Į portalo tv3.lt redakciją kreipėsi penki skirtingus vardus ir pavardes nurodę skaitytojai. Visi jie skundėsi dėl atleidimo iš bendrovės „Mano planas“, kuri veikia kaip „Markestro“.
Įmonės vadovas neneigia atleidęs dalį neseniai priimtų darbuotojų. Tačiau tai esą padaręs laikydamasis Darbo kodekso ir jiems tiesiog nepateisinus lūkesčių.
Įspėja ir darbuotojus, ir klientus
„Markestro“ darbuotojai, kurie kreipėsi į portalą, skundėsi buvę apgauti bendrovės, kuri telefonu klientams pardavinėja, pavyzdžiui, kurį elektros tiekimo planą ar kitas paslaugas jiems yra naudingiau pasirinkti.
„Yra įrašyti pokalbiai. Po mėnesio darbo visiems liepta pasiimti nemokamas atostogas, daugumą atleido. Jei priešinsimės, būsime atiduoti teisėsaugai“, – pasakojo viena darbuotoja.
Pasak jos, sutartys su klientais sudarinėjamos jiems meluojant dėl tariamai geriausios pasiūlymų kainos.
Kitos darbuotojos teigimu, darbo pokalbio metu, darbuotojams buvo meluota apie darbo pobūdį, darbo valandas.
„Buvo kalbėta apie neegzistuojančią „bonusų“ sistemą, kurios, deja, kai atleido, niekam neišmokėjo. „Bonusai“, tai 22 eurai, nuo kiekvienos pasirašytos elektros sutarties su klientu“, – paaiškino skaitytoja.
Dar viena atleista darbuotoja tikino, kad „Markestro“ ne tik esą apgaudinėja klientus, bet ir darbuotojus atleidžia be priežasties ir neišmokėdama žadėtų priedų.
„Prievarta turėjome pardavinėti elektrą ir meluoti apie kainas, meluoti apie pardavimus. Elektra yra šios dienos klausimas ir ištransliuokite apie elektrą, kad, gink Dieve, nesudarinėtų sutarčių.
Žmonės liko ant ledo – melavimas yra įmonės tikslas. Vadovai neina į pokalbius. Į pokalbius leidžia tik atsitiktinius vadovus“, – parašė dar viena darbuotoja.
Oficialių skundų nesulaukė
„Sodros“ duomenimis, liepą bendrovė „Mano planas“ turėjo 10 darbuotojų, rugpjūtį – 34, o vienu metu rugsėjį – daugiau kaip 130 darbuotojų. Tačiau spalio 14 d. jų jau buvo tik 98.
Paprastai atleidžiant grupę darbuotojų apie tai privalu pranešti Užimtumo tarnybai. Tačiau jos atstovė spaudai Milda Jankauskienė informavo, kad pranešimas apie numatomą grupės darbuotojų atleidimą iš „Mano planas“ („Markestro“) nėra gautas.
Valstybinės darbo inspekcijos Administravimo skyriaus organizavimo ir metodų specialistė Dr. Jolanta Bielskienė informavo, kad kol kas minėtos bendrovės buvę ar esami darbuotojai oficialiai nėra pateikę skundų dėl darbdavio elgesio.
„Žmonės dažnai bendrai teiraujasi dėl atleidimo iš darbo aplinkybių, tačiau tokie paklausimai nėra fiksuojami. Jeigu įvyko atleidimas ir darbuotojas mano, kad buvo atleistas neteisėtai, jis gali kreiptis į Darbo ginčų komisiją.
Dėl minėtos bendrovės į Darbo ginčų komisiją pastaruoju metu kreiptasi nebuvo“, – pranešė J. Bielskienė.
Viskas arba nieko
Bendrovės „Mano Planas“ direktorius Artūras Meškelė neslėpė, kad jo vadovaujama įmonė priėmė nemažai darbuotojų ir juo atleido. Esą tai buvęs eksperimentas, kuris nepasiteisino, nes įdarbinti darbuotojai buvo per prasti.
A. Meškelė sutiko, kad jo komentaras būtų naudojamas šioje publikacijoje, tik su sąlyga, kad bus publikuotas visas ir neredaguotas. Tokį jį ir pateikiame:
„Šią vasarą leidomės į eksperimentą. Plėsdami savo klientų aptarnavimo padalinį nusprendėme suteikti galimybę tiems, kurie neturi patirties analogiškame darbe. Taip pat priimti į darbą tuos, kurie gali dirbti tik per nuotolį, taip sukurdami daugiau galimybių gyvenantiems regionuose. Veikdami rinkoje daugelį metų mes turime puikiai sustyguotus klientų aptarnavimo procesus, sistemas, pokalbių scenarijus, apmokymų programą, todėl buvome tikri, kad galime pasiūlyti visas sąlygas greitai įgyti naujų įgūdžių ir persikvalifikuoti. Patys turėdami tikslą augti greitai, kandidatams pasiūlėme ir itin geras darbo sąlygas. Netgi tiems, kurie neturi jokios patirties klientų aptarnavimo srityje siūlėme fiksuotą 700 eurų mėnesinį atlygį į rankas bei galimybę dirbti iš namų. Tokiomis sąlygomis buvome pasiruošę įdarbinti per 100 darbuotojų.
Į mūsų darbo skelbimą galiausiai atsiliepė iš ties daug labai įvairios patirties žmonių. Daugumą labiausiai viliojo galimybė pakeisti karjeros sritį ir gauti gerą atlygį – už analogišką darbą kituose skambučių centruose darbuotojams be patirties mokama ženkliai mažiau. O atlygis, kaip įprasta, susideda iš labai mažos fiksuotos sumos ir priedų už rezultatus.
Deja, mūsų eksperimentas visiškai nepavyko. Net nepasibaigus bandomajam laikotarpiui su dauguma naujokų turime atsisveikinti. Tai tenka padaryti dėl labai prastų jų darbo rezultatų, kuriuos vertiname jau po mokymų bei praktikos etapo. Apibendrinant galiu pasakyti, kad šiandien vidutinis naujokų darbo kokybės vertinimas pagal mūsų parametrus yra nepatenkinamas. O vertiname gana kompleksiškai. Tam turime tris pagrindinius kiekybinius ir kokybinius parametrus. Pastarasis apima pokalbių telefonu vertinimą – t. y. kaip laikomasi pokalbių scenarijaus, kokia yra bendravimo telefonu kultūra ir pan. Mes klientų aptarnavimo kokybei kompromisų nedarome. Žiūrime į tai labai rimtai, nes vertiname savo gerą vardą, taip pat turime rimtų kokybinių įsipareigojimų ir savo verslo partneriams. Todėl neturime kitos išeities, kaip tik nutraukti sutartį su bandomuoju laikotarpiu itin prastus rezultatus demonstruojančiais klientų aptarnavimo centro operatoriais.
Mūsų organizacijoje visais atvejais atsisveikinimas ir atsiskaitymas su darbuotojais vyksta įstatymų numatyta tvarka. Šis atvejis taip pat ne išimtis. Jiems priskaičiuojami proporcingai išdirbtų dienų skaičiui atostoginiai ir tai yra vienintelė išmoka, kurią numato Darbo kodeksas, jei darbo santykiai nutrūksta nepasibaigus bandomajam laikotarpiui.
Belieka apgailestauti, kad šiuo atveju susidūrėme su labai menka motyvacija mokytis, stengtis, tobulėti. Realiai padaryti rimtą posūkį savo profesiniame kelyje. Sunku paaiškinti tokios darbuotojų elgsenos priežastis, tačiau tikėtina, kad šis mūsų eksperimento rezultatas yra tik vienas pavyzdys, kaip bumerangu visai darbo rinkai grįžta karantino išmokos už prastovas ar bedarbystę.“
Pasiteisinimai nekažką...