„Tos apribotos klientų grupės yra visos susijusios ne su Lietuvos įstaigomis ar žmonėmis, tai yra yra užsienio rezidentai. Ta dalis, kuriai taikomi apribojimai, yra apie 60 proc. klientų, tikslių skaičių dabar nepasakysiu, ji gali būti kintanti“, – trečiadienį Seimo Antikorupcijos komisijos posėdyje aiškino A. Raišutis.
„Tai tikrai neliečia Lietuvos žmonių ir įstaigų. Jos nėra priskirtos prie didelę pinigų plovimo prevencijos riziką keliančių įstaigų, taip pat nėra susijusios su pagrindine įstaigos akcininke“, – pabrėžė jis.
LB praeitą penktadienį pranešė apribojęs finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ veiklą ir paskyrė laikinąjį atstovą įstaigos veiklos priežiūrai. Institucija „Foxpay“ nurodė neužmegzti naujų dalykinių santykių ir neteikti finansinių paslaugų su įstaigos akcininke Ieva Trinkūnaite susijusiems, didesnės pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos grupei priskiriamiems, bei investavimo, lošimų, informacinių technologijų, rinkodaros ir virtualiųjų valiutų paslaugas teikiantiems klientams.
Siekiant apsaugoti klientų lėšas, užtikrinti privalomų nurodymų vykdymą ir tinkamą informacijos teikimą LB, laikinuoju įstaigos atstovu paskirta audito bendrovė „Grant Thornton Baltic“. Kaip paaiškina institucija, bet koks su „Foxpay“ veiklą susijęs bendrovės vadovų sprendimas privalės gauti šio vadovo sutikimą.
Tokie sprendimai priimti remiantis LB patikrinimo metu nustačius, kad „Foxpay“ vykdant 2022 m. rugsėjo 30 d.– 2024 m. kovo 20 d. periodu buvo netinkamai įgyvendinami teisės aktų reikalavimai dėl teroristų finansavimo prevencijos bei šios srities vidaus kontrolės, klientų lėšų apsaugos ir kontrolės bei informacijos saugumo. .
Taip pat nustatyta, kad I. Trinkūnaitė neatitinka nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, be to į „Foxpay“ veiklą buvo įtrauktas su ja artimais ryšiais susijęs asmuo.
Sulaukus išsamių „Foxpay“ paaiškinimų, LB visapusiškai vertins patikrinimo rezultatus ir galutinai nuspręs dėl taikytinų poveikio už nustatytus pažeidimus priemonių.
Be to, patikrinimo metu bendrovė LB teikė netikslią, neteisingą ir neišsamią, o tam tikrais atvejais prieštaringą informaciją, susijusią su įstaigos klientais.