• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos automobilių kelių direkcija jau pavasarį pradės likusios pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė-Nida atkarpos pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir jūros link rekonstravimo darbus. Bendras darbų metu numatomas įrengiamo tako ilgis – beveik 22 km. Unikaliausiame Lietuvos kurorte darnių sprendimų plėtros darbus planuojama baigti per 8 mėn. nuo jų pradžios, rašoma pranešime spaudai.

35

Lietuvos automobilių kelių direkcija jau pavasarį pradės likusios pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė-Nida atkarpos pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir jūros link rekonstravimo darbus. Bendras darbų metu numatomas įrengiamo tako ilgis – beveik 22 km. Unikaliausiame Lietuvos kurorte darnių sprendimų plėtros darbus planuojama baigti per 8 mėn. nuo jų pradžios, rašoma pranešime spaudai.

REKLAMA

Dalies planuojamų darbų atlikimui Kelių direkcija jau pasirašė 3,8 mln. be PVM vertės sutartį su viešąjį konkursą laimėjusia rangos darbų bendrove UAB YIT Lietuva. Likusių darbų įgyvendinimo sutartis bus pasirašyta artimiausiu metu.

„Kuršių Nerijos takas neabejotinai yra vienas iš mums ypač reikšmingų projektų, kurio kelis dešimtmečius laukta rekonstrukcija pralaužė ledus ir link finišo tiesiosios juda tik dėl glaudaus tarpinstitucinio bendradarbiavimo. Jau šių metų antrą pusmetį dviračiais galėsime patogiai ir saugiai keliauti nuo Smiltynės iki pat Nidos. Kalbame apie aukščiausios kokybės infrastruktūrą, alternatyvą besinaudojantiems automobiliais, saugumą pėstiesiems ir dviratininkams bei Lietuvos įvaizdį tarptautinėje arenoje, įgyvendinant įsipareigojimus dėl dviračių turizmo skatinimo“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

REKLAMA
REKLAMA

„Kelių direkcijos pasiekti praėjusių metų rezultatai rodo – darnaus judumo infrastruktūros objektų tobulinimas ir jų plėtra mums yra ypatingai svarbi. Vien per praėjusius metus šalyje nutiesėme ir atnaujinome apie 60 km pėsčiųjų ir dviračių takų, o šių metų pradžioje pasirašėme ir didžiausio Lietuvoje darnaus judumo projekto, pradėto dar praėjusiais metais, darbų plėtros sutartį. Maža to, 2024-aisiais darbų tempo mažinti neketiname, darnios infrastruktūros plėtros projektus vykdysime įvairiuose šalies regionuose“, – teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

REKLAMA

Numatyta, jog rekonstravus šias atkarpas, pėsčiųjų ir dviračių taką Smiltynė-Nida, jis bus 2,5–3,5 m pločio, su asfalto danga, įrėminta bortais. Tai leis užtikrinti, kad esant poreikiui specialusis transportas tinkamai galėtų naudotis susisiekimo infrastruktūra ir nepažeistų rekonstruoto tako konstrukcijos. 2,5 m pločio takas rengiamas Naglių gamtinio rezervato teritorijoje, siekiant sumažinti žalą saugomoms gamtos vertybėms. Ties Juodkrante, 2,77 km ilgio atkarpoje, bus rengiama 5,5 m pločio dviračių gatvė su 2 m pločio šaligatviais pėstiesiems. Šioje atkarpoje taip pat numatoma įrengti 37 automobilių stovėjimo vietas. Projekto metu rekonstruojamose tako atkarpose suplanuota įrengti ir poilsio aikštelės su suoliukais ir dviračių stovais.

REKLAMA
REKLAMA

Baigus tako rekonstrukciją,  gyventojai ir poilsiautojai į Nidą nuo Smiltynės galės patekti patogiai, saugiai bei rinkdamiesi aplinkai draugišką kelionės būdą.

 

Prieš numatytus pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcijos darbus, Kelių direkcija jau atliko būsimos veiklos poveikio reikšmingumo įsteigtoms ir potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms vertinimus. Juose nurodytos palankios Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos išvados. Šiuo metu yra rengiamas vidinės miškotvarkos projektas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įgyvendinant projektą Kelių direkcija bendradarbiauja ir su Valstybine miškų urėdija – vykdomus darbus prižiūrės ekologas, kad rekonstruojamose atkarpose būtų sumažintos galimos žalos gamtai rizikos.

Primename, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija praėjusių metų vasarą Smiltynėje oficialiai atidarė pirmąją rekonstruotą Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako dalį. Rekonstruotos atkarpos ilgis – 13,5 km.

REKLAMA

Rekonstrukcijos metu takas buvo praplatintas nuo 2–2,5 m iki 3,5 m. Jame įrengta papildoma apsauga nuo medžių šaknų ir sustiprinta dangos konstrukcija, užtikrinanti ilgametę tako eksploataciją. Parinkti infrastruktūros parametrai, esant pavojui, taip pat sudarys galimybes nutiestu taku pasinaudoti ir priešgaisrinės apsaugos sunkiasvorei technikai. Tai itin aktualu, kadangi šio pusiasalio miškai ne kartą nukentėjo nuo gaisrų.

REKLAMA

Atnaujintos ir visuomenei vasarą atvertos tako dalies ruožas sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis, todėl šio tako rekonstrukcija svariai prisidės prie tarptautinio ekologiško turizmo skatinimo.

Bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. Didžiąja tako dalimi, beveik 36 km nuo Smiltynės iki Preilos, rūpinasi Lietuvos automobilių kelių direkcija, likusia dalimi – Neringos savivaldybė.

Istorinio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimas vyko keliais etapais. Ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio buvo įrengtas dar 1978 m. Nuo to laiko dalimis lipdytas takas sulaukdavo tik būtinojo remonto ir rekonstruojamas nebuvo.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų