• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prekybos tinklas kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais atlieka produktų juslinę analizę, kurios metu išbando gaminius su mažesniu cukraus ir druskos kiekiu, rašoma prekybos tinklo pranešime žiniasklaidai.

Prekybos tinklas kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais atlieka produktų juslinę analizę, kurios metu išbando gaminius su mažesniu cukraus ir druskos kiekiu, rašoma prekybos tinklo pranešime žiniasklaidai.

REKLAMA

„Mūsų tikslas – kad klientai turėtų galimybę pasirinkti sveikatai palankesnius produktus, tačiau tuo pat metu galėtų mėgautis jau pamėgtais skoniais. Siekiant tai užtikrinti kartu su KTU Maisto instituto mokslininkais vykdome akluosius juslinius tyrimus. Tai leidžia objektyviai įvertinti produktų skonines savybes ir pamatuoti receptūros pokyčių sėkmę“, – pranešime cituojamas „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento vadovas Karolis Lebednikas.

Iki 2025 finansinių metų pabaigos „Lidl“ siekia savo privačių prekės ženklų gaminiuose pridėtinės cukraus ir druskos kiekį vidutiniškai sumažinti penktadaliu.

REKLAMA
REKLAMA

2022 ir 2023 metais „Lidl“ jau atnaujino kelių dešimčių produktų sudėtį. Tarp jų – įvairūs mėsos, duonos bei konditerijos gaminiai, šaldyti gaminiai, pieno produktai. 

REKLAMA

Daugiausia cukraus buvo sumažinta raikytame pieniškame batone (23 proc.), šviesioje ruginėje duonoje su saulėgrąžomis (22 proc.), „Napoleono“ pyrage (18 proc.) bei raikytoje sumuštinių duonoje (17 proc.).

Ženklus pridėtinės druskos kiekis buvo sumažintas duonoje su saulėgrąžomis (38 proc.), šviesioje sumuštinių duonoje (36 proc.), virtose sardelėse (25 proc.), vytintoje kumpinėje dešroje (20 proc.).  

„Aklieji jusliniai tyrimai leidžia išbandyti tiek žymiai pakeistus produktus, tiek patikrinti, kaip nedideli, bet svarbūs pokyčiai, pakeis vartotojų nuomonę apie produktą. Mums, kaip mokslininkams, labai svarbu glaudus bendradarbiavimas su verslu, nes tik tokioje bendrystėje inovacijos gali prasiskinti kelią tiesiai ant kiekvieno mūsų stalo“, – sako KTU Maisto instituto juslinės analizės laboratorijos vedėja Aelita Zabulionė. 

REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, juslinio vertinimo metu imamasi skirtingų būdų, kurie užtikrintų vartotojų objektyvumą. 

„Pirma, visi mėginiai yra pateikiami užkoduoti triženkliais atsitiktiniais skaičiais. Taip išvengiama bet kokio galimo eilės efekto bei nusistatymo prieš tam tikrą prekės ženklą ar kitą gaminio informaciją. Taip pat, esant poreikiui, naudojami specialūs apšvietimo filtrai, kurie neleidžia atskirti skirtingų gaminių pagal spalvą ir vertintojai turi kliautis tik savo kvapo ir skonio pojūčiais“, – pasakoja KTU Maisto instituto juslinės analizės laboratorijos vedėja. 

Prieš pradedami tyrimą, mokslininkai taip pat įsitikina, kad atrinkti vertintojai yra tinkami – tai reiškia, kad tiriamas produktas yra jiems aktualus ir pažįstamas. Dalyviai taip pat yra skirstomi pagal tai produktų grupei aktualius vartotojų segmentus, pavyzdžiui, amžių, gyvenimo būdą ar maitinimosi įpročius. 

Taromatai nevalomi su vemalų kvapu
Taromatai nevalomi su vemalų kvapu
Oi Lidl jau nusigrybauja!!! Šluoja grindis apsauginiai, kasos tuščios salėse nuolatos jovalas, kainos skiriasi arba jų nėra... programėlė tik tam kad ją turėti, arba bandelė už puse kainos... Benamiams šis prekybos kluonas?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų