Pasak prekybos tinklo generalinio direktoriaus Vaido Lukoševičiaus, tai atsakas į vis didėjantį susirūpinimą dėl per daug intensyvios žvejybos ir prastėjančios jūrų būklės, o tuo pačiu – dar viena alternatyva veganams, vegetarams bei visavalgiams, kurie nori paįvairinti savo mitybą.
Esą tokios žuvies gamybos procese išsiskiria net 75 proc. mažiau anglies dioksido, reikia 95 proc. mažiau gėlo vandens, tačiau produkte vis tiek gausu baltymų ir omega-3 riebalų rūgščių.
„Pastebime, kad daugėja pirkėjų, kurie, užsukę į prekybos centrą, ieško įvairių alternatyvų ar naujų skonių. Jie mielai priima ne tik naujoves, bet ir vis dažniau renkasi augalinės kilmės produktus – tai rodo metai iš metų augantys šios kategorijos pardavimai.
Tad „Rimi“ nuolat plečiame asortimentą ir ieškome įvairių inovatyvių produktų, kurie galėtų būti palankūs tiek pirkėjams, tiek gamtai. Ši 3D spausdintuvu atspausdinta augalinės kilmės lašiša yra būtent tokia“, – pranešime cituojamas V. Lukoševičius.
Austrijos mokslininkų ir augalinio maisto mėgėjų sugalvota augalinės žuvies alternatyva Baltijos šalyse parduodama jau nuo vasario, o Lietuvos prekybos centrų lentynose iš viso galima rasi keturis augalinės kilmės žuvų mėsos produktus – dvi alternatyvas lašišai ir du tuno bei lašišos paštetus.
„Džiaugiamės galėdami suteikti galimybę mažoms, bet inovatyvioms įmonėms patekti į rinką ir kurti tvaresnius produktus. Pirmajame mažmeninės prekybos hakatone, kurį organizavo „Rimi Baltic“, pristatėme savo inovacijų platformą. Hakatono metu buvome sužavėti Austrijos bendrove „Revo Foods“, kurios mokslininkai ir sukūrė augalinės kilmės žuvų mėsos analogą.
Nors žmonės žuvies alternatyvas lentynose matė ir anksčiau, būtent 3D spausdinimas daro produktą kitokį, todėl norėjome jį išbandyti. Tai, apie ką prieš kelerius metus kalbėjome ar tik galėjome įsivaizduoti – jau parduotuvių lentynose“, – pasakoja prekybos tinklo generalinis direktorius.