Dvi retai atliekamos operos, Monikos Liu koncertas su LNOBT simfoniniu orkestru ir legendinės šokio trupės „Béjart Ballet Lausanne“ gastrolės – pasirodymai, kurių daugiau nebebus šansų pamatyti.
Per ketverius metus festivalis „LNOBT Open“ tapo sostinės muzikinio gyvenimo puošmena ir praturtino vilniečių kultūrines patirtis.
„Tai – metų įvykis, kurį praleidęs daugiau to nebeišvysi. Tie, kurie festivalyje apsilankys, patirs daug gražių emocijų ir laiką, praleistą po vasaros nakties dangumi, prisimins dar labai ilgai“, – neabejojo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro laikinasis generalinis direktorius Audrius Kundrotas.
Nuolatinis festivalio „LNOBT Open“ partneris – Valdovų rūmų muziejus.
„Noriu pasidžiaugti vaisingu dviejų nacionalinių kultūros institucijų bendradarbiavimu. Jis tęsiasi ilgiau, nei šiuo festivaliu paženklinti ketveri metai, bet „LNOBT Open“ yra tarsi mūsų bendradarbiavimo karūna. Valdovų rūmai – geriausia vieta tokiam festivaliui, nes baleto ir operos žanrai Lietuvoje užgimė būtent čia: baleto ištakos mena šešioliktąjį amžių, operos – septynioliktojo amžiaus pradžią“, – priminė Valdovų rūmų muziejaus generalinis direktorius Vydas Dolinskas.
Barokinė opera Baroko mieste
Šių metų festivalį pradeda emocinga Henry Purcellio barokinė opera „Didonė ir Enėjas“. Jos režisierė ir choreografė Dóra Barta džiaugiasi galėdama ją pristatyti barokiniame mieste Vilniuje.
„Pagrindinė mano sukurto pastatymo idėja buvo ieškoti šiuolaikinių prasmių senoje istorijoje. Jų pasirodė lengviausia rasti Didonės paveiksle, kuriame slypi tiek meilė, tiek praradimas. Didonės mintis scenoje padės atskleisti šokėjai, nes šokis turi galią išreikšti tai, ko neįmanoma perteikti operos žodžiais“, – teigia viešnia iš Vengrijos.
Prieš „Didonės ir Enėjo“ spektaklius festivalio žiūrovai (ir ne tik jie) kviečiami į dviejų valandų ekskursiją po muzikinį Vilnių „Vilnius ir Europa – muzikiniai atradimai“, kuri abu premjeros vakarus (birželio 26 ir 27 d.) 18.30 val. prasidės prie pagrindinio LNOBT įėjimo.
Dvigubas Edgaro Montvido debiutas
Vieną iš pagrindinių partijų kitame festivalio renginyje – birželio 28 d. skambėsiančiame Jules‘io Massenet operos „Teresė“ koncertiniame atlikime – dainuosiantis tenoras Edgaras Montvidas kartu yra ir Pažaislio muzikos festivalio meno vadovas.
Abu festivaliai bendradarbiauja pristatydami lietuviams rečiau atliekamas operas.
„Viena tokių operų yra ir „Teresė“, kuri pastaraisiais metais, kiek man žinoma, buvo atlikta tik Monpeljė festivalyje Prancūzijoje ir Škotijos nacionalinėje operoje Glazge. Šiame mieste pagrindinę Teresės partiją dainavo lietuvių mecosopranas Justina Gringytė. Tai jos idėja buvo pristatyti „Teresę“ Lietuvos publikai. Kompozitorių J. Massenet aš pavadinčiau prancūziškuoju Puccini. Anksčiau teko dainuoti jo operose „Verteris“ ir „Manon“, o Armandą „Teresėje“ dainuosiu pirmą kartą ir kartu tai bus mano debiutas „LNOBT Open“ festivalyje“, – pasakoja E. Montvidas.
Kodėl „Teresei“ teko rečiau atliekamos operos likimas? LNOBT vyriausiasis dirigentas Ričardas Šumila mano, kad tam įtakos turėjo paties veikalo trukmė.
„Vienos valandos muzikinis kūrinys labai tinka vasaros festivaliams, tačiau norint jį rodyti teatrų repertuaruose, tektų šalia pridėti dar vieną panašios trukmės kūrinį. Pabrėžčiau ir tai, kad „Teresės“ veiksmas vyksta rūmuose, taigi Valdovų rūmų kiemas turėtų padėti klausytojams įsijausti į operos siužetą“, – teigia dirigentas.
Monikos Liu raginimas jos gerbėjams
R. Šumila LNOBT simfoniniam orkestrui vadovaus ir birželio 29 d. vyksiančiame populiarios dainininkės Monikos Liu koncerte.
„Norėjosi festivalyje „LNOBT Open“ turėti renginį, kuris žengtų už įprastų jo rėmų ir laužytų stereotipus. Prisiminkime, kad tokios mūsų operos legendos, kaip Virgilijus Noreika ar Eduardas Kaniava, nebijodavo eksperimentų: jie dainuodavo ir operos teatre, ir estradoje. O Monika visada mane žavėjo kaip artistė, ne prasčiau už operos solistus valdanti savo balsą“, – pasakojo dirigentas.
Pati Monika Liu neslėpė, kad klasikinė muzika jai buvo artima nuo pat mažens.
„Slapta svajojau studijuoti operinį dainavimą, o šioje programoje turiu progą „pažaisti“ tokio stiliaus dainininkę, nes koncerto programa labai įvairi, joje galiu išbandyti skirtingus charakterius. Kviesčiau visus savo gerbėjus ateiti ne tik į mano koncertą, bet aplankyti visus festivalio renginius“, – akcentavo Monika Liu.
Šokio muziejininkai – „Béjart Ballet Lausanne“
Ką tik pristačiusi įspūdingą „Parko“ premjerą, LNOBT baleto trupė šįmet festivalyje nedalyvaus. Tačiau šokio gerbėjai liepos 1 ir 2 dienomis turės galimybę pamatyti garsios šveicarų trupės „Béjart Ballet Lausanne“ atvežamą pasirodymą.
„Jos gastrolės čia, Valdovų rūmų muziejuje, prasmingos tuo, kad ši trupė tarsi tikri šokio muziejininkai iki šių dienų kruopščiai puoselėja savo įkūrėjo Maurice‘o Béjart‘o choreografinį palikimą. Vilniuje galėsime pamatyti du paties M. Béjart‘o spektaklius – trupės vizitine kortele tapusį „Bolero“ ir neseniai atkurtus „7 graikų šokius“, o taip pat ilgamečio trupės solisto ir vėliau – jos meno vadovo Gilio Romano baletą „Tebūnie šokis!..“. Bilietų pardavimo greitis parodė, kad lietuviai puikiai žino ir prisimena anksčiau Vilniuje viešėjusią šveicarų trupę. Jos pasirodymuose scenoje tikimės išvysti ir kelis buvusius mūsų baleto trupės artistus“, – neslėpė LNOBT baleto meno vadovas Martynas Rimeikis.