• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu rekonstruojamas vienas seniausių Lietuvos magistralinių kelių – Vilnius–Utena. Pavasarį pradėti darbai apima beveik 43 km ilgio atkarpą nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Molėtų. Iki 2025 m. pabaigos čia bus įrengtas modernus 2+1 tipo kelias – sprendimas, kuris leidžia iš esmės pagerinti eismo saugą ir pralaidumą.

Šiuo metu rekonstruojamas vienas seniausių Lietuvos magistralinių kelių – Vilnius–Utena. Pavasarį pradėti darbai apima beveik 43 km ilgio atkarpą nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Molėtų. Iki 2025 m. pabaigos čia bus įrengtas modernus 2+1 tipo kelias – sprendimas, kuris leidžia iš esmės pagerinti eismo saugą ir pralaidumą.

REKLAMA

Planuojama, kad kas 1,5–2,5 km juostų išdėstymas keisis: vienoje kryptimi bus dvi eismo juostos, kitoje – viena. Taip vairuotojams suteikiama reguliari galimybė saugiai aplenkti lėtesnes transporto priemones. Eismo kryptis bus atskirta metaliniais atitvarais, o visa kelio konstrukcija – nuo juostų pločio iki kelkraščių – atitiks šiuolaikinius saugumo reikalavimus.

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis teigia, kad tai – svarbus žingsnis gerinant regioninį susisiekimą: „Tikiuosi, kad, įgyvendinus šiuos planus, kelias taps ne tik patogesnis, bet ir saugesnis.“

REKLAMA
REKLAMA

Statistikos duomenys rodo, kad tokio tipo keliai reikšmingai mažina skaudžių avarijų skaičių. Pavyzdžiui, Panevėžio aplinkkelyje, kuris taip pat yra 2+1 tipo, žuvusiųjų skaičius sumažėjo net 75 proc., nors eismo intensyvumas nuo 2013 m. beveik padvigubėjo.

REKLAMA

Tokie sprendimai jau ne vieną dešimtmetį sėkmingai taikomi Švedijoje, kur 2+1 keliai sudaro apie 14 proc. viso kelių tinklo. Jie ne tik ženkliai sumažina avarijų skaičių, bet ir yra ekonomiškai efektyvūs: tokio kelio statyba kainuoja iki 70 proc. pigiau nei keturių juostų magistralės. Švedijos pavyzdžiu seka ir kitos šalys – Suomija, Vokietija, Lenkija.

Daug metų kritikuotas Vilniaus–Utenos kelias, statytas dar 1979–1985 m. iš betono blokų, po rekonstrukcijos taps modernia, saugia ir efektyvia susisiekimo arterija. Vairuotojai netrukus pajus realų pokytį – ir važiavimo kokybėje, ir bendrame eismo saugume.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų