• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusijos krovininio laivo, Šiaurės jūroje susidūrusio su tanklaiviu, kapitonas penktadienį nepripažino savo kaltės dėl žmogaus mirties per susidūrimą.

Rusijos krovininio laivo, Šiaurės jūroje susidūrusio su tanklaiviu, kapitonas penktadienį nepripažino savo kaltės dėl žmogaus mirties per susidūrimą.

REKLAMA

59 metų Vladimiras Motinas per vaizdo ryšį iš kalėjimo šiaurės rytų Anglijoje pasirodė Londono Old Bailey baudžiamajame teisme, kur jam pareikštas kaltinimas dėl nužudymo iš didelio neatsargumo.

Jo konteinerinis laivas „Solong“, plaukiojantis su Portugalijos vėliava, kovo 10 d. ryte susidūrė su aviacinio kuro pilnu tanklaiviu „Stena Immaculate“, dėl to abu laivai užsidegė ir buvo pradėta didžiulė jūrinė gelbėjimo operacija.

Su JAV vėliava plaukiojantis tanklaivis, kurį buvo išsinuomojusi JAV kariuomenė, avarijos metu buvo išmetęs inkarą už 21 km nuo Halo uosto šiaurės rytų Anglijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Vienas „Solong“ įgulos narys, filipinietis Markas Angelo Pernia, žuvo per susidūrimą, kuris taip pat sukėlė nuogąstavimų dėl ekologinės žalos, nes sprogo bakas su degalais.

REKLAMA

Vėliau jūroje taip pat buvo rasta plūduriuojančių plastiko granulių iš konteinerinio laivo.

Padedamas rusų kalbos vertėjo, V. Motinas iš Primorsko, Sankt Peterburgo, patvirtino savo tapatybę.

Teisėjas paskyrė kitą posėdį rugsėjo 10 d., prieš 2026 m. sausio 12 d. numatytą teismo proceso pradžią.

Nėra tyčinio nusikaltimo

Preliminarioje ataskaitoje nustatyta, kad incidento metu „nei „Solong“, nei „Stena Immaculate“ ant tiltelio neturėjo specialaus stebėjimo posto“, o matomumas buvo „prastas“.

REKLAMA
REKLAMA

Jungtinės Karalystės vyriausybė atmetė tyčinio nusikaltimo galimybę.

Stacionarus naftos tanklaivis dirbo „laikydamasis“ inkaruoto laivo budėjimo reikalavimų, tvirtino jo savininkė „Crowley“.

„Solong“ pramušė vieną iš „Stena“ krovininių tankų ir „paleido degalus į jūrą ir ant „Solong“ priekinės dalies“, savo ataskaitoje išsamiai nurodė Jūrų avarijų tyrimo skyrius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aviaciniai degalai užsidegė nuo susidūrimo jėgos sukelto karščio“, – teigiama ataskaitoje.

Užgesinti liepsnas laive prireikė beveik dviejų dienų gaisro gesinimo operacijos. Abu laivai buvo perkelti į skirtingus uostus gelbėjimo operacijoms ir žalos įvertinimui.

Kompanija „Ernst Russ“, kuriai priklauso laivas „Solong“, ir „Crowley“ viena kitai pateikė teisines pretenzijas.

REKLAMA

Nors pavyko išvengti ekologinės katastrofos dėl aviacinių degalų išsiliejimo, pakrančių apsaugos tarnyba ėmėsi valymo operacijos, kai jūroje ir ant kranto aptiko plastiko granulių gniužulų.

Šios granulės – mažyčiai plastiko dervos gabalėliai, kurie nėra toksiški, bet kelia pavojų laukinei gamtai, išsipylė iš laivo „Solong“, gabenusio 15 konteinerių granulių.

Pasak vietos tarybos, iš šiaurės rytų Linkolnšyro paplūdimių buvo pašalinta daugiau kaip 16 tonų plastiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų