LTG trečiadienį paskelbė iki birželio 10 dienos truksiančią rinkos konsultaciją dėl projektavimo konkurso, rodo centrinio viešųjų pirkimų portalo (CVPP) duomenys.
„Rinkos konsultacija paskelbta dėl to, kad būtų atsakyta į klausimą, kiek vidaus rinkoje mes turime žaidėjų, kurie ateitų į šitą projektą, kiek galbūt užsienio kompanijų susidomėtų šiuo projektu, taip pat pasiaiškinti, kokius jie mato iššūkius ir kokius namų darbus mums reikia pasidaryti, kad viskas sklandžiai būtų įgyvendinta“, – BNS penktadienį sakė LTG atstovas Domas Jurevičius.
Jo teigimu, konsultacijomis su rinka taip pat siekiama apsibrėžti depų projekto įgyvendinimo terminus bei išsiaiškinti, kokią galimą jo kainą mato rinkos dalyviai.
„Situacija labai greitai keičiasi, (kainos – BNS) indeksacijos įvairios turi būti, todėl mes norime geriau pasiruošti pačiam konkursui, kad paskui nieko nereikėtų keisti“, – teigė D. Jurevičius.
Pasak jo, Kauno ir Panevėžio depai turėtų būti pastatyti ne vėliau nei bus užbaigtas visas „Rail Baltica“ projektas – iki 2030-ųjų.
LTG nurodo, kad depų projektavimo konkursą preliminariai planuojama skelbti šių metų spalio 10 dieną, laimėtoją pasirinkti ki 2025-ųjų balandžio 18 dienos, o pasirašyti sutartį – kitų metų gegužės 21-ąją.
Pagal preliminarų grafiką techniniai projektai turėtų būti parengti ir patvirtinti bei depų statybų leidimai gauti per 1,5 metų nuo sutarties pasirašymo – iki 2026-ųjų pabaigos.
Vyriausybė „Rail Baltica“ depų Kaune ir Panevėžyje infrastruktūros vystymo planą patvirtino pernai birželio mėnesį.
Kauno depas bus statomas netoli Neveronių kaimo, jam reikės 25,5 ha teritorijos, didžioji jos dalis priklauso valstybei (25,33 ha). Preliminariai skaičiuojama, kad darbai kainuos 31,45 mln. eurų.
94,2 ha ploto Panevėžio depas bus statomas netoli Gustonių kaimo, preliminari projekto kaina – 93,56 mln. eurų.
Numatoma, kad visuomenės poreikiams reikės paimti ar išpirkti apie 130 žemės sklypų, kuriuose šiuo metu stovi 8 statiniai.
Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais. „Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.