• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjungoje (ES) užsimota skrydžių bendrovėms uždrausti taikyti papildomą mokestį už keleivių rankinį bagažą, rašo „Euronews“.

Europos Sąjungoje (ES) užsimota skrydžių bendrovėms uždrausti taikyti papildomą mokestį už keleivių rankinį bagažą, rašo „Euronews“.

REKLAMA

Europos Parlamentas siekia užkirsti kelią avialinijoms taikyti papildomus mokesčius, pavyzdžiui, už rankinį bagažą ar vietos parinkimą (vaikams iki 12 metų) orlaivyje.

ES teisės aktų leidėjai siekia, kad keleiviams būtų suteikta galimybė į lėktuvo saloną nemokamai pasiimti vieną nedidelį rankinį bagažą, kuris sveria iki 7 kg, o maksimalus dydis neviršija 100 cm.

Tiesa, keleiviai galėtų turėti ir papildomą mažesnį krepšį, kuris telpa po keleivio sėdyne.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, naujais pakeitimais siekiama nustatyti, kad vaikai iki 12 metų galėtų sėdėti šalia lydinčių asmenų, o už tai avialinijos netaikytų jokio papildomo mokesčio.

REKLAMA

Didėtų bilietų kainos už skrydžius?

Kaip rašo „Euronews“, pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pernai už taikytus papildomus mokesčius (sėdimų vietų parinkimą, rankinį bagažą) uždirbo 4,7 mlrd. eurų.

Tad dalis specialistų įspėja, kad priėmus siūlomus pakeitimus oro linijų bendrovės esą būtų priverstos kelti ir bilietų kainas.

Štai Lietuvos kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė naujienų portalui tv3.lt komentavo, kad reguliarių skrydžių oro vežėjai iš tiesų taiko skirtingą praktiką nei, pavyzdžiui, skrendant užsakomuoju reisu.

REKLAMA
REKLAMA

„Daugelis aviakompanijų skelbia bilietų kainas be įskaičiuoto registruoto bagažo, o kartais net ir rankinis bagažas kainuoja daugiau nei pats bilietas. Tokia praktika, mūsų nuomone, gali klaidinti keliautojus.

Jei Europos Parlamentas priimtų sprendimą dėl bagažo įkainių, tai galėtų būti naudinga keliautojams – būtų daugiau aiškumo. Kita vertus, toks sprendimas galėtų lemti ir bendrą bilietų kainų augimą“, – kalbėjo pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad rankinio bagažo apribojimai dažnai priklauso nuo konkretaus orlaivio techninių parametrų, todėl įvesti vienodą reglamentą visiems atvejams gali būti sudėtinga.

Susisiekimo ministerijos atstovai naujienų portalui tv3.lt teigė, kad vertinti galimą naujų pakeitimų poveikį dar per anksti, nes šiuo metu nėra paskelbto oficialaus Europos Parlamento siūlymo teksto. 

REKLAMA

„Vis dėlto manome, kad vienas iš svarstomų pasiūlymų – nustatyti griežtesnius rankinio bagažo apribojimus (iki 100 cm – bendras trijų kraštinių ilgis – ir 7 kg svoris) – galėtų pabloginti keleivių padėtį.

Lietuva pasisako už lankstesnį požiūrį ir palaiko keleiviams palankesnį sprendimą – leistiną rankinio bagažo dydį iki 115 cm (bendras trijų kraštinių ilgis)“, – kalbėjo ministerijos atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų