SGD importo terminalas bus įrengtas Vilhelmshafeno uoste Vokietijos šiaurės vakarų pakrantėje, o planuojama įrengimo data yra 2023 metų pabaigoje.
Vokietija siekia ieškoti naujų dujų importo šaltinių, nes dėl Maskvos invazijos į Ukrainą sumažėjo tiekimas iš Rusijos.
Išsekus tiekimui vamzdynais, jungiančiais Rusiją su Vokietija, degalų ir elektros kainos smarkiai išaugo.
Reaguodama į tai, Vokietijos vyriausybė padidino anglimis kūrenamų jėgainių pajėgumus ir svarsto galimybę pratęsti atominių elektrinių naudojimo terminą po metų pabaigos.
Artėjant žiemai, šalis taip pat paskelbė įvairias energiją taupančias priemones.
„Nuostabu, kad, kurdami naują infrastruktūrą, taip greitai sumažinome priklausomybę nuo rusiškų dujų, palyginti su dešimtmečiais, kurių prireikė tapti priklausomiems nuo Rusijos“, – spaudos konferencijoje kalbėjo ekonomikos ministras Robertas Habeckas.
Ateityje naujasis plaukiojantis terminalas turėtų užpildyti spragą, kurią paliko Rusijos dujų importo, prieš karą tenkinęs 55 proc. Vokietijos poreikių, sumažėjimas.
Pasak ministerijos, naujojo terminalo, kurį valdys konsorciumas, apimantis energetikos bendroves EON ir „Engie“, pajėgumai bus „mažiausiai 5 mlrd. kubinių metrų per metus“.
Penkių vyriausybės užsakomų terminalų bendri pajėgumai sieks 25 mlrd. kubinių metrų per metus, o pirmasis terminalas bus pradėtas naudoti maždaug šių metų pabaigoje.
Kito privataus projekto Lubmino mieste Baltijos pakrantėje pajėgumai sieks 4,5 mlrd. kubinių metrų per metus, o dar vienas privatus terminalas Rostoke taip pat įrengiamas.
Pasak ministerijos, privatūs ir viešieji projektai kartu padengs „apie trečdalį“ viso Vokietijos dujų poreikio.
Laikui bėgant vyriausybė planuoja panaudoti penktąją terminalą Vilhelmshafene vandenilio importui – „greičiausiai nuo 2025 metų“.