Rugsėjo 1 dieną įsigaliojo tai numatantys Civilinio kodekso pakeitimai, antradienį pranešė Registrų centras.
RC Asmenų registravimo centro vadovė Jolanta Kazlauskienė teigė, kad Registrų centras pastaruosius kelerius metus iš Juridinių asmenų registro išregistruoja neveikiančias įmones, jei ilgiau nei metus jos vėluoja pateikti metines ataskaitas ar daugiau kaip penkerius metus neteikia jokių duomenų.
„Iki šiol tokį statusą juridiniai asmenys galėjo atšaukti tik kreipdamiesi į teismą, o nuo šiol to nebereikės, pakaks kreiptis į Registrų centrą ir pateikti dokumentus, paneigiančius aplinkybę, dėl kurios buvo inicijuota likvidavimo procedūra“, – pranešime teigė J. Kazlauskienė.
Ji pabrėžė, kad norint atšaukti inicijuotą likvidavimą, kaip ir dabar, pirmiausia reikės pašalinti aplinkybes, dėl kurių jis buvo pradėtas – pateikti finansines ataskaitas ar atnaujinti duomenis apie save.
„Kai likvidavimo procedūra buvo inicijuota dėl nepateiktų finansinių ataskaitų, juridiniam asmeniui užteks jas pateikti ir teisinis statusas „inicijuojamas likvidavimas“ bus išregistruotas“, – teigė J. Kazlauskienė.
Anot jos, jei likvidavimas pradėtas dėl ilgą laiką neatnaujinamų duomenų, ataskaitų neturinčios pateikti bendrijos ar individualios įmonės turės pateikti dokumentus, kad būtų įregistruoti duomenų pakeitimai, o jei duomenys nesikeitė, – pranešimą, kad įmonė veikia.
Kreiptis į Registrų centrą dėl likvidavimo atšaukimo įstaigos gali per 12 mėnesių nuo šio statuso įregistravimo.
Registrų centro duomenimis, šiuo metu likviduojamų statusą turi apie 14 tūkst. juridinių asmenų, vien šiemet procedūra pradėta daugiau nei 9 tūkst.
Juridinių asmenų registre įregistruota 230,5 tūkst. juridinių asmenų.