H&M, kaip ir virtinė kitų įmonių, pernai nusprendė pasitraukti iš Rusijos rinkos, kai Vakarų šalys sankcijų banga atsakė į Maskvos invaziją į Ukrainą.
„Mūsų sprendimas nutraukti verslą Rusijoje, kuri buvo svarbi ir pelninga rinka, turėjo reikšmingos neigiamos įtakos veiklos rezultatams“, – pranešime spaudai teigė generalinė direktorė Helena Helmersson (Helena Hemerson).
Bendrovė pajuto ir sustiprėjusio JAV dolerio bei išaugusių vežimo ir žaliavų kainų poveikį.
„Užuot perkėlę visas išlaidas savo klientams, nusprendėme toliau stiprinti pozicijas rinkoje“, – pabrėžė H. Helmersson.
Išlaidų mažinimo programą įgyvendinančiai H&M taip pat teko susidurti su nuo karo Ukrainoje pradžios visoje Europoje išaugusiomis energijos kainomis.
Grupės grynasis pelnas 2022 metais sumažėjo 68 proc. iki beveik 3,6 mlrd. Švedijos kronų (346 mln. JAV dolerių).
Tuo metu rugsėjo–lapkričio mėnesiais – ketvirtąjį praėjusių finansinių metų ketvirtį – bendrovė skaičiavo 864 mln. Švedijos kronų (84 mln. JAV dolerių) nuostolius.
Nepaisant to, bendrovė yra nusiteikusi optimistiškiau dėl 2023-ųjų, o pardavimai gruodžio–sausio mėnesiais išaugo 5 procentais.
„Pardavimai naujaisiais finansiniais metais prasidėjo gerai. Išoriniai veiksniai vis dar kelia iššūkių, bet judame teisinga kryptimi“, – teigė bendrovės vadovė.