Pranešama, kad liepos 15-ąją iš Maskvos į okupuotą Simferopolį skridęs „Airbus A321“ ore susidūrė su žuvėdromis. Keli paukščiai pateko į lėktuvo variklius ir sutrikdė jų veiklą. Pilotams pavyko nutupdyti lėktuvą laukuose neištraukus važiuoklės ir su neveikiančiais varikliais. Šalyje jie buvo sutikti kaip didvyriai.
Lėktuvo vadas – 41-erių Damiras Jusupovas iš Jekaterinburgo – žurnalistams pasakojo, kad per dvi skrydžio minutes jam teko net kelis kartu keisti veiksmų planą.
„Jausmų nebuvo jokių, mintys buvo susijusios tik su tuo, kaip, visų pirma, nenukristi, antra, kuomet kritimas buvo neišvengiamas, kaip įmanoma lengviau nutupdyti lėktuvą“, – cituojamas pilotas BBC.
Jo teigimu, vos pakilus jis pajuto „netipinį variklių veikimą“ – iš pradžių kairiojo, o vėliau ir dešiniojo. Abi šios situacijos yra nagrinėjamos treniruočių skrydžių metu, pažymėjo jis.
„Aš iš pradžių pamaniau, kad nustojo veikti vienas variklis. Maniau, įvertinsim šį gedimą, išjungsime variklį, apsisuksime, arba paprašysime patekimo į laukimo zoną ir atliksime nusileidimą tame pačiame oro uoste“, – pareiškė jis.
Tačiau vėliau pilotai išvydo, kad antrasis variklis taip pat netenka galios, ir lėktuvas pradėjo staigiai netekti aukščio. „Sprendimai keitėsi kelis kartus. Aš planavau pasiekti tam tikrą aukštį, jame išsilaikyti, suderinti (variklio) atsisakymą, priimti teisingą sprendimą, viską apskaičiuoti. Tačiau pasirodė, kad laiko buvo mažai“, – pasakojo D. Jusupovas.
„Aš priėmiau sprendimą neišskleisti važiuoklės, nes taip buvo saugiau leistis“, – aiškino jis.
Pilotas taip pat pridūrė, kad lėktuvo įgula suveikė profesionaliai ir labai greitai. „Akimirksniu davė tinkamus nurodymus, išskleidė pripučiamus trapus. Kuomet aš išėjau iš kabinos, visi jau buvo evakuoti ir saugiame atstume (nuo lėktuvo)“, – pasakojo jis.
Žmona: manęs tai nenustebino
Rusijos pilotas-bandytojas Viktoras Zabolockis pilotų veiksmus įvertino „penketui su pliusu“. „Ekipažui problema iškilo vos pakilus, atsisakė varikliai. Jeigu lakūnas nors sekundei užlaikys lėktuvą šiuo kampu (pakilimo), po kelių sekundžių jis pradės netekti greičio ir praras lėktuvo valdymo kontrolę. Todėl šioje situacijoje reikia labai staigiai ir tolygiai pervesti lėktuvą į nusileidimo fazę ir išsaugoti turimą greitį. O vėliau – priimti sprendimą, kur leistis. <...> Skrydžio vadui ši programa buvo įkalta galvoje“, – pareiškė jis. Jis taip pat pridūrė, kad ir kitų lėktuvo įgulos narių veiksmai buvo profesionalūs bei operatyvūs.
Tai, kad D. Jusupovui pavyko idealiai nutupdyti lėktuvą su neveikiančiais varikliais ir išgelbėti 230 žmonių, jo žmonos Natalijos pernelyg nenustebino. Moters teigimu, „tai buvo savaime suprantama“. „Tai jo darbas, į kurį jis žiūri labai pedantiškai. <...> Jis dabar pergyvena dėl visos šios situacijos, dėl keleivių nerimauja – jo toks charakteris, – cituojama moteris TASS. – Aviacijoje jis apie septynerius metus, iki tol dirbo teisininku. Darbas danguje buvo jo svajonė“.
Dauguma skristi toliau nebenorėjo
Skelbiama, kad 75 keleiviams po avarinio nusileidimo prireikė medicininės pagalbos, vienas žmogus buvo paguldytas į ligoninę. Viso lėktuvu skrido 226 keleiviai ir septyni ekipažo nariai.
Daugelis iš „Uralo oro linijų“ lėktuvu skridusių keleivių atsisakė savo tolimesnių kelionių planų, skelbia „Newsru“. Artimiausiu skrydžiu pasinaudojo tik 7 keleiviai, dar 65 į okupuotą Krymo teritoriją išvyko tos pačios dienos vakare. Likę keleiviai atsisakė skrydžio – jiems bus grąžinti pinigai už skrydį ir išmokėta neįvardinta kompensacija.
Tyrimų komitetas iškėlė baudžiamąją bylą dėl skrydžių saugumo taisyklių pažeidimo.
Premjeras Dmitrijus Medvedevas jau pateikė siūlymą apdovanoti lėktuvo ekipažą, išgelbėjusį šimtų žmonių gyvybes.