• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasaulį apėmusi žaislų monstriukų „Labubu“ manija persikėlė ir į Lietuvą. Socialiniuose tinkluose daugelis žmonių klausia, kur nusipirkti išsvajotąjį besišypsantį elfą. Mokytoja Veronika Naumova-Kazilionė rėžė, ką mano apie šią tendenciją.

Pasaulį apėmusi žaislų monstriukų „Labubu“ manija persikėlė ir į Lietuvą. Socialiniuose tinkluose daugelis žmonių klausia, kur nusipirkti išsvajotąjį besišypsantį elfą. Mokytoja Veronika Naumova-Kazilionė rėžė, ką mano apie šią tendenciją.

REKLAMA

Daugelyje užsienio šalių prie originalių „Labubu“ parduotuvių nuo ankstaus ryto driekiasi ilgiausios eilės norintys pagriebti bent vieną žaislą ir negailintys už jį pakloti nuo keliasdešimties iki kelių tūkstančių eurų.

Mokytoja Veronika išsakė, ką galvoja apie žaibiškai išpopuliarėjusius žaislus

Žmonės ėmė masiškai ieškoti, kur įsigyti šių žaisliukų ir Lietuvoje, tačiau V. Naumova-Kazilionė atvirai sako – vaikams tokio žaislo nepirktų. Savo įrašu ji sutiko pasidalyti ir su naujienų portalu tv3.lt.

REKLAMA
REKLAMA

„Būsiu nepopuliari, bet pasisakysiu.

„Labubu“ žaislo savo vaikui nepirkčiau. Ir atvirai – Jums taip pat nerekomenduočiau.

Taip, pripažįstu: marketingas padarytas nepriekaištingai. Iš nieko sukurtas didžiulis ažiotažas – pagirtina. Žaviuosi kūrėjų verslumu, bet tuo pačiu ir gūžteliu pečiais – ar tikrai tai, ką dabar visi perka, turi tikrą vertę?

REKLAMA

O, bet, tačiau… kai pasidomi žaislo atsiradimo istorija – pasidaro baugoka. Pats personažas – ne man. Nei gražus, nei mielas. Gal net priešingai – keistokas ir šiek tiek atstumiantis. Ir taip, tai tik mano nuoširdi nuomonė.

Žinoma, dėl skonio nesiginčijama.

Bet kartais verta stabtelėti prieš pasiduodant bandos instinktui – paklausti savęs:

Ar tai tikrai tai, ko reikia mano vaikui?

Kokia iš to nauda – be trumpojo „madingas dabar“ momento? – rašė mokytoja V. Naumova-Kazilionė.

REKLAMA
REKLAMA

Žaislui negaili ir keliasdešimt, ir tūkstančių eurų

Rinkodaros ekspertai sako, kad tai meistriškas marketingistų sugalvotas triukas, kaip išmelžti iš žmonių pinigus, priverčiant juos geisti sunkiai pasiekiamo, iš esmės beverčio daikto, kuriuo jie gali pasipuikuoti prieš kitus. 

Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže. 

Dalis žmonių pasaulyje išprotėjo dėl mažų pliušinių monstriukų, vardu „Labubu“. Šis žaislas skirtas ne vaikams, o suaugusiems. Internetas sprogsta nuo vaizdo įrašų, kuriuose daugiausiai suaugę žmonės giriasi savo naujaisiais pliušiniais draugais. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Labubu“ dažniausiai būna slaptose dėžutėse, tad nežinai, kurį pirkdamas gausi – gal ir vieną rečiausių ir brangiausių. Jų kainos svyruoja nuo keliasdešimties iki šimtų eurų. Tačiau yra ir itin retų, kolekcinių Labubu už tūkstančius. 

Eilių prie „Labubu“ prekės ženklo parduotuvių užsienyje pavydėtų net sovietmečio bananų kioskai. Kartais papuolę į parduotuvę karštligiškai pačiupti žaislus bandantys šių elfų gerbėjai net susipeša. 

REKLAMA

Ne taip seniai gamintojas paskelbė, kad bent jau kuriam laikui gyvą prekybą dėl tokio pirkėjų elgesio uždaro, nors tai veikiau dar vienas marketingo triukas siekiant sudaryti įspūdį, kad prekė išskirtinė. 

Ir internete pasirodančios skandinaviškų pasakų įkvėpto veikėjo partijos tirpsta greičiau nei ledai vasarą. Kai kuriems pasiseka užtaikyti akimirką ir nusipirkti juos internetu. Tačiau tai galima vadinti tikra sėkme, nes vos pasirodžius, ištisos partijos dingsta per minutes. 

REKLAMA

„Labubu“ perka ir lietuviai

Pasisekė ir 19-metei lietuvei Sabinai, besididžiuojančiai savo rusvu „Labubu“, prikabintu prie rankinės. 

„Turiu visą kolekciją – raudonas, žalias, mėlynas. Už vieną apie 30 eurų, visa kolekcija 120 kainavo“, – sakė mergina. 

Sabina žada pirkti dar.

„Šitas buvo iš „Amazon“, o visa dėžė buvo iš lietuviško saito. Iš pradžių nesupratau to trendo, bet kuo toliau, tuo labiau patiko, kad tokie įdomus nematyti žaisliukai. Man labai mieli atrodo“, – kalbėjo vilnietė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rinkodaros ekspertė Jurgita Balčiūnienė turi atsakymą, į klausimą kodėl gi šis žaislas susilaukė tokio populiarumo. Visų pirmą, žinoma, tai yra marketinginis triukas ir stipri žaislo įvaizdžio populiarinimo strategija. 

„2024 metais Pietų Korėjos pop grupės narė pasidalino savo „Labubu“, kad jis išskirtinis, ir tai tapo visiškai virusu. Prasidėjo influencerių marketingas – ir Kim, ir Beckham, ir visi pasidalino, kad jiems pavyko nusipirkti išskirtinį Labubu. Bet mes suprantame, kad jiems padovanojo“, – pasakojo „Power2Brands“ vadovė. 

REKLAMA

Žaidžia ir nostalgijos elementas

Pirkėjus vilioja ir loterijos elementas. Nežinant, koks elfas dėžutėje, sužaidžia azartas.  

„Pirkėjai nežino, ką perka. Jie tikisi išskirtinio dizaino ir tuo pasidalinti socialinėse medijose“, – sakė J. Balčiūnienė.  

Kapstantis giliau, kodėl geidžiamuoju suaugusiųjų objektu virto būtent žaislas, čia taip pat yra paaiškinimas. 

REKLAMA

„Šiais laikais, kai labai daug yra bendravimo socialinėse medijose ir mažai bendravimo gyvai – pakankamai mažai – žmonės nori prisiliesti prie kažko švelnaus. Nostalgija vaikystei, kai juos apkabindavo. Tai vadinama „kiddles“, kai suaugę kolekcionuoja žaislus“, – aiškino J. Balčiūnienė. 

Rinkodaros specialistė priduria, kad kai kurių, retų „Labubu“ vertė, su laiku, tikėtina, augs. Jau dabar antrinėje rinkoje jie išbrangę kartais. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Suklestėjo ir „Labubu“ padirbinių rinka. Internete daugelis siūlo keistai atrodančius Labubu už įtartinai žemas kainas. „Nesvajokim, kad nuėję į Gariūnus nusipirksim tikrą „Labubu“, jei visas pasaulis eilėse laukia ir stumdosi“, – sakė J. Balčiūnienė. 

Pasaulyje tai jau tapo kolekciniu dalyku. Šiais metais aukcione rečiausias „Labubu“ buvo parduotas už 130 tūkstančių eurų. 

Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.              

Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:                   

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų