Lietuvos teritorijoje vis dar yra žmonių, kurie nesiėmė jokių veiksmų, susijusių su artėjančiais apribojimais, ir toliau važinėja kaip ir anksčiau. Muitinė jiems rekomendavo perregistruoti transporto priemones Lietuvoje arba išvykti iš ES.
Gaus baudą arba neteks automobilio
Nuo kovo 11 d. automobilių su rusiškais registracijos numeriais savininkai bus traukiami atsakomybėn pagal Lietuvos administracinių nusižengimų kodekso 515 straipsnį, kuris numato baudą ir automobilio konfiskavimą.
Ši priemonė bus taikoma ne tik rusams, bet ir visiems ES piliečiams. Tačiau ji neturės įtakos tiems, kurie per Kaliningradą keliauja tranzitu ir pateikia šiuo atveju reikalaujamus dokumentus. Jų automobiliai Lietuvoje galės būti vieną dieną. Tuo pačiu metu tranzito metu transporto priemonės savininkas turi būti automobilyje, kitaip automobilis nebus įleistas į šalį.
Latvija jau ėmėsi priemonių
Nuo vasario 14 d. Latvijoje draudžiama įvežti automobilius su rusiškais numeriais. Pažeidimo atveju transporto priemonė konfiskuojama ir perduodama Ukrainai kaip parama kovoje su valstybe agresore, pranešė Latvijos Transporto ministerija. Automobilio savininkas taip pat turi sumokėti baudą nuo 750 iki 2 000 eurų.
Automobiliai su rusiškais numeriais į Latviją gali įvažiuoti tik tranzitu. Tačiau toks leidimas išduodamas tik vieną kartą. Tam būtina iš anksto elektroniniu būdu pranešti valdžios institucijoms, pateikiant informaciją apie transporto priemonę ir kitus duomenis. Tranzito laikas yra ribotas: vairuotojas turi laikytis 24 valandų termino.
Daugiau draudimų
Be Latvijos ir Lietuvos, dar trys ES šalys, su kuriomis Rusijos Federacija turi sausumos sieną, taip pat uždraudė įvažiuoti automobiliams su rusiškais numeriais: Estija, Suomija ir Lenkija. Vėliau prie jų prisijungė Norvegija, kuri nėra ES narė, bet dalyvauja Šengeno susitarime, taip pat Vokietija ir Bulgarija.
Sprendimas įvesti apribojimus priimtas atsižvelgiant į Europos Komisijos rekomendacijas laikytis sankcijų, įvestų dėl karo Ukrainoje. Briuselis prilygino įvažiavimą į ES Rusijoje registruotais automobiliais „neteisėtam importui“, neatsižvelgiant į tai, ar transporto priemonė naudojama asmeniniais, ar komerciniais tikslais.
Kartu Europos Komisija pažymėjo, kad rekomendacijos nėra teisiškai privalomos ir kiekviena ES šalis turi teisę pati nuspręsti, kaip įgyvendinti apribojimus.