„Independence“ reikalingas didelis dokas, kurio Klaipėdoje ir gretimuose uostuose nėra, todėl jis bus plukdomas į vieną iš pietvakarių Europos uostų, pranešė „Klaipėdos nafta“.
Atliekant „Independence“ apžiūrą sausajame doke, visų pirma planuojama atnaujinti antikorozinę korpuso dangą, atlikti kitus aptarnavimo darbus. „Klaipėdos naftos“ komercijos direktorius Mindaugas Navikas sako, kad nuo veiklos pradžios terminalas išdujino apie 12 mlrd. kubinių metrų dujų.
„Vien per pastaruosius metus SGD terminalas dirba beveik maksimaliu išdujinimo pajėgumu. Tad patikima tokios strateginės infrastruktūros veikla ir aukščiausio lygio techninė priežiūra – mūsų prioritetas“, – pranešime sakė M. Navikas.
„Independence“ kelionė į doką ir atgal gali trukti apie 12 dienų, o remontui numatytos dar 25 dienos. Preliminariai numatoma, kad „Independence“ neveik 2024 metų gegužės-birželio mėnesiais. Tuo metu Lietuva gamtinėmis dujomis apsirūpins per Lietuvos-Lenkijos dujotiekį ir iš Inčukalnio saugyklos Latvijoje.
Tokių laivų apžiūra sausuosiuose dokuose Europoje paprastai vyksta Prancūzijos, Ispanijos ar Portugalijos uostų laivų remonto įmonėse. Kur tiksliai bus tvarkomas „Independence“, paaiškės rudenį, sutarus „Hoegh LNG“ ir „Klaipėdos naftai“.
„Klaipėdos nafta“ „Independence“ iš Norvegijos įmonės perims 2024 metų pabaigoje.
„Klaipėdos naftos“ akcininkai vasarį pritarė „Independence“ įsigijimui iš „Hoegh LNG“, iš kurios jis nuomojamas nuo 2014 metų, o sutartis baigsis 2024 metų pabaigoje.
„Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių (be PVM, šios dienos kursu – apie 140,5 mln. eurų). Rinkos reguliuotojo suderinta išpirkimo kaina siekia iki 138,4 mln. eurų (be PVM), ji neturi viršyti 160 mln. eurų (su PVM) – tokią sumą įmonei yra paskolinęs Šiaurės investicijų bankas.