„Coface Baltics“ vadovas Mindaugas Sventickas sako, kad nuo vasario šių įmonių prognozės tapo stabilesnės – iki tol kelis mėnesius jos tik blogėjo.
„Lietuvos transporto sektoriaus situacija šių metų pirmąjį ketvirtį buvo pablogėjusi, tačiau nuo antrojo ketvirčio pastebime pozityvių tendencijų – stabilizavosi krovinių gabenimas jūrų ir vandens keliais, beveik į priešpandeminį lygį grįžo krovinių pervežimas sausumos keliais“, – pranešime sakė M. Sventickas.
Kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė Jekaterina Rojaka sako, kad 2022 metais smarkiai išaugo bendrovių bankrotų skaičius, tačiau šiemet jis pradėjo stabilizuotis.
„Pirmąjį pusmetį sektoriaus bankrotai sudarė tik 6 proc. visų įmonių bankrotų, tuo metų prekybos įmonių bankrotai sudarė 24 proc., statybų sektoriaus – 20 proc. Iš viso nuo metų pradžios bankrutavo 35 transporto paslaugas teikiančios bendrovės (pernai – 50)“, – pranešime sakė J. Rojaka.
J. Rojakos teigimu, šiemet kiek sulėtėjo naujų įmonių kūrimasis – pernai, nepaisant bankrotų, aktyviai registravosi naujos įmonės, o per keturis šių metų mėnesius šis skaičius susitraukė 2 proc.
Kredito biuro atstovės teigimu, transporto bendrovės pradėjo daugiau skolintis, o vidutinė skola išaugo apie 35 proc.
Pasak pranešimo, didžioji dalis (72 proc.) transporto įmonių Lietuvoje krovinius gabena sausuma – liepos mėnesį iš 8,57 tūkst. įmonių tokių buvo net 6,2 tūkst., skrydžių bendrovių buvo 21, transportavimo vandens keliais – 37, dar 2,23 tūkst. įmonių teikia saugojimo ir su transporto paslaugomis susijusią veiklą, 82 įmonės – pašto ir kurjerių paslaugas.
Transportas sudaro virš 55 proc. visų Lietuvos eksporto paslaugų. 2022 metais transporto ir saugojimo sektorius sugeneravo 11,2 proc. šalies BVP – 2,6 karto daugiau nei vidutiniškai kitose ES šalyse.
Lietuvoje šiuo metu veikia 8,57 tūkst. transporto ir logistikos įmonių, jose dirba 171,3 tūkst. darbuotojų – ketvirtadaliu daugiau nei 2019 metais.