Dauguma Prancūzijos gyventojų svarsto galimybę boikotuoti Jungtinių Valstijų prekių ženklus, kad pasipriešintų naujajai JAV valdžiai, kuri ne kartą žodžiu užsipuolė Europą, rašo „Politco“.
Antradienį paskelbti bendrovės „Ifop“ apklausos, atliktos interneto svetainėje nyc.fr, rezultatai parodė, kad 57 proc. prancūzų teigia, kad artimiausiais mėnesiais yra pasirengę boikotuoti JAV prekes ar paslaugas, o teigiamas visuomenės požiūris į JAV Prancūzijoje smuko iki žemiausio lygio per pastaruosius 40 metų.
Tuo metu 62 proc. prancūzų teigia iš esmės pritariantys boikoto idėjai.
Panašu, kad po JAV prezidento D. Trumpo atėjimo į prezidento postą santykiai su Europa toliau blogėja, o Prancūzijos ekonominio patriotizmo apetitas tik didėja.
Pagrindinės boikoto priežastys – parama Prancūzijos bendrovėms ir bausmė D. Trumpą remiantiems JAV magnatams, rodo apklausa.
Beveik trečdalis apklaustųjų (32 proc.) teigė jau boikotuojantys amerikietiškus prekės ženklus, ypač „Coca-Cola“ ir „McDonald's“.
Tačiau netrukus prie šio klubo gali prisijungti daugiau prancūzų vartotojų. 26 proc. prancūzų teigė, kad artimiausiais mėnesiais „tikrai“ boikotuos amerikietiškus produktus, o 31 proc. – tai darys „tikriausiai“.
Kaip pagrindinis boikoto taikinys įvardijama Elono Musko įkurta automobilių gamintoja „Tesla“, po jos sektų „Jeep“ (priklausantis tarptautinei bendrovei „Stellantis“), socialinių tinklų platforma „X“ ir „Victoria's Secret“ apatinis trikotažas.
Nors Prancūzija yra trečia pagal dydį JAV prekybos partnerė, Vašingtonui pradėjus naują prekybos karą, abiejų šalių prekybos santykiai vėl susiduria su neramumais.
Paskutinį kartą eskaluodamas besitęsiantį prekybos konfliktą D. Trumpas nusitaikė būtent į Prancūziją, pagrasindamas 200 proc. muitais Prancūzijos ir kitų Europos Sąjungos šalių gaminamam šampanui, vynui ir spiritiniams gėrimams.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!