• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojams primenama, kad techninės apžiūros stotyje nustačius, kad jūsų automobilio ridos duomenys sumažėję, tokios transporto priemonės vairuoti negalėsite.

Vairuotojams primenama, kad techninės apžiūros stotyje nustačius, kad jūsų automobilio ridos duomenys sumažėję, tokios transporto priemonės vairuoti negalėsite.

REKLAMA

Kaip anksčiau skelbė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), nuo 2023 m. liepos 7 d. techninės apžiūros metu užfiksuojamas nepagrįstas ridos sumažėjimas, palyginti su praėjusia technine apžiūra, bus laikomas nedideliu trūkumu. Praėjus dvejiems metams ir nepagrindus (pvz., pasiekta maksimali odometro rodytina rida) ridos sumažėjimo aplinkybių, tai jau bus traktuojama kaip didelis trūkumas.

„Intensyvių diskusijų su socialiniais partneriais metu ieškojome sprendimų. Atsižvelgdami į teisės aktų reikalavimus  bei problemos mastą, negalėjome ignoruoti ir realių gyvenimiškų situacijų.

Todėl turėjome svarbiausią klausimą: kaip elgtis automobilių vairuotojams, kurie nusipirko automobilį nežinodami, kad rida suklastota, ir tėra situacijos įkaitai. Įvertinę teisinį aspektą bei praktines situacijas, su kuriomis susiduria techninės apžiūros kontrolieriai, manome, kad  sprendimas nustatomą nepagrįstą ridos sumažėjimą vertinti kaip nedidelį trūkumą yra racionaliausias“, – tąkart sakė LTSA Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.

REKLAMA
REKLAMA

Per daug pasitikėdami pardavėjais galite likti apgauti 

Beveik kas penkto į Lietuvą įvežto naudoto automobilio rida yra suklastota. Tai reiškia, kad pirkėjai ne tik permoka, įsigydami tokius automobilius, bet ir gali susidurti su neprognozuojama eksploatacija, rašoma pranešime spaudai.

REKLAMA

14–oje Europos šalių atliktas automobilių duomenų įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė, kad į Lietuvą importuotos transporto priemonės net 2,5 karto dažniau turi suklastotą ridą nei pirktos šalies viduje. 

Net 16,5 proc. automobilių patikros platformoje tikrintų ir Lietuvos keliais važinėjančių automobilių turėjo suklastotą ridą. Situacija Latvijoje dar prastesnė – ten daugiau nei 20 proc. automobilių turi pakoreguotus odometrus. 

REKLAMA
REKLAMA

Tarp visų į Lietuvą importuotų transporto priemonių – 18,8 proc. turėjo suklastotą ridą. Tarp šalies vidinėje rinkoje įsigytų automobilių tokių buvo vos 7,3 proc. Iš Vakarų, o ypač Vokietijos, atkeliavusius automobilius lietuviai dažnai laiko patikimesniais. Visgi pernelyg didelis pirkėjų pasitikėjimas naudotų transporto priemonių pardavėjais gali pakišti koją. 

„Kiekviena šalis turi skirtingus su ridos klastojimu susijusius įstatymus, todėl sunku suvaldyti naudotų automobilių kokybę jiems judant iš vienos šalies į kitą. Kadangi valstybės tarpusavyje nesikeičia automobilių duomenimis, eksportuota transporto priemonė naujoje šalyje savo istoriją pradeda nuo švaraus lapo. Būtent tada dažniausiai ir klastojama automobilių rida, nes sunku atsekti, kokia ji buvo anksčiau kitoje šalyje“, – sako automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naudotų automobilių lietuviai dairosi užsienyje 

„carVertical“ nustatė, kad iš visų lietuvių tikrinamų automobilių, tik šiek tiek daugiau nei penktadalis (20,6 proc.) transporto priemonių buvo naujos išvažiavusios iš salonų Lietuvoje ir visą laiką praleidusios šalyje. Tuo tarpu net 79,4 proc. buvo įvežti pastoviai registracijai iš kitų, dažniausiai Vakarų Europos valstybių. 

REKLAMA

Kitose Rytų Europos bei Balkanų šalyse situacija panaši. Kroatijoje, Estijoje, Lenkijoje, Rumunijoje ir Serbijoje dažniausiai tikrinamos importuotų transporto priemonių istorijos (70–90 proc. iš visų platformoje tikrintų automobilių). 

Suklastota rida – problemų garantas 

Nors kai kurie vairuotojai į automobilio ridą numoja ranka, tik laiko klausimas, kada jie ims gailėtis. Pavyzdžiui, variklio paskirstymo diržą arba grandinę reikėtų keisti pagal gamintojų 

REKLAMA

numatytus intervalus ir jeigu konkretaus automobilio rida buvo suklastota, naujasis savininkas gali šią svarbią procedūrą praleisti. Paskirstymo grandinei arba diržui trūkus, varikliui reikės kapitalinio remonto, o rinkdamiesi transporto priemonę pirkėjai to dažniausiai neįvertina. 

Automobilio ridai esant didesnei, nei deklaruojama, daugelis jo detalių gali būti susidėvėję. Nuo to, iš esmės, priklauso ne tik automobilio, bet ir eismo saugumas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak M. Buzelio, transporto priemonės su suklastota rida parduodamos brangiau, o tai reiškia, kad nieko neįtariantis pirkėjas stipriai permoka už automobilį. Be to, įsigiję automobilį su pakoreguota rida ir tik vėliau apie tai sužinoję vairuotojai nebegalės susigrąžinti didelės dalies išleistų pinigų – bus labai sunku parduoti tokią transporto priemonę už reikalaujamą sumą. 

Problema pernešama ant pirkėjų pečių 

Negana to, privalomosios techninės apžiūros metu Lietuvoje fiksuojami ridos klastojimo atvejai žymimi kaip smulkus defektas. Nuo 2025 metų šis įrašas taps dideliu trūkumu ir dėl to nebus leista transporto priemonei dalyvauti eisme. 

REKLAMA

„Matydami, kiek automobilių su suklastota rida įvažiuoja į Lietuvą, ne iki galo suprantame, ko siekia Lietuvos Transporto Saugos Administracija. Neleisdami automobiliams su suklastota rida dalyvauti eisme jie stums nieko nenutuokiančius pirkėjus į juodąją rinką ir vers juos ieškoti, kas jiems galėtų „pataisyti“ odometro rodmenis, kad automobilis praeitų apžiūrą. Ar klastojimą verta spręsti automobilių pirkėjų, o ne klastotojų sąskaita?“ – retoriškai klausia „carVertical“ atstovas Matas Buzelis. 

Automobilių rinkos ekspertas pažymi, kad situaciją pagerintų tik griežtesnė tarpvalstybinė kontrolė bei didesnis pirkėjų smalsumas.

Dar vienas smūgis mūsų žmonių gerovei. Valstybė visiškai atitrūkusi nuo realybės. Ar jie galvoja, kad iš gero gyvenimo mes vairuojame 18 metų senumo automobilius (vidutiniškai)? Koks skirtumas, jei koks nors perpardavėjas prieš kelis metus sumaišė ridą, kodėl pirkėjas dabar turėtų kentėti ir už tai mokėti? Kaip įprasta, jie "taiso" skurdo ir mažų atlyginimų simptomus taikydami reguliavimą, kuris tik pablogins situaciją. Šiaip seniems ir susidėvėjusiems kaip mūsų automobiliams rida jau nesvarbu. Daug svarbiau, kaip automobilis buvo prižiūrėtas, eksploatuojamas, ar reguliariai keičiamos alyvos, keičiamos grandinės, ar ne visada važinėjo "sūriais" keliais ir turi rūdžių.. O dabar korumpuota valstybinė automobilių patikros institucija tiesiog iš oro sukels problemų tūkstančiams paprastų žmonių..
Ne visai tokiu sprendimu visuomene tikejosi,kovoje su ridos atsukinetojais.Piliecio atsakomybe galima,tik po pirkimo sandorio,tapus automobilio savininku.Ka dare pardavejas,ar buves savininkas.Tai tu zmoniu ir problemos turetu buti ir ant ju viskas pakabinta.Ar ne taip ???Buk akylus,buk budrus,dek daug pastangu ir lesu aiskindamasis ar tave neapgavo.Jus gal juokaujate.Kiek galima tyciotis is zmoniu,pradekite dirbti darba,kas jum ir priklauso.
Niekaip nesuprantu, kodė man patinka gyventi Lietuvoje.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų