• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus senamiestyje įvedus kilpinį eismą dažniau pavežėjų paslaugomis besinaudojantys gyventojai tikina, kad pavežėjimo kaina išaugo. Visgi pavežėjimo paslaugas teikiančių platformų atstovai teigia, kad įkainiai pastaruoju metu nebuvo keisti, o didesnę kelionės kainą gali nulemti ne vienas faktorius.

Vilniaus senamiestyje įvedus kilpinį eismą dažniau pavežėjų paslaugomis besinaudojantys gyventojai tikina, kad pavežėjimo kaina išaugo. Visgi pavežėjimo paslaugas teikiančių platformų atstovai teigia, kad įkainiai pastaruoju metu nebuvo keisti, o didesnę kelionės kainą gali nulemti ne vienas faktorius.

REKLAMA

Socialiniuose tinkluose pastaruoju metu galima pastebėti, kad Vilniaus gyventojai vis diskutuoja apie galimai dėl senamiestyje įvesto kilpinio eismo išaugusias pavežėjų paslaugų kainas. Kai kurie tikina, kad nors jų kelionės maršrutas dėl naujųjų eismo pokyčių nepakito – kelionės kaina išaugo net keliais eurais.

Tačiau pavežėjimo paslaugų platformų atstovai tikina – įkainiai dėl to nebuvo keisti.

„Pavežėjimo kainos įvedu kilpinį eismą senamiestyje nesikeitė. Kartais kelionės kaina gali būti didesnė, jei dėl naujai organizuojamo eismo atstumas tarp tų pačių A ir B taškų tapo ilgesnis“, – nurodo taksi ir pavežėjų įmonės „eTaksi“ rinkodaros vadovė Eglė Norkaitienė.

REKLAMA
REKLAMA

Ji pabrėžia, kad pavežėjimo paslaugos kainą lemia ne tik kelionės atstumas, bet ir paklausa, todėl esant dideliam užsakymų skaičiui, kaina gali būti didesnė.

REKLAMA

„Jei paklausa yra stipriai išaugusi, įsijungia daugikliai ir tuomet nesvarbu, ar tai senamiestis, ar kita miesto vieta, kilometro ir minutės kainos padidėja, bet keleivis apie tai visada yra informuojamas.

Tam, kad keliaujantiems iš ar į senamiestį kainos būtų kuo mažesnės, rekomenduojama pasirinkti optimalią iškvietimo vietą“, – sako E. Norkaitienė.

Kainą nulemia kelios sudedamosios dalys

Pavežėjimo platformos „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius taip pat pabrėžia, kad Vilniaus senamiestyje įvedus kilpinį eismą, pavežėjimo platformos paslaugų įkainiai nebuvo pakeisti, bet atkreipia dėmesį, kad kainą nulemia ne viena sudedamoji dalis.

REKLAMA
REKLAMA

„Kelionės su „Bolt“ kainą standartiškai sudaro trys sudedamosios dalys: įsėdimo mokestis, įkainis už nuvažiuotą atstumą ir kelionės trukmę. Vadinasi, kaina labiausiai priklauso nuo to, kur klientas laukia vairuotojo ir iš kur atvyksta pats vairuotojas“, – aiškina A. Pacevičius.

Anot „Bolt“ vadovo Lietuvoje, klaidinga manyti, kad klientas vairuotojui priskiriamas tas, kuris yra arčiausiu atstumu matuojant tiesia linija žemėlapyje. Programa automatiškai įvertina, kokį realų atstumą atitinkamomis eismo sąlygomis turės nuvažiuoti vairuotojas iki keleivio – pagal tai maršrutas paskiriamas greičiausiai iki keleivio galinčiam atvykti vairuotojui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei numatoma, kad vairuotojas, vykdamas pas klientą, pateks į eismo spūstį ar turės važiuoti didelį ratą aplink, t.y. užtruks ilgiau ar nuvažiuos daugiau, kelionės kaina klientui bus didesnė, nei įprastai“, – sako A. Pacevičius.

Jis taip pat teigia, kad važiuojant tuo pačiu maršrutu, kaina gali nulemti kelios priežastys, pavyzdžiui, automobilio kategorija ar didelis užsakymų skaičius.

REKLAMA

„Visų pirma, galbūt keleivis pasirinko kitą automobilio kategoriją – galima rinktis Bolt, Protect, Basic, Comfort, XL. Antra, galbūt tuo metu yra labai daug užsakymų mieste arba į tą pačią vietą kviečiama daug automobilių vienu metu – tokiais atvejais įsijungia kainos daugiklis.

Galutinė kaina taip pat gali keistis, jei, pasirinkus tą patį galutinį adresą, pasirenkamas kitas maršrutas, yra didelės eismo spūstys, eismą lėtina kelio remonto darbai“, – nurodo „Bolt“ vadovas Lietuvoje.

REKLAMA

Pakeitimai siekiant sumažinti tranzitinį eismą

Kilpinis eismas Vilniaus senamiestyje įvestas liepos 7 d. Sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą.

Iki pakeitimų tranzitinis eismas Senamiestyje sudarė 40 proc., o rytais – iki 70 proc. Vilniaus miesto savivaldybės pranešime nurodoma, kad automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei. Tad nuspręsta įvesti kilpinį eismą ir taip eliminuoti galimybę naudotis jo gatvėmis savojo maršruto trumpinimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Senamiestis dabar padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyksta tik į vieną pusę. Kiekviena zona turi atskirus įvažiavimus ir išvažiavimus. Pagrindiniai įvažiavimai yra Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos, Rūdininkų ir Universiteto gatvėse.

Judėjimas kilpiniu eismu reiškia tai, kad į Senamiestį įvažiavus vienoje pusėje, išvažiuoti bus galima irgi tik toje Senamiesčio dalyje, taigi neliks galimybės kirsti jo skersai. Į Senamiesčio teritoriją galima patekti ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklauso vienai iš keturių kilpų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų