• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip jaustumėtės, jei užsisakę kokią nors prekę ar paslaugą gautumėte visai ne tai, kas buvo žadėta, išleistumėte trigubai daugiau pinigų, o juos paėmusios įmonės direktorius dar grasintų jus išprievartauti ar „nudaužti nuo vaizdo“?

Kaip jaustumėtės, jei užsisakę kokią nors prekę ar paslaugą gautumėte visai ne tai, kas buvo žadėta, išleistumėte trigubai daugiau pinigų, o juos paėmusios įmonės direktorius dar grasintų jus išprievartauti ar „nudaužti nuo vaizdo“?

REKLAMA

Į tokią situaciją pakliuvo moteris, kuri socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „NEPATIKIMI ASMENYS“ anonimiškai papasakojo, kad iš mažosios bendrijos „ST piramidė“, kurios savininkas ir vadovas yra Saulius Zubė, išsinuomojo automobilį.

Įmonė, veikianti per „Facebook“ profilį „Automobilių nuoma“, ją patikino, kad mašina naudoja 7 l kuro 100 km, kad automobilį jai pristatys bet kokioje vietoje Vilniuje, duos pasirašyti nuomos sutartį, o automobilyje bus 30 l kuro – su tiek ir turės grąžinti. Nuomos kaina – 40 eurų.

Vis dėlto realybė esą buvo kitokia, mat sumokėjus 40 eurų klientei pačiai teko vykti pasiimti automobilio, iš jos buvo pareikalauta sumokėti dar 40 eurų už jau esamą kurą, kuris baigėsi net neįveikus 175 km. O kuras iš pajūrio važiuojant atgal kainavo dar 60 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Moteris paprašė įmonės grąžinti bent 20 eurų, nes patyrė daug nuostolių dėl neteisingos įmonės pateiktos informacijos, bet buvo išvadinta lavonu, buvo grasinta ją išprievartauti oraliniu būdu ir „nudaužti nuo vaizdo“.

REKLAMA

Jai paprašius išrašyti sąskaitą už „ST piramidei“ sumokėtus 80 eurų ir atsiųsti automobilio nuomos sutartį, įmonės direktorius telefonu kalbėjo taip: „Aš neprivalau atsiųsti, buvo žodžiu sutarta, kad šiandien grįšit iki 20 val. Kokią dar sutartį? Ką jūs čia kalbate nesąmones?

Norėsiu atsiųsiu, norėsiu neatsiųsiu. Kas yra, aš nesuprantu? Klausykis tu b**t, jeigu čia provokuoji situaciją, nutrenksiu nu k***a kaip žuvį b**t negyvą, supratai b**t? Mašina kad būtų iki aštuonių b**t. Aš su tavim nežaisiu, k***a ligone čia b**t. Ir nervų savo negadinsiu b**t. Gaidys su papais k***a.“

REKLAMA
REKLAMA

Šį pokalbio įrašą tv3.lt portalui persiuntė „Nepatikimi asmenys“ įkūrėjas Dainius Dainauskas.

Vis tik nuomos sutarties ir sąskaitos klientė taip ir negavo – po automobilio grąžinimo liko užblokuota.

Apgavo ir negrąžino beveik 300 eurų

Komentatoriai rašė, kad jau daug metų ši „įmonė“ tyčiojasi iš žmonių ir vagia, bet niekas nepadeda:

„Čia tie patys aferistai apgavikai, kurie vis pasikeičia profilio nuotraukas, užblokuoja žmones ir sėkmingai keliauja toliau. Būkit atsargūs, jie dirba jau seniai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Grupėje „Nepatikimi asmenys“ neseniai buvo įkeltas ir dar vienas atvejis, kai vyras susitarė išsinuomoti „Volkswagen Sharan“ 2 paroms ir tai pačiai „ST piramidei“ pervedė 194 eurus: 150 eurų depozitą ir po 22 eurus už nuomą kiekvienai parai (t. y. 44 eurus).

Vis tik likus kelioms dienoms iki automobilio atsiėmimo, įmonė pranešė, kad automobilis neva sugedo, ir pasiūlė jį pakeisti į „Crysler“. Tačiau už tai paprašė papildomų 80 eurų depozito, nes mašina esą geresnė.

REKLAMA

„Nuomos dienai atėjus, vakare tik parašė kur mašina ir pats turėjau nuvažiuot pasiimt. Mašina buvo baisi, netvarkinga, atsisakiau nuomos, nes neatitiko kokybės. Paprašiau depozito, tačiau nepervedė, atidėliojo.

Paskui pastebėjau, kad anketa – nepasiekiama, tel. nr. iš rekvizitų „ST piramidės“ – išjungtas. Parašiau vartotojų teisėm skundą, tačiau iki dabar – jokio atsakymo. Jau eina 3-ia savaitė“, – pasakojo vyriškis.

Įmonės atstovas pasiklydo savo paties mele

Vis tik prisiskambinti pačiai įmonei nėra paprasta, nes „Rekvizitai.lt“ nurodytas telefono nr. dažnai būna išjungtas.

REKLAMA

Pirmą kartą, kai tv3.lt mėgino susisiekti su „ST piramide“, atsiliepęs vaikinas tikino, kad yra paprastas vairuotojas ir kad jo vardu yra sukurta kažkokia įmonė.

„Aš čia ne prie ko, žinokit. Man jau ne pirmą kartą skambina. Bet man neina prisijungti prie tų rekvizitų, nes ne mano kurti dalykai“, – tikino atsiliepęs asmuo.

Tačiau, paskambinus po kelių dienų, atsiliepęs tas pats balsas jau kalbėjo kitaip – jis teigė, kad įmonėje dirba keli asmenys ir jis automobilių nuoma neužsiima.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi netrukus nurodė, kad minimą atvejį su kliente esą yra girdėjęs. O dar po kelių minučių jau pasakojo, kad pats tą automobilį jai ir perdavė, pamokė, kaip užvesti.

Paklaustas, kodėl automobilis klientei nebuvo pristatytas, vaikinas atsakė, kad jis neva neturi vairuotojo pažymėjimo, tad mašinos nuvežti negalėjo (nors pirmo skambučio metu teigė, kad dirba vairuotoju). Ir pridūrė, kad klientei, „kiek jis žino“, buvo sumokėta už taksi.

„Mane irgi ta moteris keikė dėl to kuro, kad keliais eurais brangiau jai kainavo. Senas tas automobilis, gi matė, ką nuomojosi. Grasino, kad paliks automobilį Palangoje – šitos dalies turbūt nepasakojo. Mums iš Vilniaus į Palangą važiuot išeina 700 km į abi puses dėl tų jos 20 eurų. Na, taip nesidaro.

REKLAMA

Buvo ta nuomos sutartis, būtų ji viską gavusi, reikėjo žmogiškai pasielgt. Kitą kartą tegul laikosi pati sutartų dalykų ir negrasina, kad numes automobilį Palangoje, nes jai ale brangiau kuras 20 eurų išėjo. Neturi žmonės, ką veikti. O, jeigu čia tv3 apsiima tokiais dalykais, tai nieko nuostabaus, kad čia žlugs ta Lietuva po biškį“, – kalbėjo atsiliepęs asmuo.

Pasiteiravus, kodėl klientei reikėjo sumokėti dar 40 eurų už kurą, dėl kurių nebuvo tartasi, „ST piramidė“ atstovas nurodė, kad įmonė neva užpylė pilną baką kuro, kad klientei kelionė išeitų pigesnė, tad ir paprašė už jį papildomai sumokėti.

REKLAMA

O apie klientei išsakytus grasinimus vaikinas komentavo taip: „Tas žmogus, iš kurio nuomojosi, biškį griežčiau gali kartais pasakyti, negu aš. Girdėjau, kad su keiksmažodžiais buvo pasakyta.

Tai jo, ten labai negražiai pasielgė. Man irgi nepatiko, kad taip su moterimi išvis bendrauja.“

Už grasinimus – jokios atsakomybės?

Advokatas Arūnas Žlioba aiškino, kad automobilio nuomos sutarties forma gali būti ir rašytinė, ir žodinė. Tad per „Facebook“ atliktas užsakymas ir būtų laikomas automobilio nuomos sutarties turiniu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Atsidūrus panašiose situacijose, kai problemos nepavyksta išspręsti bendraujant su nuomotoju telefonu, vartotojams patartume pretenzijas reikšti susirašinėjant su nuomotoju elektroninėmis ryšio priemonėmis, kad būtų galima aiškiau identifikuoti įvykdytus pažeidimus ir nustatyti jų apimtį.

Bet kuriuo atveju, išsinuomotą automobilį reikėtų grąžinti laiku, nes gali tekti atsiskaityti už ilgesnį nuomos laikotarpį ar net susimokėti baudą“, – dėstė teisininkas.

REKLAMA

Jis paminėjo, kad nuo 2015 m. įžeidimas nebėra nusikalstama veika, tad teisinių priemonių patraukti „keikūną“ atsakomybėn nėra.

O pateikti ieškinį teismui dėl asmens garbės ir orumo įžeidimo galima tik tokiu atveju, kai tai buvo padaryta viešai (socialiniuose tinkluose, spaudoje ir kt), o ne asmeniškai.

Tad ir šiuo atveju, pasak advokato, nebūtų galimybės „ST piramidė“ direktoriui taikyti teisinę atsakomybę, nes įžeidimai vyko asmeninio pokalbio metu.

REKLAMA

A. Žlioba paminėjo, kad įmonei vengiant išduoti sąskaitą faktūrą galima su skundu kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją el. paštu [email protected] dėl buhalterinės apskaitos pažeidimų.

O dėl nuomos sutarties pažeidimo – į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).

Kada kreiptis ir kokių įrodymų reikia?

VVTAT aiškinimu, dėl paslaugos kokybės ir nuostolių vartotojas visų pirma privalo raštu kreiptis į paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Jei įmonė neatsako per 14 d. arba nesutinka tenkinti kliento reikalavimų, tada jis turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. 

Anot tarnybos, yra labai svarbu sudaryti rašytinę sutartį, rinkti mokėjimą įrodančius dokumentus.

Jei įmonė nesutinka pasirašyti paslaugos teikimo sutarties ar išduoti mokėjimą patvirtinantį dokumentą, klientui jau turėtų kilti įtarimų dėl paslaugos teikėjo veiklos.

„Be šių dokumentų yra ypač sunku apginti savo teises, jei vėliau vartotojui kiltų problemų dėl suteiktų paslaugų. VVTAT ne kartą yra raginusi vartotojus patikrinti atsiliepimus apie prekių ar paslaugų teikėjus.

Minimoje situacijoje vartotoja neturi sutarties ar kitų dokumentų, kuriuose būtų užfiksuotos paslaugos teikimo sąlygos, todėl galimai VVTAT dėl objektyvių priežasčių ginčo išnagrinėti nepavyktų“, – kalbėjo tarnyba.

Ji nurodė, kad yra gavusi vieną prašymą, susijusį su „ST piramide“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų