Tyrimas inicijuojamas pagal naująjį ES Skaitmeninių paslaugų aktą (SPA), skirtą pažaboti neteisėtą internete talpinamą turinį ir priversti didžiausias pasaulyje technologijų bendroves daryti daugiau, kad būtų galima apsaugoti vartotojus internetinėje erdvėje.
Europos Komisija (EK) pareiškė įtarianti, kad „Meta“ vykdomas reklamos moderavimas yra „nepakankamas“, o mokamų skelbimų skaičiaus padidėjimas šiomis sąlygomis gali pakenkti „rinkimų procesams ir pagrindinėms teisėms, įskaitant vartotojų apsaugos teises“.
ES lyderiai ypač nerimauja dėl Rusijos bandymų manipuliuoti viešąja nuomone ir pakenkti Europos demokratijai.
Tyrimo tikslas yra „užtikrinti, kad būtų imtasi efektyvių veiksmų, visų pirma siekiant neleisti, jog kišantis iš užsienio būtų pasinaudota „Instagram“ ir „Facebook“ silpnosiomis vietomis“, sakė ES vidaus rinkos komisaras Thierry‘is Bretonas.
„Įtariame, kad „Meta“ vykdomas moderavimas yra nepakankamas, jog stinga skaidrumo reklamos ir turinio moderavimo procedūrų srityje“, – pareiškime cituojama EK vykdomoji vicepirmininkė Margrethe Vestager.
„Facebook“ ir „Instagram“ yra vienos iš 23 „labai didelių“ internetinių platformų, kurioms privalu laikytis SPA, antraip joms grės baudos, kurios gali sudaryti iki 6 proc. jų pasaulinių pajamų.