Gamintojai norėdami sulaukti didesnio pirkėjų dėmesio, tiesiog privalo pristatyti kompaktinės arba vidutinės klasės universalą, kuris turėtų dyzelinio variklio ir automatinės pavarų dėžės kombinaciją. Jeigu gamintojas tokio modelio savo šeimoje neturi, jis būna įdomus tik labai ribotam pirkėjų ratui.
Be abejonės, automobilių pirkėjų poreikiai nuolatos keičiasi. Vis dažniau dyzelinį variklį pakeičia benzinu arba elektros energija varomas analogas, o tradicinį bei patikimą universalą pakeičia perdėtai sunkūs SUV. Vis dėlto, šį kartą kviečiame prisiminti 19-a modelių, kurie gali tapti labai gundančia alternatyva naujam, kompaktinės klasės automobiliui.
Audi RS4 Avant (B7)
- Bagažinės tūris - 1184 litrai
Automobilis apie kurį galima kurti dainas, eilėraščius ir galvoti įmantrius apibūdinimus, kurie leistų apibūdinti „Audi RS4“ universalą.
Jeigu ant galvos dėvėtumėte racionaliai mąstančios šeimos galvos kepurę, tuomet iškart atidarytumėte bagažinės dangtį, patikrintumėte ar pro galines duris galima įkišti vaikišką kėdutę ir galbūt stovėdami susimąstymo pozoje pagalvotumėte ko reikėtų atsisakyti, jog per vieną mėnesį galėtumėte išnaudoti ne, pavyzdžiui, tris, o keturis degalų bakus. Juk kuo daugiau važinėsitės, tuo dažniau girdėsite tą nuostabų 8 cilindrų variklį.
MG ZT-T 260
- Bagažinės tūris - 1222 litrai
„Rover“ inžinieriai norėjo sukurti „BMW M3“ konkurentą, o tai buvo galima padaryti pasirinkus vieną iš dviejų scenarijų. Pirmasis - 6 cilindrų motorui prikabinti dvi turbinas ir įdiegti keturių varančiųjų ratų pavarą. O antrasis - įsigyti „Ford“ 8 cilindrų širdį ir konvertuoti „Rover 75“ iš priekinių į galinių varančiųjų ratų pavarą.
Netrukus priekinių varančiųjų ratų pavara buvo pakeista automanams labiau patinkančia klasikine komponuote, o nuo konvejerio pradėję riedėti „MG ZT 260“ pirkėjams siūlė pagirtinas charakteristikas: 0 - 100 km/val. per 6,6 sekundės, 250 km/val. maksimalus greitis. Be to, daugelis tuometinių automobilių tema rašančių žurnalistų negailėjo komplimentų „MG ZT 260“ valdymui ir pakabos balansui.
Alpina B8 Touring (E36)
- Bagažinės tūris - 1320 litrų
Alpina norėdama tinkamai atšvęsti savo trisdešimto gimtadienio jubiliejų, nusprendė sukurti galingesnę B3 modelio versiją, kuri būtų sportiškesnė ir greitesnė už tuometinį „BMW M3“. Po ilgų svarstymų ir derybų su BMW, inžinieriai gavo leidimą į trečios serijos modelį sumontuoti aštuonių cilindrų motorą.
Inžinieriai nusprendė neieškoti naujo agregato, o tiesiog padidinti M60B40 variklio darbinį tūrį 0,6 litro. Su padidėjusiu variklio tūriu, padidėjo ir jo išvystoma galia. 4.6 litro, aštuonių cilindrų motoras išvystė 333 arklio galias esant 5700 aps/min ir 470 NM sukimo momentą esant 3900 aps/min. Tai leido automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per 5.6 sekundės ir pasiekti 280 km/val. maksimalų greitį.
BMW M5 Touring (E34)
- Bagažinės tūris - 1450 litrų
„BMW M5“ universalas – labai retai ištariama frazė, bet tai tuo pačiu suteikia savito išskirtinumo. Visgi, BMW visuomet automanų pasaulį džiugindavo su „BMW M5“ sedanais, o štai universalo kėbulas „BMW M5“ modelių gamoje yra retas. Netgi – labai retas.
Per kelis dešimtmečius BMW sukūrė šešias „BMW M5“ modelio kartas, tačiau universalas pasirodė tik du kartus: 1992 ir 2004.
Tokį retą universalo pasirodymą galima labai lengvai paaiškinti – niekas jų nenorėjo. Tiek vienu, tiek kitu atveju BMW visame pasaulyje pardavė pernelyg mažai „BMW M5 Touring“ egzempliorių, jog ateityje gamintojas dar kartą svarstytų tokio modelio pasirodymo.
Vis dėlto, mums daug vilties teikia artėjantis „BMW M3 Touring“ pasirodymas, kuris leis suprasti ar nuolatinis entuziastų inkštimas pateisins gamintojo viltis.
Nissan Stagea Autech 260 RS (E-WGNC34)
- Bagažinės tūris - 1475 litrai
„Nissan GT-R“ – žinomiausias brangesnių automobilių baudėjas. Tokiu jis buvo 1998-aisiais, 2012-aisiais, ir, tikėkimės, tokiu išliks ir ateityje, kurioje vis didesnį akceleracijos pranašumą demonstruoja elektra varomi analogai.
Kol dauguma turėjo susitaikyti su mintimi, jog „Nissan GT-R“ gali turėti tik kupė kėbulo tipą, Japonijos gyventojai turėjo gerokai daugiau galimybių surasti automobilį, kuris patenkintų jų asmeninius poreikius, ir štai šis „Nissan“ yra vienas iš tokių.
Tiesiog įsivaizduokite, jog tai – „R33“ kartos „Nissan Skyline“ su papildomomis dvejomis durimis ir didesne bagažine. Tuo tarpu dinaminės savybės ir potencialas sukurti brangesnių automobilių baudėją išliko absoliučiai toks pats.
Hirsch 9-5 Troll R
- Bagažinės tūris - 1490 litrų
Standartiniai „Saab 9-5 Aero“ modeliai švediškų mašinų gerbėjams pasiūlydavo griebtis už vairo, kurį siautulingai iš rankų bandydavo išplėšti 230 arklio galių, o vėliau – ir 260 santūriai nusiteikusių švediškų ristūnų.
Tuo tarpu „Hirsch“ modifikacija išvystomos galios injekciją padidino dar labiau – iki 280 AG, o dar vėliau pasirodžiusi „Troll R“ versija ant lėkštutės pateikdavo 310 AG.
Švedijos leidinio „Vi Bilägare“ atliktų bandymų metu paaiškėjo, jog „Troll R“ akceleracijos teste nuo 120 iki 250 km/val. „Saab“ buvo greitesnis net už „BMW E39 M5“!
Mercedes Benz C63 AMG DR520 (S204)
- Bagažinės tūris - 1500 litrų
Tai yra vienas iš tų automobilių, kurio automanams pristatyti tikrai nereikia - tai „Mercedes Benz C63 AMG“ - vienas triukšmingiausių kompaktiškų sedanų, kurie bandė iš karaliaus sosto išstumti „BMW M3“.
Nors šiam „Mercedes Benz“ modeliui to padaryti nepavyko, tačiau „AMG“ divizijos kūriniui pavyko į savo pusę pritraukti visiškai kitokią automanų bendruomenę. Tą, kuri nenori „M3“ preciziškumo, o trokšta „AMG“ beprotybės ir tikro garso koncerto. Trumpai tariant - senamadiško rokenrolo.
Opel Insignia OPC
- Bagažinės tūris - 1530 litrų
„Opel OPC“ divizijos flagmanu laikyta „Insignia OPC“ pasirodė dar 2009 metais. Tuomet pristatytas modelis buvo ne tik galingiausias „OPC“ šeimos modelis, bet ir pats populiariausias, ypač Rytų Europoje. Tame tarpe ir Lietuvoje.
2.8 litro, 6 cilindrų turbobenzininis variklis išvysto 325 arklio galias ir 435 Nm sukimo momentą. Galia perduodama per šešių bėgių mechaninę pavarų dėžę į visus keturis varančiuosius ratus. Tokio konfigūracijos automobilis iki 100 km/val. be didelio vargo įsibėgėja vos per 6 sekundes ir pasiekia 270 km/val. greitį
Ford Focus ST170
- Bagažinės tūris - 1580 litrų
Kol didžioji dalis automanų svaigo dėl „Ford Focus RS“, jo šešėlyje likęs „Ford Focus ST170“ buvo ne ką prastesnis. Jis turėjo „Cosworth“ specialistų patobulintą, 170 arklio galių išvystantį variklį bei išmetimo sistemą, kuri visiems aplinkiniams priminė, jog vairuojate ne šiaip sau eilinį „Focus“.
Prekybos pradžioje „ST170“ buvo parduodamas su trijų arba penkių durų hečbeko kėbulo tipais, tačiau pati universaliausia modelio versija pasirodė metais vėliau.
Dodge Magnum SRT-8
- Bagažinės tūris - 1602 litrai
Jungtinėse Valstijose automobiliai su universalo kėbulo tipais yra ignoruojami, nes daugelis amerikiečių tiesiog yra linkę rinktis pikapą arba panašaus dydžio SUV, kurie, regis, labiau patenkina jų poreikius. Vis dėlto, tai nereiškia, jog kai kurie gamintojai nesistengė pakeisti amerikiečių požiūrio.
Kol Europoje „Chrysler“ bandė šokti viliotinį su „300 C“, anapus milžiniško vandenyno, „Dodge“ markės salonuose stovėjo štai šis, masyvus ir grėsmingas „Dodge Magnum SRT-8“.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Dodge Magnum“ universalą palankiau įvertino ne amerikiečiai, bet kanadiečiai. Jie 2006 metais vykusių „Kanados metų automobilio“ konkurso metu, „Dodge Magnum SRT-8“ įvardijo geriausiu moderniu „Muscle Car“ tipo automobiliu.
Volvo V70 R
- Bagažinės tūris - 1610 litrų
Kaip ir tokiu pačiu metu gaminta E klasė, taip ir „Volvo V70“ nebuvo laikomas grožio konkursų favoritais, bet ar kam nors tai rūpėjo? „Volvo“ universalai anuomet buvo perkami ne dėl grožio, bet dėl universalumo ir praktiškumo galimybių, o maloniai gaudžiantį 5 cilindrų variklį turinčios versijos buvo mylimos ir dėl savo galimybių spaudžiant akceleratoriaus pedalą.
„Volvo 850 T-5 R“ šiandien liaupsinamas dėl švedų bendrovės drąsos automobilių sportui pritaikant šeimynišką universalą. Tuo tarpu jį pakeitęs „Volvo V70 R“ buvo dar greitesnis, erdvesnis, patogesnis ir technologiškai pažangesnis, bet dėl mums nesuprantamų priežasčių liko daugelio užmarštyje.
Subaru Legacy Touring Wagon S402 STi
Bagažinės tūris - 1628 litrai
Ribotos laidos modeliai visuomet sugeba sudominti automobilių entuziastų dėmesį. Ypač, jeigu jis kainuoja ne šešiaženkles sumas, ir jeigu jį galima įsigyti, tarkime, artimiausioje tam tikro gamintojo atstovybėje.
„Subaru Legacy Touring Wagon S402 STi“ buvo vienas iš tų modelių, kuris sugebėjo atitikti anksčiau išvardintus kriterijus. Didžiausias bėda buvo ta, jog šiuo automobiliu galėjo džiaugtis tik Japonijos gyventojai, kurie neliko abejingi 2,5 litro darbinio tūrio varikliui, generuojančiam 280 arklio galių
Jaguar XF-R Sportbrake
- Bagažinės tūris - 1675 litrai
Šiek tiek nuo proto nušokęs šeimyninis automobilis. Tai galėtumėte drąsiai pasakyti apie „Audi RS6“, „Mercedes-Benz E63 AMG“ ir „Jaguar XF-R Sportbrake“.
2014 metais įvykusioje Ženevos automobilių parodoje, D.Britanijos pasididžiavimu laikoma kompanija, pristatė ypatingai retą, bet iki šiol šauniai atrodantį „Jaguar XF-R Sportbrake“.
Šis praktiškas ir talpus universalas turi 5 litrų darbinio tūrio jėgainę, kuri išvysto 550 arklio galių ir 680 NM sukimo momentą. Tai leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 4.6 sekundės ir pasiekti maksimalų 300 km/val. greitį.
Seat Leon Cupra ST
- Bagažinės tūris - 1675 litrai
Jeigu svajojate apie greičiausią universalą pasaulyje, pradėkite ieškoti „Seat“ atstovybės kontaktinio numerio. „Seat Leon ST Cupra“ negali pasigirti įspūdingu maksimaliu greičiu, tačiau jeigu esate vienas iš tų automanų, kuris myli vingiuotus, kvapą gniaužiančius kelio ruožus, tada „Seat Leon ST Cupra“ yra Jūsų svajonių šeimyninis automobilis.
Praktiškoji „Leon“ hečbeko versija, 2015 metais sugebėjo Niurburgringo lenktynių trasą įveikti vos per 7 minutes ir 58.12 sekundes. „Seat“ ne tik aplenkė daugybę brangių automobilių. Tuomet jis iš karaliaus sosto išvertė „Audi RS4“ universalą, kuriam anksčiau priklausė greičiausio universalo rekordas.
Volkswagen Passat R36 (B6)
- Bagažinės tūris - 1731 litras
„Passat W8“ dėl daugybės priežasčių nesulaukė pilnaverčio įpėdinio. Kadangi 8 cilindrų varikliai Europoje niekuomet nebūdavo itin populiarūs, vokiečiai nusprendė, jog naujoji „Passat“ versija turėtų turėti kuklesnę - 6 cilindrų motorą.
3,6 litro darbinio tūrio variklis pajėgdavo pasiekti 300 arklio galių ir 350 Nm sukimo momentą. Šis motoras gamykloje būdavo suporuojamas su 6 laipsnių pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara.
Natūralu, jog „Passat R36“ dinaminėmis savybėmis pranokdavo žymiai brangesnį „BMW 335i xDrive“.
Mitsubishi Lancer EVO IX GT Wagon
- Bagažinės tūris - 1770 litrų
Kai kurios „Subaru Impreza WRX STI“ modeio kartos buvo gaminamos ne tik su sedano, bet ir su kupė bei universalo kėbulo tipais. Tuo tarpu „Mitsubishi Lancer Evolution“ visuomet buvo gaminamas tik su vienu kėbulo tipu - sedano. Vis dėlto, vieną, vienintelį kartą „Mitsubishi“ inžinieriai pasielgė kitaip - jie sukūrė „Lancer Evolution“ universalą.
Priešais jus - vienas iš 2500 pasaulyje egzistuojančių „Mitsubishi Lancer Evolution“ universalų, kurie buvo skirti tik Japonijos rinkai, bet turint užtektinai ambicijų, tokį automobilį galima vairuoti ir Lietuvoje.
Eugenijaus pavyzdys – labai geras įkvėpimo šaltinis.
Mercedes Benz E63 AMG (S212)
- Bagažinės tūris - 1950 litrų
Vaikų vežimėliai, buitinė technika, kelioniniai krepšiai. Tai tik dalis daiktų, kuriuos kiekvienas stengiamės sutalpinti į kiekvieno automobilio bagažinę. „Mercedes-Benz“ projektuodama „S212“ kartos E klasės universalą, atsižvelgę į dar vienos vairuotojų grupės poreikius.
Daugelis puikai žino, jog E klasės universalo bagažinės tūris – milžiniškas, bet ar jis gali sutalpinti kartingą? Jaunosios atžalos kartingą, kuris ateityje siekia tapti automobilių sporto žvaigžde? Įprastai, tai sukeltų įdomią diskusiją, kurią palydėtų bandymas į bagažinę sutalpinti kartingą, bet tik ne šį kartą.
Brabus E V12
Bagažinės tūris - 1975 litrai
Senas, geras ir patikimas keturakis. Nors jaunesni šio modelio įpėdiniai tapo ilgesni, platesni, modernesni ir, regis, atsparesni korozijai, tačiau kampuotesnių formų modelis iki šiol stebina džiuginančia interjero erdve ir gigantiškos talpos bagažine.
Kuomet skaitmeniniai fotoaparatai buvo sunkiai suvokiamas dalykas, „Brabus“ į šį santūrų universalą įgrūdo 7,3 litro, 12 cilindrų agregatą. Aha, tą patį, kuris vienokia ar kitokia forma egzistavo prestižiniuose „Mercedes-Benz“ modeliuose bei superautomobiliuose.
Tik įsivaizduokite. 582 arklio galios, 720 Nm sukimo momentas ir spidometro rodyklė, kurią galima užlaužti iki 330 km/val. padalos.
HSV Clubsport R8 Tourer LSA
- Bagažinės tūris - 2000 llitrų
Žvelgiant į šį automobilį susidaro įspūdis, jog jis buvo suprojektuotas galvojant apie benzingalvius. Australijos ikona ir pasididžiavimas vienu metu buvo poruojamas su gigantišku 6,2 litro, 8 cilindrų benzininiu varikliu. Šios jėgainės dėka, net ir visą šeimą ir jos rakandus talpinantis automobilis iki 100 km/val. gebėdavo įsibėgėti per maždaug 5 sekundes.
Įvykdę savo rytinį ritualą, nuvežę vaikus į darželį ar mokyklą, kelionė į darbą arba namo, visuomet galėdavo tapti tikru nuotykiu. Galinius ratus sukantis, 672 Nm generuojantis motoras tikrai neleis ramiai nuvažiuoti iš vieno taško į kitą tašką.