„LTG Infra“ bus atsakinga už parengiamuosius statybos darbus, vėžės projektavimą ir statybą, pasiruošimą eksploatacijai ir sukurtos infrastruktūros priežiūrą ateityje, antradienį pranešė bendrovė.
„Siekiant spartinti „Rail Baltica“ europinės geležinkelio vėžės statybą Lietuvoje, sutarus visoms suinteresuotoms šalims, buvo pakeistas projekto valdymo modelis. Dėl to projektą įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“ į savo rankas perima su projekto įgyvendinimu Lietuvoje susijusias sutartis“, – pranešime teigė „LTG Infra“.
Pasak bendrovės, iki 2025-ųjų visų „Rail Baltica“ darbų valdymas buvo labiau centralizuotas, nes už visus vėžės projektavimo darbus buvo atsakinga bendra įmonė „RB Rail“, tačiau jų koordinavimą nuspręsta perskirstyti šalims dėl „nacionalinės specifikos ir skirtingų įgyvendinimo strategijų“.
„Praėjusiais metais susitarta dėl valdymo modelio pakeitimo, kaip vieno iš projekto rangos darbų spartinimo būdų. Sutarus dėl kiekvienai valstybei reikalingo autonomiško projektavimo sutarčių valdymo, greitėja sprendimų priėmimo, įgyvendinimo ir valdymo procesai“, – pranešime sakė „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Pasak „LTG Infra“, ji, be kita ko, perims ir kol kas didžiausią, 78 kilometrų ruožo nuo Kauno iki Ramygalos projektavimo sutartį su Ispanijos bendrove „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“, kuri iki šiol buvo trišalė.
Ispanų įmonė Lietuvoje nuo Kauno iki Panevėžio projektuoja iš viso 114 kilometrų atkarpą, kurioje bus įrengtas tiltas per Nerį, 20 kelio viadukų, 31 geležinkelio viadukas, po septynis geležinkelio tiltus ir gyvūnų perėjas bei kiti statiniai. Projektavimo darbų vertė sudaro 14,95 mln. eurų (be PVM).
„LTG Infra“ vadovo Vyčio Žalimo teigimu, projektavimo darbai po sutarties perėmimo vyksta sklandžiai.
„Darbai po sutarties perėmimo vyksta sklandžiai, glaudžiai bendradarbiaujame ir jaučiame projektuotojo įsipareigojimą kuo skubiau užbaigti visas projektavimo veiklas ir gerinti projektavimo paslaugų kokybę, o mums tai yra labai svarbu nes šiais metais statybos intensyvės ir plėsis iki 114 kilometrų atkarpos“, – pranešime sakė V. Žalimas.
Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!