Bendrą kelių finansavimą specialus fondas padidintų iki beveik 1 mlrd. eurų.
Seime pristatydamas fondo projektą susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis teigė, kad įsteigus jį būtų pagerinta valstybinės reikšmės kelių būklė, jiems skiriamas didesnis finansavimas.
Premjeras Gintautas Paluckas yra sakęs, kad dalį fondo lėšų paėmus iš kitų valstybės biudžeto eilučių galimybės finansuoti iždo išlaidas nesumažės.
Tuo metu opozicija piktinasi, kad beveik visos lėšos į fondą plauks iš tų pačių šaltinių, iš kurių ir dabar finansuojama kelių statyba ir remontas, išimtis būtų tik pajamos iš e. tollingo sistemos.
Prezidentas Gitanas Nausėda birželio pradžioje išreiškė viltį, kad naujas valstybinis Kelių fondas užtikrins didesnį kelių finansavimą. Anot jo, fondas turi būti grįstas papildomais finansavimo šaltiniais, antraip rizikuoja likti popieriniu projektu be praktinės naudos gerinant kelių būklę.
„Valstietis“ Bronis Ropė anksčiau teigė, kad būsimam fondui keliami per dideli lūkesčiai, o „aušrietis“ Artūras Skardžius piktinosi, kad neketinama leisti fondo obligacijų.
Daugiausia – iki 200 mln. eurų – į fondą tikimasi surinkti iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, kuris pakeis dabartines vinjetes.
Dar 60 mln. eurų tikimasi gauti iš automobilių registravimo mokesčio, 18 mln. eurų – tokio pat krovininių transporto priemonių mokesčio, dar 30 mln. eurų – iš baudų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir kelių rinkliavų bei mokesčių už vinjetes nesumokėjimą.
Dar apie 100 mln. eurų fondas galėtų skolintis.
Susisiekimo ministerijos teigimu, Lietuvoje beveik 40 proc. valstybinės reikšmės kelių yra prastos arba labai prastos būklės. Ypač kritinė tiltų ir viadukų būklė – daugiau nei 100 šių statinių yra avarinės būklės.
Ministerijos skaičiavimu, valstybinės ir vietinės reikšmės keliams vien šiemet trūksta apie 1,27 mlrd. eurų. Kelių priežiūros ir plėtros programoje 2024-2025 metais skirta po 583 mln. eurų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!