Tai rugpjūčio 29 d. „Reuters“ pranešė Brazilijos aviacijos avarijų tyrimų ir prevencijos centras (CENIPA).
Centras teigė, kad, siekiant pagerinti aviacijos saugumą, jie yra pasirengę prisijungti prie Rusijos atliekamo tyrimo, jei bus pakviesti ir tyrimas bus atliekamas pagal tarptautines taisykles.
Tiesa, Rusijos aviacijos institucijos neprivalo susitarti su CENIPA, tačiau kai kurie buvę tyrėjai teigė, kad taip turėtų būti, nes JAV ir kitos Vakarų vyriausybės įtaria, kad Kremlius prikišo nagus prie rugpjūčio 23 d. įvykusios orlaivio avarijos.
Pasak Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO), įsikūrusios Monrealyje (Kanada), skrydis iš Maskvos į Sankt Peterburgą buvo vidinis, todėl jam netaikomi tarptautiniai reglamentai.
„Jie nėra įpareigoti (atlikti tarptautinį tyrimą – red.), tai tik rekomendacija. Bet jei jie pasakys, kad pradės tyrimą ir pakvies Braziliją, mes stebėsime jį iš šalies“, – sakė CENIPA vadovas brigados pilotas Marcelo Moreno.
CENIPA ir orlaivio gamintojas „Embraer“ nori užkirsti kelią būsimiems incidentams, tačiau tyrimo metu jiems sunku gauti informacijos dėl Rusijai taikomų sankcijų ir Maskvos nenoro leisti atlikti išorinį patikrinimą.
Buvęs JAV aviakatastrofų tyrėjas Jeffas Guzzetti „Reuters“ sakė, kad Rusija turėtų priimti pagalbą iš Brazilijos, net jei CENIPA galėtų dalyvauti tik nuotoliniu būdu.
„Jei to nepadarys, tai yra tikras ženklas, kad skaidraus tyrimo nebus“, – pridūrė jis.