Inga Žilienė ragina netapatinti kompensacijų, priklausančių tiems gyventojams, kurie elektros neturėjo ilgiau nei tris paras, bei dėl gamtos stichijos patirtos žalos atlyginimo.
„Kompensacija tai nėra žalos atlyginimas. Žalos atlyginimas apima tai, jei žmonės patyrė papildomas išlaidas dėl generatorių pirkimo ar šaldytuve maisto produktai sugedo. Kompensacija šitų žalų neįvertina, žalas nustato teismas“, – ketvirtadienį žurnalistams po Mišrios Seimo narių grupės posėdžio teigė I. Žilienė, atsakydama į klausimą kaip gyventojams bus kompensuojama dėl audros patirta žala.
Kompensacijų dydį tvirtina Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). Energijos skirstymo operatorius informuos tuos gyventojus, kuriems elektros tiekimas buvo nutrauktas ilgiau nei tris paras.
Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vadovas Renaldas Radvila ketvirtadienį LRT radijui teigė, kad kompensacijos vartotojams, kuriems elektros tiekimas buvo nutrūkęs daugiau nei tris paras, bus pradėtos skaičiuoti pašalinus visus gedimus.
Pasak jo, per pusantro mėnesio bus susisiekta su visais klientais, kurie galės pretenduoti į šį kompensavimą.
ESO skaičiavimais, vidutiniškai apie 150 kilovatvalandžių (kWh) elektros per mėnesį suvartojančiam vartotojui už tris be elektros praleistas paras priklausytų 35 eurų fiksuota kompensacija, papildomai mokant po 0,82 euro už kiekvieną pavėluotą valandą.