Tai pirmadienį pranešė „Ukrinform“, remdamasi BBC rusų tarnybos tyrimu.
Kaip pažymi žurnalistai, šios laivų statyklos stato laivus Rusijos kariniam laivynui, kai kurie iš jų buvo pastebėti kare su Ukraina.
2019 metais JAV įvedė sankcijas Zelenodolsko gamyklai Tatarstane, o po Rusijos plataus masto invazijos į Ukrainą įmonei buvo paskelbtos Europos Sąjungos sankcijos. Ši įmonė nėra didžiausia laivų statykla Rusijoje, tačiau ji yra Rusijos karinio-pramoninio komplekso dalis ir stato karinius laivus. Rusijos karinio jūrų laivyno laivų detalės buvo tiekiamos ne tiesiogiai, o per tarpininkus, apeinant sankcijas.
Žurnalistai atkreipia dėmesį į Kroatijos bendrovę „Adria Winch“ ir Italijos kompaniją „Melcal S.P.A.“, kurios yra senos Rusijos laivų statytojų partnerės ir pagrindinės Rusijos karinio jūrų laivyno tiekėjos Europoje.
Kroatijos bendrovė „Adria Winch“ turi filialą Maskvoje, kuris reguliariai tiekia atsargines dalis Zelenodolsko laivų statyklai.
„Muitinės deklaracijose nurodyti laivų projektų numeriai leidžia daryti išvadą, kad atsarginės dalys skirtos būtent Rusijos karinio jūrų laivyno ir kitų jėgos žinybų laivams“, – teigiama publikacijoje.
Iš viso nuo 2022 metų vasario iki 2023 metų liepos kompanijos, susijusios su „Adria Winch“ ar jos antrinėmis įmonėmis Rusijoje, patiekė atsarginių dalių už 1,2 mln. dolerių.
Prasidėjus plataus masto karui Ukrainoje, Italijos bendrovė „Melcal“ įrangą į Rusiją siunčia ne tiesiogiai, o per Turkiją, Honkongą ar Kiniją. Iš viso nuo 2022 metų spalio iki 2023 metų liepos Rusijos kompanijos šios bendrovės pagamintai įrangai pirkti išleido 255 tūkst. dolerių.
„Patys įrangos gamintojai dažnai neturi duomenų, kas yra galutinis prekių gavėjas, ir ne visada gali įsitikinti, kad įranga nepasieks įmonių, kurioms taikomos sankcijos“, – pažymi tyrimo autoriai.
Kaip anksčiau rašė „Ukrinform“, prezidentas Volodymyras Zelenskis pareiškė, kad pagalba Ukrainai vis dar ribota, o Rusija iki šiol turi prieigą prie svarbiausių komponentų, reikalingų raketų ir bepiločių orlaivių gamybai.