• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Politikai užsimojo nustatyti baudas už techninės apžiūros reikalavimų nesilaikymą, taip pat keisti šiuo metu galiojančią tvarką, kad automobilių patikra galėtų būti atliekama ne tik techninių apžiūrų centruose, bet ir kituose servisuose.

Politikai užsimojo nustatyti baudas už techninės apžiūros reikalavimų nesilaikymą, taip pat keisti šiuo metu galiojančią tvarką, kad automobilių patikra galėtų būti atliekama ne tik techninių apžiūrų centruose, bet ir kituose servisuose.

REKLAMA

Įstatymo projektas, pagal kurį norima Administracinių nusižengimų kodekse numatyti baudas privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonėms, Seimui turėtų būti pateiktas ketvirtadienį.

Liberalo Andriaus Bagdono teikiamame įstatymo projekte siūloma, kad Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytų techninės apžiūros įmonių reikalavimų ar techninių kriterijų nesilaikymas užtrauktų baudą nuo 1 tūkst. iki 3 tūkst., o juridinių asmenų vadomas ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo 300 iki 800 eurų siekiančias baudas. 

Be to, atkreipiamas dėmesys, kad bauda tokiu atveju būtų skiriama įmonei ir vadovaujančiam asmeniui.

Jeigu techninę apžiūrą atlika asmuo, neturintis teisės to daryti, bauda siektų nuo 800 eurų iki 1,5 tūkst. eurų, o juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims grėstų nuo 1 tūkst. iki 3 tūkst. eurų siekianti nuobauda.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo atveju, jei transporto priemonė po atliktos techninės apžiūros patektų į autoįvykį ir paaiškėtų, kad ji yra techniškai netvarkinga, tokiu atveju fiziniams asmenims grėstų nuo 2 tūkst. iki 3,3 tūkst. eurų siekianti bauda. Tuo metu juridiniams asmenims bauda galėtų būti dar didesnė – už nustatytus pažeidimus tektų susimokėti nuo 3 tūkst. iki 5 tūkst. eurų.

REKLAMA

Jei Seimas pritartų, pakeitimai įsigaliotų jau nuo kitų metų liepos 1 d.

Nori keisti techninių apžiūrų atlikimo tvarką

Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius.

REKLAMA
REKLAMA

„Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų patikimų servisų, kurie galėtų tvarkingai atlikti automobilių patikrą ir patį automobilių aptarnavimą padarytų patogesnį. Paslaugą galėtų teikti servisai, kurie turėtų specialią kvalifikaciją, nuolat tikrinamą įrangą ir nuolat tobulėjančių specialistų. Iš pradžių atsirastų ne daugiau penkių bandomųjų projektų, kurie galėtų jau dabar įdiegti įrangą ir suderinti ją su Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ reikalavimais“, – teigė verslininkų atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šią savaitę liberalas A. Bagdonas registravo Transporto veiklos pagrindų įstatymo pataisą, kuria siūloma naikinti nuostatą, pagal kurią Susisiekimo ministerija nustato automobilių valstybinę techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičių ir jų tankį šalyje.

„Pataisomis siūlome vairuotojams sudaryti papildomą galimybę atlikti techninę apžiūrą akredituotuose autoservisuose. Tie asmenys, kuriuos tenkina esamos paslaugos prieinamumas ir kokybė, toliau važiuos į „Transekstos“ servisus“, – pabrėžė A. Bagdonas.

REKLAMA

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūno Eugenijaus Gentvilo teigimu, monopolijų ardymas, ypač valstybinių, kartu yra principinis uždavinys. „Visi vienodai suprantame, kad monopolijas reikia naikinti, ypač valstybines. Šiandien išgirdome patvirtinimą, kad rinka laipsniškai susikurs, ir patikinimą, kad sritį rinka geriau sureguliuos negu valdžia“, – ketvirtadienį sakė E. Gentvilas.

Lietuvos autoservisų asociacijos atstovo įsitikinimu, jeigu techninę priežiūrą atliks daugiau akredituotų subjektų, valstybinės prievolės perleidimas verslininkams užkrauna ir atsakomybę. „Mes suprantame, kaip rizikuojame savo reputacija. Servisas, kuris galėtų atlikti techninę apžiūrą, korupcijos atveju prarastų ne tik licenciją, bet ir sulauktų baudžiamosios atsakomybės“, – atkreipė dėmesį R. Mackevičius.

 

REKLAMAAutobilis.lt
Valstybinei, monopolinei įmonei baudų nereikėjo už nekokybišką techapžiūrą. O kai kalba eina apie privačius servisus, paslaugos liberalizavimą, tuoj siūlo visus apdalinti baudom- net ir vairuotoją. Elgesi kaup plėšikai, banditai, 19a piratai mūsų valdžioje. Tai mano nuomonė!
Nusikaltelis Gentvilas kazka siūlo? I snuki tam jobanam senam vagiui pisti reikia.
Daugelis sutiks, kad monopoli reikia naikinti. Dirbkime kaip tikri europieciai.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų