Vilnietė Aldona (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi), gyvenanti Antakalnio mikrorajone skundėsi, kad namą administruojanti įmonė „Mano būstas“ be gyventojų žinios pakeitė laiptinėje laidus ir dabar prašo susimokėti po 120 eurų.
„Su gyventojais niekas nesitarė, tiesiog vieną dieną gavome trumpąsias žinutes, kad kažkuriam laikui bus atjungta elektra. Iš pradžių nieko neįtariau, juk maža kam ji gali būti atjungta.
Tačiau tądien laiptinėje pamačiau, meistrą prie mano elektros skaitiklio. Paklausiau, kokius jis darbus atlieka. Meistras paaiškino, kad veda laidą į viršutinį aukštą. Daugiau nebeklausinėjau, pamaniau, kad viršutinio aukšto gyventojams reikalingas naujas laidas“, – pasakojo moteris.
Anot Aldonos, po kelių savaičių jį gavo 120 eurų sąskaitą už darbus.
„Iš karto paskambinau „Mano būstui“, tačiau man niekas nieko neaiškino. Sakė, kad sąskaitoje viskas surašytą. O ten parašyta, kad reikia susimokėti už vamzdžius, elektros instaliaciją ir laidus.
Tačiau prieš porą metų labai panašūs darbai jau buvo atlikti ir visi laiptinės gyventojai už juos susimokėjo. O dabar ir vėl reikia mokėti. Mūsų laiptinėje 12 butų, tikrai nemaža suma išeina“, – piktinosi moteris.
Aldona tikino, kad vėl kreipėsi į namą administruojančią įmonę, kad ji paaiškintų, kodėl gyventojams ir vėl tenka mokėti.
„Galiausiai man pasakė, kad buvo atvykusi komisija, kuri ir nusprendė atlikti darbus. Tačiau kokia tai buvo komisija, kas ją iškvietė, atsakymų negavau. Be to, mes, gyventojai neturėjome jokių nusiskundimų dėl elektros, viskas veikia.
Tačiau vis tiek kažkas nusprendė, kad reikia atlikti remonto darbus, apie kuriuos niekas mums nepranešė, jokio skelbimo nebuvo, tik gavome trumpąsias žinutes, kad bus atjungta elektra“, – piktinosi moteris.
Aldona pasakoja, kad anksčiau darbai buvo atliekami su gyventojų žinia.
„Pavyzdžiui, prieš keletą metų buvo atlikti stogo remonto darbai, tad vyko susirinkimas, sąmata buvo suderinta ir visi gyventojai sutiko mokėti už darbus.
Gyvenu antrame aukšte, bet puikiai suprantu, kad namo stogas visų gyventojų reikalas, ne tik gyvenančių viršutiniame aukšte“, – pasakojo moteris.
Aldona teigė, kad laiptinėje daugiausiai gyvena vien pensininkai, dalis žmonių serga įvairiomis ligomis.
„Tad beveik net nėra su kuo pasikalbėti. Tik su viena kaimyne galiu pasitarti. Su ja ir bandom aiškintis su „Mano būstu“.
O suma skirta susimokėti už remonto darbus yra tikrai nemaža visiems gyventojams, ne tik pensininkams, bet ir man. Prižiūriu neįgalų sūnų, jo gaunama išmoka nėra didelė, tad didžioji finansinė našta tenka man. Tad tikrai pikta mokėti už darbus, kurie ko gero buvo visai nereikalingi.
Bet aš dirbu, atiduosiu visą algą ir lauksiu jau kitos, o ką daryti pensininkams, jiems net pensijos gali neužtekti susimokėti už komunalines paslaugas ir dar už remontus“, – piktinosi moteris.
Remonto darbai buvo būtini
„Mano būstas atstovas“ Paulius Ugianskis teigė, kad moters name, atlikus išsamią techninę apžiūrą, buvo vykdomi elektros instaliacijos remonto darbai bendrojo naudojimo patalpose.
„Darbai buvo organizuoti remiantis būtinaisiais statinių priežiūros reikalavimais. Netvarkinga elektros instaliacija nebeatitiko Priešgaisrinės saugos reikalavimų ir delsiant ją remontuoti galėjo kilti net gaisro pavojus.
Taigi galėjo kilti rizika ne tik turtui, bet ir gyventojų gyvybei. Reaguodamas į tai namo administratorius nedelsiant pasirūpino defektų pašalinimu ir saugumo užtikrinimu“, – sakė P. Ugianskis.
Susidūrėte su panašia problema? Papasakokite mums, konfidencialumą garantuojame.