toks pats ėdrūnas kaip ir „Q5“,
kurį bandėme prieš keletą mėnesių, tačiau šios abejonės labai greitai buvo išsklaidytos. Nuvažiavus daugiau nei 900 kilometrų, vidutinės kuro sąnaudos siekė 7,5 litro 100 kilometrų.
Važinėjant mieste, variklis jaučiasi užspaustas ir stengiasi iš visų jėgų pritapti prie važiuoju - sustoju režimo. Kartu su dažnais sustojimais bei pajudėjimais auga ir vidutinės kuro sąnaudos, kurios bandymų metu buvo pakilusios iki 9 - 10 litrų 100 kilometrų. Išvažiavus į užmiestį, situacija pagerėjo žymiai - važiuojant 90 km/val. greičiu sąnaudų vidurkis nukrito iki 5,5 litro, o greitį padidinus iki 120 km/val. - 6,5 litro. Vis dar galvojate apie dyzelį?

REKLAMA

Audi A5 Sportback (19)


Šis benzininis variklis turi ir daugiau pranašumų. Jis tylus, neskleidžia jokių vibracijų ir įjungus „Dynamic“ režimą pradeda visai neblogai dainuoti. Pasiekus 3500 aps/min. ribą ir staigiai atleidus akceleratoriaus pedalą pasigirsta labai nežymus, bet duslus atsikosėjimas, kuris laikui bėgant ir išmetimo sistemos temperatūrai kylant, tik garsėja.
Keturis cilindrus ir turbiną turintis motoras labai puikiai susitvarko ir su staigia akceleracija, kuomet norisi ką nors aplenkti. Įprastai tai būdavo dyzelinių variklių teritorija, nes jie pasižymi didžiuliu sukimo momentu, tačiau keletas bandymų parodė, jog „Audi A5 Sportback“ nuo 60 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,3 sekundės, nuo 80 iki 120 km/val. pagreitėja vos per 4 sekundes. Įdomų rezultatą gavome, kuomet važiuodami ketvirtu bėgiu bandėme pagreitėti nuo 80 iki 120 km/val. Rezultatas - 4,8 sekundės. Tas pats testas važiuojant penktu bėgiu - 7,6 sekundės. Tad peršasi tik viena išvada - jeigu nevažinėjate ilgų distancijų, rinktis dyzelinį variklį beprasmiška.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi A5 Sportback (26)


Komfortas svarbiau
Atsižvelgiant į „Audi A5 Sportback“ modelių šeimos hierachiją, mūsų rankose buvo viena sportiškiausių modifikacijų. Laipteliu aukščiau stovi tik „Audi S5 Sportback“, kuri yra visiškai kitame lygyje. Tuo tarpu mūsiškis „Audi A5 Sportback“ su „S-Line“ paketu netiesiogiai užsimena, jog mūsų laukia itin smagus pasivažinėjimas.
Automobiliai su „S-Line“ paketu gauna adaptyvius amortizatorius, kurie priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo skirtingai reaguoja į kelio nelygumus, aštresnius sujungimus ar net patį posūkį. Įjungus „Dynamic“ režimą ir galvoje įsijungus „Boy Racer“ režimą, automobilis tikrai nepradeda elgtis kaip grynakraujis sportiškas automobilis. Posūkiuose jis išlieka stabilus, labai lengvai nuspėjamas, kaip ir daugelis „Audi“ automobilių linksta link nežymaus priekinių ratų nepasukamumo ir liūdniausia - nuobodus. Nors automobilio vairo svoris keičiasi priklausomai nuo važiavimo greičio ir jis pakankamai greitai reaguoja į vairuotojo komandas, tačiau iš jo nesulauksite jokio grįžtamojo ryšio.
Deja, tie patys pojūčiai sugrįždavo ir kitus kartus, kol galiausia nusprendžiau išbandyti kitą režimą. Paspaudžiame „Drive Select“ programą, pasirenkame „Comfort“ ir - „O dieve brangus, kur tu buvai visą mano gyvenimą.“ Tuomet supratau, jog „Audi“ inžinieriai norėjo, jog „A5 Sportback“ būtų ne pasiutėlis užmiesčio keliuose, bet ilgų distancijų kruizeris. Būtent šis važiavimo režimas atskleidžia pačias geriausias automobilio savybes - jis tampa neįtikėtinai tylus, greitas, komfortiškas ir užburiantis savo galimybėmis paspaudus akceleratoriaus pedalą.

REKLAMA

Audi A5 Sportback (40)


Technologijų gausa
Gyvename technologijų amžiuje. Jos supa mus, todėl nenuostabu, jog kiekvienas naujas automobilis turi gausų kiekį technologijų, kurias prieš kelis metus matėme išmaniuosiuose telefonuose arba fantastikos vadovėliuose. Tuo tarpu „Audi A5 Sportback“ turėjo dvi technologijas, kurios vertos atskiro paminėjo : „Matrix LED“ priekiniai žibintai ir „Audi Traffic Jam Assist“.
Naujoji „Matrix Laser“ technologija pagrįsta ypač greitu lazerio spindulį nukreipiančio mikroveidrodžio judėjimu. Automobiliui važiuojant nedideliu greičiu, generuojamas labai platus šviesos srautas. Kai greitis didesnis, projektoriaus diafragma sumažinama ir generuojamas siauresnis, tačiau ilgesnis ir stipresnis šviesos srautas. Tai ypač praverčia važiuojant greitkeliu. Be to, numatytos įvairios šviesos srauto pločio, intensyvumo ir krypties reguliavimo galimybės, leidžiančios sukurti daug specialių apšvietimo pagalbininkų, praverčiančių susidarius specifinėms eismo sąlygoms.
Kaip ir dauguma šiuo metu pradėtų diegti lazerinio apšvietimo sprendimų, naujieji „Matrix Laser“ žibintai kurs ypač stiprų ir vienalytį šviesos srautą, neakindami priešpriešinio eismo dalyvių. Ši aplinkybė leis dar labiau padidinti eismo saugumą. Važiuojant tamsiu paros metu įsijungus ilgąsias šviesas, automobilio žibintai automatiškai pastebi priešais atvažiuojantį eismo dalyvį ir išjungia tam tikrą LED'ų skaičių, jog jo neapakintų. Galima sakyti, jog kitas eismo dalyvis patenka į juodąją skylę.

Žibintai
Antroji technologija - „Traffic Jam Assist“. Ji komplektuojama su automatine pavarų dėže ir palaiko ne tik važiavimą savo juosta ir atstumą iki priekyje esančio automobilio, bet ir veikia net tada, kai priekyje važiuojantis automobilis sustoja. Jam pajudėjus, automobilis toliau seka iš paskos.
Ši sistema veikia iki 65 km/val. ir perima valdymo iš vairuotojo. Automobilis pats sukioja vairą, pajuda iš vietos, sulėtina arba apskritai sustoja. Sistema veikia, ir netgi labai efektyviai, tad jeigu spūstys jums sukelia galvos skausmą, labai gerai pagalvokite apie „Audi A5 Sportback“ įsigijimą.
verdiktas3
Antroji „Audi A5 Sportback“ interpretacija drąsiai patenka į puikiai pagamintų ir iki smulkmenų apgalvotų šios markės modelių dėžutę. „Audi“ tęsdama pergalingą žygį link „Premium“ segmento karaliaus sosto su antrosios kartos „A5 Sportback“ tik dar įrodė, jog kur du pešasi trečias laimi. Kol „BMW“ ir „Mercedes Benz“ grumiasi tarpusavyje, „Audi“ sau ramiai tobulino formulę, kuriai atsispirti bus labai sunku.
Kaip ir bet kuris kitas automobilis, „A5 Sportback“ turi trūkumų, bet šioje automobilių klasėje nėra kito modelio, kuris galėtų taip puikiai suderinti komfortą, tylą ir vairavimo malonumą.

PRIVALUMAI



  • Elegantiškos automobilio kėbulo proporcijos

  • Gyvas, eiklus ir visai neprastai skambantis variklis

  • Atsižvelgiant į automobilio kėbulo tipą - praktiškas, pasižymintis plačia ir ilga bagažine

  • „VAG“ koncerno žaisliukai : „Matrix LED“ žibintai, ,Audi Pre-Sense“, „Audi Traffic Jam Assist“, skaitmeninis prietaisų skydelis ir pan.

  • Puikiai surinktas interjeras ir aukščiausios kokybės apdailos medžiagos

  • Dėvėdamas 19 colių ratus pagirtinai sugeria kelio nelygumus ir aštrius sujungimus

  • Stabilus, komfortiškas, puikus ilgų distancijų kruizeris


TRŪKUMAI



  • Įsigijimo ir papildomos įrangos kaina

  • Ribota erdvė gale sėdintiems keleiviams dėl nuožulnios stogo linijos

  • Standartinė automobilio garantija vos 2 metai (už papildomą mokestį ją galima prasitęsti iki 5 metų)

  • Retkarčiais šiurkščiai veikianti pavarų dėžė


GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų