Kai kurie iš jų jau buvo priversti kiek anksčiau didinti tarpmiestinių autobusų ir traukinių bilietų kainas. Dabartinį degalų kainų šuolį jie esą dengia iš vidinių resursų. Tačiau neatmeta, kad ateityje kelionės gyventojams brangs.
Kainos priklausys nuo patiriamų išlaidų
Bendrovės „Kautra“ Marketingo vadovas Justinas Vadluga pasakojo, kad pandemijos metu keleivių srautai buvo sumažėję, tai paskatino viruso plitimas.
„Srautai pandemijos laikotarpiu yra sumažėję, turėjome sezoninį keleivių suaktyvėjimą vasaros laikotarpiu bei prieš didžiąsias metų šventes, bet sausį ir vasarį visuomet važiuojame su daugiau laisvų vietų, o šiemet dar prisideda ir viruso atmainos plitimas“, – kalbėjo J. Vadluga.
Jis užsiminė, kad artimiausiu metu kainos neturėtų didėti, tikimasi, jog keleivių srautai sugrįš ir kainų keisti neprireiks.
„Kol kas dirbame su tomis pačiomis kainomis. Klausimas jautrus tiek keleiviams, kurių turime mažiau, tiek įmonei. Kainos šiandien nekeliame ir neplanuojame kelti, jeigu kaštai drastiškai nedidės. Sekame kiekvieną kuro kainų svyravimą ir ieškome būdų išlaikyti bilietų kainas iš vidinio rezervo. Tikimės, kad pavasarį sugrįš keleiviai, turėsime didesnį judėjimą ir galėsime išsiversti su dabartinėmis kainomis“, – pabrėžė J. Vadluga.
Kainas diktuoja išlaidos degalams ir konkurencija
„Busturas“ įmonės atstovai atsiųstame komentare užsiminė, kad prieš kurį laiką kelionių autobusais kainos padidėjo, o tokiems pokyčiams didelę įtaką turėjo padidėjusios degalų kainos.
„Taip, kainos pandeminiu laikotarpiu keitėsi. Kauno kryptimi bilietų kainos padidėjo 9 proc., Vilniaus krypties maršrutais kainos padidėjo 4 proc. Degalų sąnaudos visose sąnaudose sudaro 20 proc., todėl ženkliai (vidutinė dyzelino kaina didėjo 26 proc.) pasikeitus kuro kainoms, privalėjome reaguoti ir peržiūrėti bilietų kainodarą“, – aiškino atstovai.
Jie skaičiavo, kad praėjusiais metais keleivių srautai mažėjo, tai galėjo įvykti dėl mažesnio reisų skaičiaus.
„Keleivių mažėjimui įtakos turėjo ir mažesnio vykdomų reisų skaičiaus, kadangi pandemijos metu turime galimybę nevykdyti nuostolingų maršrutų. Todėl vertinant keleivių skaičių 1 ridos km turime augimą 3 proc., vertinant 2021 m. laikotarpį“, – teigė „Busturas“ atstovai.
Anot jų, artimiausiu metu kelionių kainos turėtų išlikti tokios pačios, nes pokyčius diktuoja degalų kainų kitimas ir konkurencija rinkoje.
„Kainų pokytis priklauso nuo esamos situacijos, analizuojame patiriamas išlaidas ir įvertinę jas nustatome bilietų kainas. Kainų pokytį nulems besikeičiančios degalų kainos bei konkurencija rinkoje. Šiuo metu kainų keisti neplanuojame“, – komentare nurodė „Busturas“ atstovai.
Jų teigimu, kad kalbėti apie kainų situaciją ateityje yra sudėtinga – viskas priklausys nuo to, ar keisis kuro ir kitų išteklių kainos rinkoje.
„Kaip ir minėjome, tai priklausys nuo patiriamų išlaidų, kurios, deja, ne visada priklauso nuo mūsų pačių, todėl negalime nuspėti kada vėl teks peržiūrėti kainodarą. Apie bilietų kainų stabilizavimą atsakymo neturime, nes esame priklausomi nuo rinkoje besikeičiančių kuro bei kitų išteklių kainos“, – komentavo atstovai.
Svarbiausia – saugus keliavimas
LTG atstovė Kotryna Dzikaraitė komentavo, kad keleivių vežimo bendrovė siekia užtikrinti saugias sąlygas keliauti, o pandemijos piko metu buvo vienintelė tarpmiestinio susisiekimo paslaugas vykdanti įmonė.
„Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ siekia užtikrinti tvarias, patogias ir saugias keliones traukiniais tiek šiandienos keliautojams, tiek ateityje. Per visą COVID-19 pandemiją keleivių vežimo bendrovė nepertraukiamai teikė tarpmiestinio susisiekimo paslaugas, o per pandemijos piką 2020 m. pavasarį buvo vienintelis vežėjas, vykdęs tokį susisiekimą“ – kalbėjo K. Dzikaraitė.
Jos teigimu, kad vietinio susisiekimo bilietų kainos pernai išaugo, tam įtaką padarė pakitusi sąnauda, taip pat keitėsi situacija rinkoje.
„Nuo 2021 m. rugpjūčio 2 d. pasikeitė vietinio susisiekimo bilietų kainos – jos visiems maršrutams apytiksliai padidėjo apie 15 proc. Paskutinį sykį reikšmingesnius bilietų kainodaros pokyčius bendrovė atliko 2017 metais (išskyrus naujus maršrutus).
O per šį beveik penkerių metų laikotarpį reikšmingai pakito sąnaudinė dalis: augo darbo užmokestis bendrovėje, traukinio priežiūros ir parangos sąnaudos, atsirado kiti veiklai vykdyti būtini kaštai, susiję su COVID-19 prevencija, kurie, tikėtina, išliks rutininiai, pakito ir situacija rinkoje, o augantis vidutinis šalies darbo užmokestis bei pragyvenimo lygis pakeitė vartojimo įpročius, prekių bei paslaugų kainas“, – teigė atstovė.
Ji pasakojo, kad yra siekiama keleiviams užtikrinti kuo labiau prieinamą rezultatą – šiuo metu stengiamasi priimti sprendimą sumažinti bilietų kainas.
„LTG Link“ tikslas – kurti naują keliavimo kultūrą ir tapti pirmuoju pasirinkimu keleiviams, vertinamu dėl aukšto lygio paslaugų, veiklos efektyvumo ir valdymo, todėl bendrovė privalo nuolat vertinti ekonominius bei rinkos situacijos pokyčius. Kaip tik šiuo metu analizuojama stipriai išaugusių energetinių išteklių kainų įtaka bendrovės veikloms rezultatams, po kurios bus priimami sprendimai dėl galimų bilietų kainų pokyčių“, – komentavo K. Dzikaraitė.
Galima gauti nuolaidas
K. Dzikaraitė atkreipė dėmesį, kad nuo šių metų planuojama įvesti naują kainodaros metodiką, ji remsis kelionės atstumu ir patogumo lygiu.
„Be to, šiemet bendrovė planuoja įvesti naują kainodaros metodiką, kuri bus paremta kelionės metu nuvažiuotu atstumu ir kelionės komforto lygiu bei bus nustatoma atsižvelgiant į šalies makroekonominę situaciją (infliaciją, vartotojų kainų indeksą ir kt.) ir konkurencinę aplinką. Apie pokyčius visuomenė bus išsamiai informuojama ją patvirtinus“, – kalbėjo K. Dzikaraitė.
Už bilietų kainų tarifus yra atsakinga LR Ryšių reguliavimo tarnyba, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ suskubo užsiminti, kad kainodaros pokyčiai nebus didesni nei tarnybos nustatyti tarifai.
„Svarbu pažymėti, kad vietinio susisiekimo bilietų kainų tarifai yra nustatomi LR Ryšių reguliavimo tarnybos, tad bet kokie kainodaros pokyčiai neviršys tarnybos nustatytų tarifų. Kaip ir iki šiol, teikdama keleivių vežimo paslaugas bendrovė sieks žmones skatinti rinktis tvaresnes keliones, auginti keliaujančių traukiniais skaičių ir investuoti į geresnes kiekvieno kliento patirtis“, – pasakojo atstovė.
Ji pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ teikia nuolaidų tam tikroms socialinėms grupėms, taip pat perkant bilietus atgal.
„LTG Link“ ir toliau tęs taikomą kaininių pasiūlymų klientams politiką. Didelės nuolaidos taikomos terminuotus bilietus įsigyjantiems ir dažnai bendrovės paslaugomis besinaudojantiems keliautojams. Be to, taikomos lengvatos ir nuolaidos senjorams, studentams, moksleiviams, vaikams, individualių poreikių turintiems ir nukentėjusiems asmenims, POLA kortelių turėtojams, bilietus „atgal“ įsigyjantiems žmonėms, „Eurail“ arba „Interrail“ kelionių pasus turintiems asmenims bei grupėms“, – užbaigė K. Dzikaraitė.