Užklausa buvo pateikta pagal ES Skaitmeninių paslaugų aktą (SPA), įpareigojantį platformas, be kitų dalykų, imtis platesnių veiksmų kovojant su neteisėtų ir kenksmingų prekių pardavimu.
Europos Komisija teigė norinti sužinoti, kokių veiksmų ėmėsi Kinijoje įkurtos platformos, kad naudotojai galėtų joms pranešti apie neteisėtus produktus.
Informaciją turi pateikti iki liepos 12 d.
Ji taip pat nori sužinoti, kaip „Shein“ ir „Temu“ laikosi taisyklių, kad būtų išvengta praktikos, kai vartotojai apgaulės būdu verčiami pirkti nereikalingus daiktus arba jiems parenkami tam tikri nustatymai be jų žinios.
Komisija taip pat norėtų gauti daugiau informacijos apie tai, kaip jos užtikrina savo rekomendavimo sistemų – algoritmų, kuriuos platformos naudoja suasmenintam turiniui pateikti – skaidrumą ir kaip lengvai galima atsekti pardavėjus.
Abi bendrovės turi pateikti prašomą informaciją iki liepos 12 dienos.
„Shein“ nurodė, kad „stengiasi greitai patenkinti“ prašymą.
„Mes pritariame Komisijos tikslui užtikrinti, kad ES vartotojai galėtų ramiai apsipirkti internetu, ir toliau glaudžiai bendradarbiausime su Komisija“, – sakė „Shein“ atstovas spaudai.
„Temu“ savo ruožtu teigė, kad visapusiškai bendradarbiauja su ES.
„Taip pat norėtume pakartoti, kad esame visiškai įsipareigoję laikytis visų rinkose, kuriose veikiame, galiojančių įstatymų ir taisyklių“, – sakė „Temu“ atstovas spaudai.
EK teigė, kad jos prašymas pateikti informaciją taip pat buvo pagrįstas vartotojų organizacijų pateiktu skundu.
Gegužę skėtinė Europos vartotojų teisių organizacija BEUC pateikė Europos Komisijai skundą dėl „Temu“, kaltindama ją naudojant „manipuliacinius metodus“.
Tuo metu „Temu“ teigė, kad yra įsipareigojusi laikytis taisyklių.
Platforma sulaukė spaudimo ir už Europos ribų. Pietų Korėjos reguliavimo institucijos tiria ją dėl įtarimų nesąžininga veikla, įskaitant melagingą reklamą.
Tiek „Temu“, tiek „Shein“ turi nemažą Europos naudotojų bazę.
Singapūre įsikūrusi kinų bendrovė „Shein“ teigė, kad 27 ES šalyse turi apie 108 mln. aktyvių naudotojų per mėnesį.
„Temu“ į Europos rinką įsiliejo tik praėjusiais metais ir teigė, kad vidutiniškai turi apie 75 mln. aktyvių naudotojų per mėnesį.
Be to, „Shein“ ir „Temu“ neseniai prisijungė prie kitų prekyviečių „AliExpress“, „Amazon“ ir „Zalando“, įtrauktų į 24 „labai didelių interneto platformų“, kurioms pagal SPA taikomos griežtesnės saugumo taisyklės, sąrašą.