• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu radote pigius lėktuvo bilietus dar nesidžiaukite, net ir juos įsigiję į kelionę galite taip ir neišskristi. Kartais oro linijų bendrovės parduoda daugiau skrydžio bilietų nei yra vietų lėktuve. Bendrovės tikina, kad tai normali praktika populiariuose maršrutuose. Todėl jeigu tikrai norite patekti į skrydį, turite papildomai susimokėti už sėdėjimo vietą. O jeigu vietos nenusipirksite ir neišskrisite, gali tekti ilgai kovoti dėl 600 eurų kompensacijos.

Jeigu radote pigius lėktuvo bilietus dar nesidžiaukite, net ir juos įsigiję į kelionę galite taip ir neišskristi. Kartais oro linijų bendrovės parduoda daugiau skrydžio bilietų nei yra vietų lėktuve. Bendrovės tikina, kad tai normali praktika populiariuose maršrutuose. Todėl jeigu tikrai norite patekti į skrydį, turite papildomai susimokėti už sėdėjimo vietą. O jeigu vietos nenusipirksite ir neišskrisite, gali tekti ilgai kovoti dėl 600 eurų kompensacijos.

REKLAMA

Portalo tv3.lt skaitytojas Justas pasakojo, kad ruošiasi su šeima atostogauti, nusipirko oro linijų „Wizz Air“ bilietus, užsisakė viešbutį.

„Iš pradžių apsidžiaugėme radę pigius bilietus, tačiau jie pabrango, nusprendus įsigyti sėdėjimo vietas iš anksto.

REKLAMA
REKLAMA

Tai padarėme, nes girdėjome, kad žmonės nusiperka bilietus, tačiau iš anksto nerezervuoja sėdėjimo vietų, nepasidaro išankstinio „check in“, todėl oro linijos ir toliau pardavinėja bilietus. Todėl prieš skrydį susirenka daugiau žmonių nei lėktuve yra vietų“, –  pasakojo vyras.

REKLAMA

Jis tikino, kad bijojo rizikuoti, todėl iš anksto nusipirko sėdėjimo vietas.

„Tačiau tai nesąžininga, oro linijų bendrovės reklamuoja pigius bilietus, tačiau papildomai kainuoja bet kokia papildoma paslauga, ne tik sėdėjimo vieta, bet ir papildomas bagažas, pirmenybinis laipinimas ir kt.

Galime tarsi nepirkti papildomų paslaugų, tačiau tada nesame tikri ar pateksime į lėktuvą. Kitaip tariant oro linijos bando mus apgauti“, – piktinosi Justas.

REKLAMA
REKLAMA

Į lėktuvą neįleidžia, bet skiria kompensaciją?

Oro linijų bendrovė „Wizz Air“ patvirtino, kad tam tikruose maršrutuose bilietų tikrai parduoda daugiau nei lėktuve yra vietų.

„Bendrovė taip daro vadovaudamasi oro linijų pramonės praktika ir galiojančiais vartotojų apsaugos teisės aktais, nežymiai viršija rezervaciją populiariausiuose maršrutuose, kad galėtų keliauti daugiau keleivių. Taip daroma, kad neliktų tuščių vietų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tais atvejais, kai susirenka visi keleiviai, savanoriams siūlomos paskatos keliauti vėliau arba paskutiniams besiregistruojantiems keleiviams užsakome kitą skrydį ir jiems atlyginame nuostolius pagal keleivių teisių įstatymus“, – portalui tv3.lt komentavo bendrovė „Wizz Air“.

Kokia kompensacija priklauso?

Bendrovė „Skycop“ savo internetiniame tinklapyje komentavo, kad keliautojai negavę vietos lėktuve gali prašyti oro linijų kompensacijos, kuri gali siekti ir 600 eurų.

REKLAMA

Anot bendrovės prašyti kompensacijos galima jeigu keleivis atitinka dvi sąlygas:

  • Jis buvo neįleistas į lėktuvą, nes oro linijos pardavė daugiau bilietų nei yra vietų;
  • Jo skrydis buvo iš ES ar ES ribose, arba į ES su ES registruotomis oro linijomis.

Taip pat bendrovė vardijo sąlygas, kuomet pretenduoti į kompensaciją negalima:

  • Jeigu keleivis savo noru atsisakė vietos lėktuve mainais už kuponą arba kitokią paslaugą.
  • Jeigu keleivis vėlavo pasirodyti prie įlaipinimo vartų arba neturėjo reikiamų dokumentų.
  • Jeigu keleivis jau buvo gavęs kompensaciją, du kartus gauti kompensaciją už tą patį skrydį negalima.
  • Jeigu skrydis buvo į ES, tačiau oro linijos nebuvo registruotos ES, kompensacija nepriklauso.

Perpildyto skrydžio kompensacija priklauso nuo skrydžio atstumo – kuo didesnis atstumas, tuo didesnė kompensacija.

REKLAMA

Iki 1500 km gali būti skiriama 250 eurų kompensacija, nuo 1500 iki 3500 km – 400 eurų ir virš 3500 km – 600 eurų kompensacija.

Oro linijų sprendimą galima skųsti

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informavo, kad visais skrydžio sutrikimo atvejais keleivis, gindamas savo, kaip keleivio, teises, pirmiausia turi raštu kreiptis į skrydį vykdžiusį oro vežėją ir sulaukti jo atsakymo.

„Oro vežėjas turi kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per du mėnesius nuo pretenzijos gavimo, raštu atsakyti keleiviui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu žmogui neaišku, kaip surašyti pretenziją, jis visada gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ar Civilinės aviacijos administraciją, kvalifikuoti specialistai suteiks visą reikiamą informaciją bei pagalbą“, – komentavo VVTAT.

Anot tarnybos, jeigu oro vežėjas į pateiktą pretenziją neatsako per 4–6 savaites arba atsako neigiamai, tačiau, keleivio nuomone, oro vežėjas nepagrįstai atsisako tenkinti jo reikalavimus, keleivis gali kreiptis ir pateikti skundą Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento įgyvendinimą prižiūrinčiai institucijai priklausomai nuo to, kurioje šalyje įvyko skrydžio nesklandumas.

REKLAMA

„Kai atidėtas arba atšauktas skrydis turėjo vykti iš Lietuvos, vartotojas turėtų kreiptis į Civilinės aviacijos administraciją. Civilinės aviacijos administracijai nustačius, kad keleiviui priklauso kompensacija, tačiau Lietuvoje registruotai oro linijų bendrovei nesutinkant jos išmokėti, vartotojai turi teisę kreiptis į VVTAT, kuri nagrinės tarp vartotojo ir oro linijų bendrovės kilusį ginčą ne teismo tvarka. Ginčo nagrinėjimo procedūra vartotojui yra nemokama.

Į Europos vartotojų centrą, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos padalinį, vartotojai turi teisę kreiptis tada, kai skrydį, kuris yra atšaukiamas ar atidedamas, vykdė/turėjo vykdyti kitoje Europos Sąjungos šalyje registruotas oro vežėjas“, – komentavo VVTAT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų