Ketvirtadienį Vilniaus miesto savivaldybė išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame džiaugiasi galėsianti surengti „nemokamą koncertą“.
„Vilniaus globėjo šv. Kristoforo dienos proga, liepos 25-ąją, jau trečius metus iš eilės rengiamas nemokamas koncertas „Jaunas kaip Vilnius“. Žaliojo Vingio parko scenoje pasirodys klasikinės muzikos virtuozai, stebins netikėti duetai, o jau sutemus ant kojų visus pakels viena ryškiausių ir ekstravagantiškiausių britų popmuzikos žvaigždžių – Rita Ora“, – rašoma pranešime.
Iš tiesų, kaip žino kiekvienas, nemokamų dalykų nebūna. Tik klausimas, kas už ką sumoka.
Rita Ora honoraras
O už koncertą su R. Ora mokės savivaldybės finansuojama viešoji įstaiga „Go Vilnius“, pagarsėjusi prieštaringomis reklamomis, kviečiančiomis užsieniečius aplankyti Lietuvos sostinę.
Už šių ir ateinančių dviejų vasarų „nemokamus“ koncertus įstaiga sumokės daugiau kaip 3,4 mln. mokesčių mokėtojų eurų, rodo Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos duomenys.
Taigi viena vasaros šventė mokesčių mokėtojams maksimaliai kainuos iki daugiau kaip 1,1 mln. eurų.
Kaip nurodoma paviešintoje sutartyje, jie bus išleisti R. Ora honorarui, klasikinės muzikos solistų ir šiuolaikinės populiarios Lietuvos muzikos atlikėjų / grupių bei orkestro honorarams, ir šventės organizavimo paslaugoms.
Naują sutartį dėl „Vilniaus vasaros šventės 2024–2026 m. liepos 25 d. koncepcijos sukūrimo ir įgyvendinimo paslaugos“ „Go Vilnius“ vėl pasirašė su bendrove „Aštuntas elementas“.
Su šia bendrove panaši sutartis buvo pasirašyta ir dėl 2022–2023 metų šventės „koncepcijos sukūrimo ir įgyvendinimo“. Šios sutarties vertė – daugiau kaip 1,4 mln. eurų.
Kai kurie pramogų rinkos specialistai skaičiavo, kad šiuo metu R. Ora honoraras turėtų siekti apie 100–150 tūkst. eurų.
„Go Vilnius“ viešųjų ryšių projektų vadovė Donata Banaitytė komentare portalui tv3.lt neigė, kad minėtai bendrovei viešoji įstaiga sumokės tiek, kiek nurodo Viešųjų pirkimų tarnybai pateiktoje sutartyje.
„Sumos skaičiuojamos su pridėtinės vertės mokesčiu (PVM), tai reikia jį atmesti“, – tikino D. Banaitytė.
Ji žadėjo patikslinti, ar nuo gauto honoraro už koncertą Lietuvoje R. Ora mūsų šaliai sumokės gyventojų pajamų mokestį.
Pasirodžius šiai publikacijai D. Banaitytė patikslino: „visas „Jaunas kaip Vilnius“ renginys kainuos iki 640 tūkst eurų + PVM. Sutartyje numatyta planuojama 36 mėn. suma, mes jos neprivalome išleisti“
Su rusais tikina nedirbantys
Beje, sutartį pasirašęs „Aštuntas elementas“ direktorius Povilas Oželis joje nurodo savo pašto adresą kitoje įmonėje – „8 days a week agency“.
Registrų centro duomenimis, ši įmonė priklauso P. Oželiui ir kitam lietuviui Martynui Butkevičiui. Tačiau jos steigėjais ir akcininkais jos 2020 m. steigimo sutartyje taip pat nurodomi rusai Andrey Samorukov ir Dmitry Zareckiy.
P. Oželis persiuntė kopiją Registrų centro išrašo, kuriame nurodoma, kad dabar „8 days a week agency“ akcininkai yra tik du minėti lietuviai.
„Jūsų minėti du asmenys įmonės valdyme nebedalyvauja jokiomis formomis – nei kaip savininkai, nei įmonės veikloje, kurioje ir iki karo pradžios nedalyvavo. Rusijoje ši įmonė ir juridinis asmuo niekada veiklos nevykdė, šiuo metu nevykdo ir neketina vykdyti.
Visi santykiai su minėtais Rusijos piliečiais buvo galutinai nutraukti vasario 28 d., šis faktas tą pačią dieną registruotas ir Juridinių asmenų registre“, – komentare portalui tv3.lt nurodė P. Oželis.
Pasirašydamas sutartį vienos įmonės vardu jis nurodo savo paštą kitoje įmonėje. Tačiau tuo pačiu prašo „nemaišyti skirtingų dviejų įmonių ir atskiro prekės ženklo, kuris gyvuoja nuo 2014 m., yra puikiai atpažįstamas industrijoje ir sutampa su vienos įmonės pavadinimu.“
Pasirodžius šiai publikacijai bendrovės „8 days a week agency“ advokatė Rūta Karpavičiūtė iš advokatų profesinės bendrovės „Linden“ pareikalavo nurodyti, kad: „8 Days A Week“ nėra susijusi su paslaugų sutartimi, konkurse dalyvavo ir sutartį sudarė tik „Aštuntas elementas“ ir „Rusijos piliečiais akcininkai nebėra jau nuo 2022 metų vasario 28 dienos.“
Papiktino Vilniaus reklama
Prieš kurį laiką internautų pyktį kėlė „Go Vilnius“ reklamaminis vaizdo įrašas pavadinimu „Vilnius: Expectations vs Reality“, kuriame užsieniečiai kviečiami į Vilnių.
Internautus pykdė ne tik pati reklama, bet ir tai, jog reklaminei kampanijai iš savivaldybės biudžeto skirta apie pusė milijono eurų – tai yra maždaug dvigubai daugiau, nei šiemet Vilniaus miesto savivaldybė skyrė civilinei saugai.
Vilniaus miesto savivaldybės atstovas spaudai Gabrielius Grubinskasnaujienų portalui tv3.lt teigė, jog šiemet savivaldybė iš savo biudžeto skirs 260 tūkst. eurų civilinei saugai – šis finansavimas skiriamas daugiausiai ženklinimo ir remonto darbams.
„Tuo metu, savivaldybė iš savo biudžeto šiais metais skirs apie 260 tūkst. eurų sirenų remontui, priedangų ženklinimui ir ženklų montavimo darbams atlikti, jonizuojančios spinduliuotės matavimo prietaisų metrologinei patikrai atlikti ir kt.