Nepaisant to, kad nuo rugpjūčio pardavimai išaugo, bendras registracijų ES skaičius sumažėjo 4,6 proc. iki 9,3 mln. vienetų.
Toks lygis paskutinį kartą fiksuotas prieš tris dešimtmečius.
Pramonė žengia į trečius sudėtingus metus, prasidėjusius nuo tada, kai 2021 metais dėl COVID-19 protrūkio buvo priverstos užsidaryti gamyklos ir prekybos salonai bei prasidėjo tiekimo kliūtys, ypač susijusios su pagrindinių puslaidininkių tiekimu, kurios išliko net ir pandemijai prislopus.
Vokietija buvo vienintelė didelė Europos rinka, kuri pernai plėtėsi 1,1 procento.
Italijoje naujų transporto priemonių registracija sumažėjo 9,7 proc., Prancūzijoje – 7,8 proc., o Ispanijoje – 5,4 procento.
Visgi ACEA teigė, kad pardavimai daugumoje šalių per paskutinius metų mėnesius išaugo, o gruodžio mėnesį registracijų skaičius šoktelėjo 12,8 proc., palyginti su analogišku laikotarpiu praėjusiais metais.
2022-aisiais „Volkswagen“ išliko Europos rinkos lyderė, pardavusi 2,3 mln. transporto priemonių, arba 5,2 proc. mažiau nei 2021 metais,.
Gamintoja išlaikė stabilią 25,1 proc. rinkos dalį.
Po jo rikiuojasi grupė „Stellantis“ su 1,8 mln. parduotų transporto priemonių (14,1 proc. nuosmukis), tuo metu „Renault“ pardavimai sumažėjo 4,3 proc. iki 985 tūkst. vienetų.
Vokietijos automobilių pramonės asociacija praėjusią savaitę teigė, kad šiais metais tikisi tik nedidelio vidaus automobilių rinkos atsigavimo, nors ir prognozuojama, kad tiekimo grandinių kliūtys sumažės.