„Gerbiami Tėveliai, kreipiamės į Jus šiuo nelengvu momentu. Dėl bendro mūsų visų saugumo sustabdėme mūsų akademijos treniruočių procesą. Deja, tačiau tokios situacijos negalėjome numatyti ir tinkamai jai pasiruošti. Puikiai suprantame, kad neturime teisės Jūsų prašyti mokėti už paslaugas, kurių negaunate, tačiau būtume labai dėkingi, jei galėtumėte ir toliau mokėti mėnesio mokestį ar bent dalį šio mokesčio savo nuožiūra“, – rašoma futbolą Vilniuje lankančių vaikų tėvams skirtame laiške.
Laiško autorius pabrėžia, kad daugelis akademijos trenerių šiuo metu negauna kitų pajamų, o didžiąją dalį akademijos pajamų sudaro būtent gaunamas mokestis už treniruotes, todėl įmokos itin svarbios, kad būtų galima išlaikyti trenerių darbo vietas.
„Suprantame, kad karantino laikotarpis nesitęs amžinai. Ir mes pažadame, kad kai tik vaikai galės vėl išbėgti į futbolo aikšteles, mūsų akademijos treneriai atiduos visas savo jėgas, dėmesį ir meilę, kad vaikai kuo greičiau grįžtų į įprastą futbolininkų gyvenimo ritmą ir toliau džiaugtųsi šio nuostabaus žaidimo teikiamais malonumais. Tikimės Jūsų supratimo ir iš anksto dėkojame už pagalbą“, – teigiama laiške.
Visgi tokį laišką gavusiems tėvams iškilo klausimas: ar gali būti prašoma mokėti už treniruotes, kurios nevyksta?
Siūlo įvertinti situaciją
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pabrėžia, kad karantinas – nėra eilinė situacija, todėl kiekvienas atvejis turėtų būtų vertinamas individualiai pagal konkrečias aplinkybes bei protingumo kriterijus.
„Susiklosčiusi situacija visame pasaulyje yra neįprasta tiek vartotojams, tiek paslaugų teikėjams, todėl VVTAT vartotojams pataria kiekvienu atveju ieškoti kompromiso su paslaugų teikėju, įvertinti galimybes pasinaudoti užsiėmimais nuotoliniu būdu ar, esant galimybei, priimti kitokį paslaugos teikėjo pasiūlymą, susijusi su neformaliuoju ugdymu“, – sako VVTAT atstovė.
VVTAT atkreipia dėmesį, kad labai svarbu peržiūrėti su privačiu būreliu sudarytą sutartį, įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų sąlygų tarp šalių yra susitarta, ar sutartyje nėra aptartos nenugalimos jėgos aplinkybės ar šalių nenumatytos aplinkybės, ar nėra aptarta sąlygų dėl paslaugų mokesčio mažinimo, jei paslaugų teikėjas negali paslaugų teikti įprastiniu, pagal sutartį sulygtu būdu, dėl nuo jo nepriklausančių aplinkybių ir pan.
„Jei minėtos aplinkybės sutartyje neaptartos ir jeigu paslaugų teikėjas yra sustabdęs veiklą ir nėra teikiamos paslaugos pagal sudarytą sutartį bei nėra patiriamos faktinės išlaidos, susijusios su paslaugų teikimo procesu pagal sutartį, vartotojas turi teisę nemokėti sutartyje sutarto mokesčio“, – teigia VVTAT.
Vartotojui ir paslaugų teikėjui nepavykus rasti bendro sprendimo, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka, pateikdamas gautą paslaugų teikėjo atsakymą, sudarytos sutarties kopiją ir kitų turimų dokumentų kopijas
Būtina pabrėžti, kad VVTAT nagrinėtų tik dėl privačių būrelių kylančius vartojimo ginčus. Kilus ginčui dėl savivaldybės organizuojamų užimtumo būrelių, vartotojai turėtų kreiptis į atitinkamos savivaldybės administraciją.