• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš kurį laiką įmonė „Vėjo projektai“, iki 2012 m. stačiusi vėjo jėgainių parkus, išsikėlė tikslą – greta atsinaujinančios energetikos vystyti ir ekologišką transportą. Taip gimė „Dancer Bus“ – elektriniai iš perdirbtų plastmasės butelių pagaminti autobusai. Pirmieji jų visai neseniai išriedėjo į Klaipėdos gatves.

Prieš kurį laiką įmonė „Vėjo projektai“, iki 2012 m. stačiusi vėjo jėgainių parkus, išsikėlė tikslą – greta atsinaujinančios energetikos vystyti ir ekologišką transportą. Taip gimė „Dancer Bus“ – elektriniai iš perdirbtų plastmasės butelių pagaminti autobusai. Pirmieji jų visai neseniai išriedėjo į Klaipėdos gatves.

REKLAMA

Autobuso kėbulas gaminamas iš kompozitinių medžiagų, o jo technologiją „Dancer“ autobusų gamintojas „Vėjo projektai“ kūrė bendradarbiaudamas kartu su Klaipėdos universitetu, tai pat prie jos prisidėjo ir Lietuvos įmonė „Marex Boats“, gaminanti pramoginius laivus.

Šių autobusų kėbulas gaminamas iš perdirbtų polietileno tereftalato (PET) butelių. Įmonės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas atskleidžia, kad vienam autobusui pagaminti reikėtų bent 6 tūkstančių plastiko buteliukų.

REKLAMA
REKLAMA

„Galima sakyti, autobusas „Dancer“ turi jachtos, arba prabangių katerių, kuriuos „Marex“ gamina Kaune, genų. Ši bendrovė gamina autobuso „Dancer“ kėbulo konstrukcijas naudodama medžiagas būtent iš perdirbtų PET butelių. Tikslaus perdirbtų butelių skaičiaus pasakyti neįmanoma, nes jie būna įvairaus dydžio, tačiau atsižvelgiant į medžiagos kiekį ir svorį, reiktų bent apie 6 tūkst. įprastų gėrimų buteliukų“, – pasakoja A. Naujėkas.

REKLAMA

„Dancer“ inžinieriai vadovaujasi principu Lietuvoje kurtas inovacijas, derinti su patikimų ir išbandytų automobilių pramonės lyderių tiekiamais komponentais, todėl svarbias važiuoklės dalis tiekia žinomi užsienio gamintojai.

„Svarbiausias važiuoklės dalis – ašis ir variklius tiekia Vokietijos automobilių pramonės gigantas ZF, kurio vardas asocijuojasi su kokybe ir patikimumu, stabdžių sistemas – WABCO, klimato kontrolės sistemą „Thermoking“. Šių tiekėjų automobilių pramonėje nereikia pristatinėti, visi pagrindiniai komponentų tiekėjai yra lyderiai savo srityje“, – teigia įmonės generalinis direktorius ir pabrėžia, kad kiniškų detalių lietuviškame autobuse nėra.

REKLAMA
REKLAMA

„Dancer“ autobusas šiuo metu yra lengviausias iš eksploatuojamų elektrinių autobusų pasaulyje. Jis sveria apie 9 tonas, kai kitų autobusų svoris siekia apie 13 tonų.

Šie autobusai pasikrauna greičiau nei per 10 min – 15 kartų greičiau nei „Tesla“. „Vėjo projektų“ marketingo vadovas Kristinas Taukačikas juokauja: „autobusas valgo energijos kaip trys „Tesla“, o žmonių veža kaip dvidešimt jų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per metus – iki šimto autobusų

Kol kas „Vėjo projektai“ yra pagaminę tik du pirmuosius autobusus, kuriuos įsigijo Klaipėdos autobusų parkas, tačiau rengiamasi serijinei gamybai, kuri bus vystoma palaipsniui.

„Per artimiausius kelerius metus planuojame gaminti iki šimto autobusų per metus“, – sako A. Naujėkas.

Artimiausiais mėnesiais bus atidaryta eksperimentinių elektrinių autobusų gamybos laboratorija – gamykla, kurioje ir bus surenkami „Dancer“ autobusai ir kuriama jų serijinės gamybos technologija.

REKLAMA

Pirmuosius „Dancer“ autobusus Klaipėdos autobusų parkas įsigijo po 350 tūkst. eurų už autobusą, tačiau „Vėjo projektai“ generalinis direktorius atkreipia dėmesį, kad transporto operatoriai pirkdami autobusų partijas skaičiuoja ne tik autobusų kainą, tačiau ir bendras išlaidas aptarnavimui ir kurui.

„Elektriniai autobusai kol kas yra brangesni, tačiau išlaidos juos įsigijus tiek aptarnavimui, tiek elektrai yra nepalyginamai mažesnės. Šiais metais vyksta lūžis, kuomet elektrinių autobusų nuvažiuoto kilometro kaina įskaitant visas išlaidas jau yra mažesnė nei dyzelinių“, – komentuoja jis.

REKLAMA

Anot A. Naujėko, susidomėjimas šiais autobusais yra didžiulis, o per savaitę sulaukiama net kelių užklausų tiek iš Lietuvos, tiek iš kitų Europos šalių.

„Esame pasirašę ketinimo protokolus su keliais stambiais Belgijos transporto operatoriais, kurie suinteresuoti išbandyti „Dancer“ ir suteikti galimybę mūsų inžinieriams suderinti mūsų gaminamų autobusų parametrus konkrečiai pagal jų poreikius. Esame Lietuvos patriotai, todėl nepaisant didelio susidomėjimo Europoje, visų pirma stengsimės, kad elektriniai autobusai „Dancer“ atsirastų Lietuvos miestuose“, – tikina „Vėjo projektų“ generalinis direktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sulaukė pripažinimo

Neseniai tarptautiniame konkurse „A‘ Design Award & Competition“ autobusui „Dancer“ skirtas auksinis apdovanojimas transporto kategorijoje.

„Dėl savo prigimties didžioji dauguma autobusų nėra grakštumo įsikūnijimai. „Dancer“ idėja nuo pat pradžių buvo sukurti tokį autobusą, kuriuo žmonės nori važiuoti labiau nei kitais, todėl daug dėmesio skyrėme jo estetikai ir patogumui.

REKLAMA

Greta oro taršos ir triukšmo taip pat galime kalbėti apie vizualinę taršą. Moraliai pasenęs viešasis transportas nepuošia miesto. Šaunu, kad lietuviškas autobusas turi išskirtinę estetiką“, – sako A. Naujėkas.

Jis tikina, kad apdovanojimų nesureikšmina, tačiau pabrėžia, kad dizaino klausimai ir diskusijos šia tema yra labai svarbios ir įdomios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų